• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn DAP900 v3 starterkit uitbreiden

Als ik jou was zou ik niet die commandant wax nemen.
Het is veel wax voor weinig geld, maar dit ga je ook merken aan gemak van aanbrengen, afnemen, geur, enz.

Meguiars is een cleaner wax, onnodig om een cleaner aan te brengen als je al gepolijst hebt. (Er zit cleaner in polijstmiddel)
Dan heb je een 2 in 1 product waarvan je er maar 1 nodig hebt.
Deze dus ook niet nemen.

Als je er max 10,- aan uit wilt geven, neem dan een panel potje van dodo juice.
Kun je volgens mij ook wel een paar auto's mee doen.
Nog beter is als je 20,- uitgeeft en 845 van collinite neemt.
Een andere goede is poorboys natty s liquid.
Kun je heel veel auto's mee doen. Is volgens vele forumgebruikers een prima wax. Makkelijk aan te brengen en af te nemen. Goede standtijd. Enz.
Deze kun je ook machinaal aanbrengen. Dat is voor jou misschien wel fijn om nog wat meer uurtjes met je machine te maken.

En met de Natty's liquid bedoel je deze -> https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Polish_with_100_Carnauba_wax_473ml_PB_PWC16_100725

Ik betaal liever een tientje extra voor 15 keer zoveel meer inhoud. Weet alleen niet zo gauw hoe ik dat moet zien, zo een liquid. Zou ik daar de zwarte pad voor kunnen gebruiken op standje 1 of 2?
 
Als je in vloeibare vorm zoekt denk ik dat je beter deze kant kunt opgaan :

https://www.Carclean.com/product/Collinite/Liquid_Insulator_Wax_No_845_473ml_CO_845_101219
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Natty_s_Liquid_Blue_473ml_PB_NLB16_101862
https://www.Carclean.com/product/Turtle_Wax/Perfect_Finish_Car_Wax_300ml_FG7196_102968

Waarom zoek je eigenlijk wax met cleaner of polish erin?
 
In welk opzicht bedoel je een tientje meer voor 15 keer zoveel inhoud?
Zet je dan twee keer dezelfde wax tegen elkaar af? Want zeker bij iets als een wax gaat kwaliteit mijns inziens wel boven kwantiteit. Of je moet toch iedere week willen smeren! Daar is het tenslotte ook een hobby voor, voor velen!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat handiger is voor een beginner. Vloeibare of vaste vorm. Ik heb gewoon in de webshop gefilterd op collinite en poorboys world producten. Dacht dat ik daar de juiste had. Maar gelukkig heb ik nog niet besteld. Eerst zorgvuldig m'n winkelwagen vullen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
In welk opzicht bedoel je een tientje meer voor 15 keer zoveel inhoud?
Zet je dan twee keer dezelfde wax tegen elkaar af? Want zeker bij iets als een wax gaat kwaliteit mijns inziens wel boven kwantiteit. Of je moet toch iedere week willen smeren! Daar is het tenslotte ook een hobby voor, voor velen!

Nou die kleine potjes zijn 10 euro voor 30ml. En die jij adviseerde voor 20 euro is 450ml. Zit dus 15 keer meer in. Of het kwalitatief beter is? Geen idee.
 
@Nummer1 je kunt vaste wax niet in ml vergelijken met vloeibare wax.

Zo'n klein potje van 30 ml Dodo Juice kun je 5-6 keer een jouw Toyota mee doen.
Persoonlijk vind ik het lastiger om vaste wax met een DAP te verwerken, maar er zijn mensen die dat doen.

Zo'n fles van 450 ml kun je wel vaker je auto mee doen maar niet 75-90 keer.....
Dus zo kun je niet tellen. En je zult bij vloeibare wax eerder iets teveel doen dan bij vaste wax.
Deze is dan wel makkelijk met een DAP te verwerken.

En in jouw geval zou ik eerst afvragen:
Wil je perse met de DAP of met de hand aanbrengen?

Ikzelf doe het heel graag met de hand (gebruik een Finger Mitt) want ik ervaar het een beetje therapeutisch.
 
Ik vind aanbrengen van de wax met de hand ook fijner en leuker.

Daarnaast lijkt zo'n potje van 30 ml klein (en dat zijn ze ook), maar daar kan je zeker 4-6 keer je auto mee doen. Tegen de tijd dat die op is wil je misschien wel weer iets nieuws proberen.
 
Natty's is een schitterende wax, maar totaal niet te vergelijken met een Dodo wax. En al helemaal niet met een Dodo Pro. Dodo pro is een hybride wax. Dus een combinatie van sealent en wax.
Zeker als je een dodo hard-wax pakt, kun je echt een flink aantal keer je auto waxen. Ik heb een grote pot Dodo en na 3 jaar is dat ding nog lang niet op! Zoals eerder geschreven kun je het verbruik van een vloeibare wax gewoon niet vergelijken met dat van een vaste wax...

En ja, de panel pot is maar een kleine verpakking, maar met een pro wax die 4-6 maanden blijft zitten bij goed onderhoud doe je daar ook lang zat mee. Deze verslaving kennende heb je tegen die tijd al veel meer waxen in je collectie!


Maar begrijp me goed, aan de Natty's zul je ook echt geen verkeerde wax hebben! Ik ben begonnen met Natty's in vaste vorm en dat was ook al een geweldig product! Maar naarmate de hobby vordert leer je meer producten kennen en merk je dat de kwaliteit van een wax best veel verschil kan maken!
 
Vinden jullie je auto waxen écht zo fantastisch? Ik vind alleen het uitwrijven leuk, haha!

Ik gebruik de laatste tijd vaste wax, maar effe snel 845 aanbrengen met de DAP is ook wel lekker, hoor.



Greetz