• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

1976 Mini Project

Laan

Detailing trainee
25 feb 2019
22
35
Zuid Limburg
2 maanden geleden heb ik een Mini uit 1976 opgehaald in Antwerpen, de bedoeling is om hem helemaal op te knappen en er dan lekker in te kunnen rijden in de zomer weekeinden.
IMG_20200201_130910.jpg

Toen hij eenmaal in de garage stond heb ik meteen het voorste subframe eruit gehaald en helemaal gedemonteerd, hierna heb ik hem opgestuurd om elektrolytisch te laten verzinken. Het resultaat is een mooi subframe met goudgele kleur die voorlopig niet meer gaat roesten! Foto's voor en na:
IMG_20200203_152440.jpg
IMG_20200215_150731.jpg

Hierna heb ik ook het achterste subframe eruit gehaald, helaas was deze zoals bij veel andere Mini's te verroest om nog te redden dus daar moet nog een nieuwe voor komen.

Het volgende wat ik aan ging pakken was de bodem. Ik wist al dat het mee zou vallen met de roest omdat ik hier goed naar gekeken had tijdens de bezichtiging. Het is overigens ook niet helemaal nodig om het opnieuw aan te pakken maar ik wou het toch graag doen, de oude rubber ondercoating begon al op sommige plekken los te laten en zag er lelijk uit. Bovendien wou ik met deze auto vers beginnen zodat ik weet waar ik aan toe ben.

Voordat ik met de bodem begon heb ik zelf een rotiserie/spit gemaakt zodat ik lekker comfortabel kan werken, de hele body weegt zo zonder panelen toch maar 140 kg.
IMG_20200229_174024.jpg
IMG_20200229_174034.jpg

Voordat ik begon met het kaal maken van de bodem heb ik eerst de rem en brandstof leidingen en het stuurhuis gedemonteerd, deze worden immers toch vervangen voor nieuwe delen. Toen ben ik begonnen met de hele bodem kaal te maken tot op het blanke staal met een roterende staalborstel op de slijptol. Op het moment moet ik nog 1 wielkuip en dan kan ik beginnen met nieuwe antiroest erop te spuiten
IMG_20200315_151550.jpg

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
6.733
193
40
Geweldig project, ik hou van dit soort verslagen. Benieuwd naar de volgende update :)

• Leuk
Reactions: JP030

Mace

Detailing trainee
3 mrt 2020
23
25
Nice! Altijd wat jaloers op mensen die wat kunnen met hun handen (behalve op een toetsenbord rammen, zoals ik)!!!

• Leuk
Reactions: JP030

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
5.641
190
Utrecht
Aandacht voor de bodem was niet helemaal overbodig
Terecht dat je hem gelijk echt goed maakt.
Succes en plezier gewenst

morphf

Counselor of Bling
Medewerker
Tester of Bling
1 jun 2008
193
88
36
Fantastisch project ...

en natuurlijk willen wij hier allemaal van meegenieten !!