• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn beginnerscollectie uitbreiden

Mooie aanvullingen op je collectie zo te zien.
Zou alleen de SSR 2 vervangen door de 2.5 omdat deze net ff iets pittiger is en ook met de 1 daarna perfect is af te werken, maar da's mijn mening.

En wat betreft die rode pad, ik neem aan dat je de Gold Class liquid wax bedoelde gezien je openingspost :grinning:
 
Lekker slim ja, ik was me auto inderdaad niet machinaal :p Heb het gelijk verandert ;) en die pad was inderdaad voor de wax!

Zijn er meer mensen die adviseren om i.p.v. SSR2 de SSR2.5 te nemen?
En pads met SSR1 en SSR2 of SSR2.5 onderling uitwisselen met e.v.t. tussendoor uitspoelen? Of beter om die pads dubbel aan te schraffen?
 
Beter dubbele pads, 1 pad per product om kruisbesmetting te voorkomen. Met stift even de naam van het product er op zetten.
 
Ik zou ook voor de 2.5 en de 1 gaan ,ruimer werkgebied verschil is niet groot maar de 2.5 krijgt uiteraard meer gedaan.
En idd beter meerdere pads aanschaffen..
Tussendoor uitspoelen gaat makkelijk ,maar ze droog krijgen werkt voor mij niet goed.
Is dus 1 pad verzadigd ,dan pak ik gewoon snel een nieuwe (verse).
 
Ik denk dat je als beginner, zeer zeker als je alleen je eigen auto gaat doen voldoende hebt aan 1 pad. Wanneer je wisselt van product de pad natuurlijk wel met veel water en een reinigingsmiddel GOED schoonmaken zodat je niet met verschillende producten door elkaar aan het werken bent.
 
Ik kan de volgende excentermachine van iemand overnemen:
Bosch GEX 125 AC
Schuurplateau-Ø: 125 mm
Onbelast toerental: 4.500 – 12.000 min-1
Aantal schuurbewegingen: 9.000 – 24.000 min-1
Excentriciteit: 2,50 mm
Slijpmiddelbevestiging: Klithechting
Nominaal opgenomen vermogen: 340 W
Gewicht: 2 kg
Draaicirkel-Ø: 5 mm
Mogelijkheid om kleinere backingplate te monteren: Nee

Is dit een beetje goede machine voor detail gebruik?
 
I Agree..

Met zo'n stunt prijs van Carclean kan je beter voor de DAP gaan , je zal deze vast wel goedkoper kunnen krijgen ,maar de mogelijkheden van een DA zijn toch beter als van een excenter.
 
Zelfde mening hier. Ik zou niet nadenken en voor de DAP gaan. Prijs is zeker goed en een ander klein voordeel is dat er heel veel andere gebruikers gaan zijn (dat hoop ik toch voor Tim en collega's ;)) die een DAP hebben en dus tips kunnen geven.