• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn auto na een dagje poetsen!

raceman

Detailing rookie
1 aug 2009
56
0
Heb van de week hier de nodige informatie ingewonnen en gister mijn auto gepoetst :-)^
Ook gister gelijk maar de winterbanden er onder gezet ,^^
Het process:

- Snowfoam met Gilmore foam set en SSF
- Gewassen met de twee emmer methode
- Kleien met de Mother klei kit
- Mother pre wax cleaner
- Autoglym super resin polish (dak en motorkap 2 keer behandeld, de rest 1 keer)
- Poorboys EX-P (ook de velgen)
- 1 laagje Collonite 476S

Totale duur: ongeveer 7.5 uur

Ik ben echt heel erg tevreden met het resultaat, natuurlijk kan het nog beter met de DAP, maargoed er moet wat te wensen over blijven!! Voorlopig ziet de auto er weer helemaal TOP uit!! Zelfs beter als dat ik hem twee jaar (en 68000 km) geleden bij de dealer ophaalde!! Zelfs me ma zei dat tie er weer als nieuw uitziet :-)^
Voor mensen die twijfelen of ze wel of geen pre wax cleaner moetn gebruiken: is echt een aanrader!!!! Ik gebruikte een witte MF pad voor het dak en kon na het dak gelijk een schone pakken omdat die gewoon bruin was!! (zelfs na twee keer wassen, SSF en kleien!)

Vanochtend toch nog even twee foto's kunnen maken voor het begon te regenen!

IMG_0393.webp

IMG_0394.webp

Groeten vanuit Nieuwerkerk en nogmaals bedankt!!

Jeuken je handen niet om die zwarte doffe Ford op de achtergrond ook eens te mogen doen?
Ik zelf heb nog wel eens het gevoel dat ik de auto's van anderen ook wel zou willen doen, omdat ik dan zeker weet dat er mega veel verbetering te behalen valt, maar ja, voor niets kun je de hele dag wel bezig blijven.

K moet toegeven dat het wel goed voelde toen ik hem daar zag staan vanochtend :lol zeker met die ford ernaast :lol
Enige is dat ze die ford beter over kunnen spuiten als poetsen, de motorkap zag er niet al te best uit ...:|~*

Die neiging heb ik idd altijd als ik de A4 van de buurman zie staan, de auto word echt nooit gewassen, de sporen van de wissel van winter naar zomer banden zitten nog op de velgen ....... :-" (is lease auto dus zomer en winterbanden op zelfde velg)
Ook hun prive auto (Mazda 3) word niet gewassen er is dan ook niks van beading of iets dergelijks te bekennen ..... (tenzij de ophoping van zand en vuil op het dak ook telt ..)
Van de week maakte ik nog een opmerking tegen de buurvrouw over haar vieze wagen, je raad het excuus al: geen tijd :lol

Miss als ik in een gulle bui ben en niks te doen heb dan weet ik waar het volgende 'project' staat :P en aan de overkant staat nog project :lol een passat waar de vliegen met een schuurspons 8-o :|~* :0 van de auto zijn gehaald deze zomer .....

Ik kreg even een déja vu: een schone Corsa met Anzio velgen en een Duitse milieusticker :lol De auto ziet er weer keurig uit! :-)^ Zag je veel verschil toen je de prewax cleanser had gebruikt? Zitten er trouwens veel swirls in de lak?

Dank je wel ,^^
De pre wax cleaner heeft er voor gezorgd dat de diepte van de lak verbeterd is, je ziet nu veel meer de metallic flakes (hoop dat ik het juist omschrijf)
Ik hen de auto eerst met de SSF behandeld, toen gewassen, gekleid en weer gewassen en toen afgedroogd.
Met het afdrogen was er niets van vuil oid meer op de MF te zien en was verder ook glat, dus ik d8 hoeveel kan die cleaner nou doen?!,^^ Ik had het dak gedaan en toen was de MF pad gewoon zo vuil dat ik een ander gepakt heb! 8o
Qua Swirls viel het gezien het gebruik en km stand mee. En heb er met de SRP ook een groot aantal weten te verbergen. Ik denk dat ik ongeveer de helft weg gekregen heb.

Maarruh hoezo déja vu? Owhja en vergeet het Vignet voor Zwitserland niet ;)

@raceman, zie onderstaande foto. Misschien is déja vu niet het goede woord,
DSCN3292.webp

dus:
- Opel Corsa
- Anzio velgen
- Umweltplakete
- en toevallig ook nog Autobahnvignet voor Zwitserland. Oostenrijk-sticker is inmiddels al verwijderd

Met de DAP ga je hoogstwaarschijnlijk nog strakkere resultaten behalen en kun je de swirls echt verwijderen ipv hoofdzakelijk opvullen. ;)

WOW!! 8o Das pas glans zeg!! :love :-)^

Bij mij zaten er nogal wat rare vlekken over het gehele dak (leek op watervlekken maar dan op een xxl schaal) en die zijn nu ook weg. Gezien het feit dat een DAP qua financien nu even niet binnen handbereik ligt ben ik heel erg blij met het resultaat! Maar zodra t geld er is ,^^ komt er een DAP!!

Jouw auto staat op zomerbanden? toch? voor mij is de set op de foto de 'winter setup' in de zomer staat tie gewoon op OEM Opel velgen ,^^

Ik heb in augustus 3 weken in Zwitserland gewerkt, en toen tussen door nog ff weekendje nederland op en neer gereden (totaal 4000 km in 3 weken ,^^ ) je had de auto daarna eens moeten zien 8-())

Heb je enig idee wat voor vlekken je op je dak had? En waarmee heb je het weggekregen?
Woont er niet iemand bij je in de buurt om het dappen te laten zien? Het is inderdaad een uitgave, want met alleen de DAP ben je er nog niet. Pads en polijstmiddelen zijn zeker zo belangrijk. Vandaar de mooie kits die carclean heeft samengesteld. Komt tijd, komt geld, komt DAP ;)

Mijn auto staat inderdaad op zomerbanden. Deze velgen zijn er in september ondergegaan. De stalen velgen (ook OEM met OEM klikvelgen...... :lol ) liggen in de schuur. Waarschijnlijk koop ik volgend jaar een mooie set winterbanden, maar dan gewoon op de stalen velgen. Die moet ik alleen - a la Scenic - nog een beetje poetsen, want die zijn vuil de doos in gegaan.

Kijk als zelfs je moeder al blij is dan weet je dat het wel snor zit 8d 8d

anywayzzzzz Ziet er wel lekker gecamoufleerd uit :-)^ en kan weer gezien worden op de openbare wegen.

Aficior zei:
Jeuken je handen niet om die zwarte doffe Ford op de achtergrond ook eens te mogen doen?
Ik zelf heb nog wel eens het gevoel dat ik de auto's van anderen ook wel zou willen doen, omdat ik dan zeker weet dat er mega veel verbetering te behalen valt, maar ja, voor niets kun je de hele dag wel bezig blijven.

Ha ! bekent gevoel ! :roll

@ Raceman, ziet er super uit !! mooie Corsa :-)^

Groetjes,
Sjors

Dank je wel ,^^ Is mijn eerste auto dus ben er best wel trots en zuinig op :-)^ Al moet ik wel toegeven dat hij ook goed gebruikt word ,^^ (weekendje Zwitserland etc)