• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn FoFo nooit meer naar een poetsbedrijf

Ik heb het hier ook een keer meegemaakt. Klant had zijn auto laten doen, zag er niet uit. Is naar ons gekomen voor een mening en duidelijk kenbaar gemaakt. Voor de klant een 50/50 gemaakt op een zijpaneel. Teruggegaan en daar deden ze het af als 'uitzonderlijk kritisch' voor een 'klein verschil'
 
Ik denk dat de 'gemiddelde klant' niet zo heel kritisch is en normaal gesproken al blij is dat zijn auto wat blinkt. Maar die krassen en strepen op je auto zijn niet normaal.
Succes met de afhandeling
 
Een vriend van me heeft laatst ook zijn auto bij een "poets" bedrijf gebracht. Daar hebben ze de buitenkant voor 150 euro onder handen genomen. Toen ie net terug kwam glom ie aardig en vriend was helemaal blij. Maar als ik of een andere detailer ga kijken is het echt om te huilen dat hij daar geld voor heeft betaald..
 
Poets/pruts bedrijven halen de raarste fratsen uit, ik las laatst op een van de detailfora dat iemand het advies had gekregen zijn auto (zwart) niet in de zon te zetten.
 
Ik ben er vandaag helaas niet aan toe gekomen om naar het poetsbedrijf terug te gaan. Megadrukte op het werk en ben dan ook pas net thuis :( (22.00 :0 ). Morgen staan ze wederom op mijn lijst en zal ik hun reactie direct hier posten. Ik ben wel erg blij met jullie reacties. Ik ben echt blij dat jullie allemaal zo mee denken. Ik heb toch besloten om alleen maar akkoord te gaan met het terug vragen van het volledige bedrag. Een herkansing voor desbetreffend bedrijf zit er voor mijn niet in. Verdere acties kan ik eventueel via de 'focwa' uitzetten.
Een aantal mensen hier uit de omgeving hebben al contact met me gezocht (daarvoor hartelijk dank) en ik denk dat ik jullie ook snel een pm ga sturen voor verder contact.

Wel nog even een vraagje..
Als ik zelf het e.e.a. wil gaan aanshaffen wat is dan het basispakket? Want met een Dap-500 alleen kom je er natuurlijk niet. Ik zie veel merken en veel verschillen die mij niets zeggen. Verschillende pads, polijst en cleanmiddelen... :weetniet

Wederom bedankt voor alle reacties en ik hou jullie op de hoogte.

Gr. Eise
 
Wat bedoel je met basispakket?
Ik bedoel: wat heb je al? En wat wil je gaan doen? Voorzichtig beginnen of gelijk de halve webshop bestellen?
Zonder gein: als je het detailen leuk vindt en het je eenmaal te pakken heeft, is het erg verslavend. En reserveer maar alvast wat budget...

Ik denk dat de meer ervaren detailers hier je een uitstekend advies kunnen geven, maar geef even aan wat je zo ongeveer wil gaan doen. Kunnen zij een beter advies geven.
 
Sorry voor de onduidelijkheid.

Ik heb nu een aantal producten van Meguiars. De shampoo&conditioner, liquid wax en de trim detailer. De bedoeling is dat ik met mijn genoemde 'basispakket' de swirls en lichte krasjes kan wegwerken icm de Dap-500. Hierbij bedoel ik dus de pads en de polijstmiddelen en evt. andere benodigheden. Vergeet niet... ik ben echt nog een amateur op het detailer gebied en iedereen begint ergens $$)
 
Ze zullen waarschijnljk aanbieden hem opnieuw te poetsen, ik zou in ieder geval proberen mijn geld terug te krijgen.

Voor een compleet poetspakket ben je hier denk ik wel iets meer kwijt dan 150 euro.

Als je een ''onderdeel'' hebt staan of onnodig vindt kan je die gewoon van het totaal aftrekken;)

Wassen:
101248 Super Slick & Wax - Limited Edition - 473ml € 11,00
101032 Mega Plush Mitt Large € 9,98
100905 Deluxe Mega-Mega Towel - Groen - 40x68cm € 8,98

Wassen(totaal): E29. 96


Kleien:
100050 Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar € 22,49
101030 Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm € 5,99

Kleien(totaal): E 28, 48


Polijsten:
101129 ACTIE! DAP500 D/A (Dual Action) Polijstmachine - 220volt € 134,99
100739 SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad € 8,98
100740 SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad € 8,98
100719 SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml € 15,99
100721 SSR2.5 Medium Super Swirl Remover - 473ml € 15,99
101025 Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm € 5,99

Polijsten (totaal):E189, 93


Glaze:
100900 Black Hole - 473ml € 16,99
100741 SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad € 8,98
100904 Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm € 5,99

Glaze (totaal) : E31.96


Wax:
101219 Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml € 17,49
101105 Microfiber Applicator € 2,25
101025 Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm € 5,99

Wax (totaal): E25,74

Totaal: E306, 07

Afgezien van de pads en de klei kun je hier je auto makkelijk een keer of 10 mee poetsen, Ik ga meestal voor de poorboys producten omdat die kwalitatief goed zijn voor een mooie prijs. En hier zit natuurlijk de DAP500 polijstmachine bij. Lees ook de tutorials goed door, daar steek je heel veel van op, en kun je de resultaten eens bekijken.

Succes morgen bij het poetsbedrijf in ieder geval!
 
eisedenoord zei:
Vergeet niet... ik ben echt nog een amateur op het detailer gebied en iedereen begint ergens $$)

Hetzelfde geldt voor mij hoor. Ik ben zelf ook nog niet zo lang bezig en heb vandaag eigenlijk pas de knoop doorgehakt v.w.b. de aanschaf van een DAP. Ik zit dus zelf ook zo'n beetje met dezelfde vraag en ben benieuwd naar de reacties op je vraag.
 
Ik detail zelf ook pas een half jaartje ofzo. Heb pas twee auto's met de DAP500 gedaan, maar ik vind het wel een super apparaat. En de resultaten zijn veel beter dan handmatig poetsen.
 
Die 50/50 doen op 1 paneel en dan terug gaan is wel een hele goeie trouwens.
Kunnen ze het verschil ook duidelijk zien.

Wil je het geld terug dan moet je ook zo snel mogelijk terug naar het bedrijf, dan maak je denk ik de meeste kans.

Als je machinaal wil beginnen zou ik dit topic eens door lezen.
Heeft xizier een boel tijd in gestoken en staat er duidelijk.
Mijn voorkeur gaat dan uit naar het pakket van poorboys maar je hoeft niet persee alles van poorboys te nemen.

Het kost alleen even wat tijd om erin te komen en dan vooral met leeswerk.

Mocht je dan nog met dingen zitten kun je het altijd nog vragen.
 
Thegame1512 zei:
Wassen:
101248 Super Slick & Wax - Limited Edition - 473ml € 11,00
101032 Mega Plush Mitt Large € 9,98
100905 Deluxe Mega-Mega Towel - Groen - 40x68cm € 8,98

Wassen(totaal): E29. 96

Ik denk dat hier in plaats van de Deluxe Mega-Mega Towel wordt bedoeld:

100907 Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm € 12,99

Dus dan wordt het totaal van het wassen E 33,97
 
Ik ben vorige week zowel donderdag als vrijdag langs geweest. Iedere keer is de 'chef' niet aanwezig. Donderdag werd gezegt dat deze vrijdag aanwezig zou zijn en vrijdag was hij opeens op vakantie. Vandaag had ik zelf geen tijd (het hele land weer door gecrossed). Wel heb ik vandaag een aangetekende brief op de bus gedaan en ga ik dinsdag (09/06/09) stug weer terug. Ondertussen zit ik natuurlijk met een auto die voor mijn gevoel half 'beschadigd' is. Ik heb ondertussen ook contact gehad met autocosmeticsdrachten (mede door goede reacties op deze site). Deze geeft aan mijn autolak ook weer in goede conditie te kunnen krijgen. De reactie van dit bedrijf is eigenlijk gelijk aan de reacties op dit forum. Wel heb ik direct al het idee dat dit bedrijf wel echt begrijpt wat poetsen is :D. Het herstellen zal mij echter weer een redelijk bedrag kosten en omdat ik vooralsnog het bedrag niet terug heb van het vorige poetsbedrijf :| ben ik nog steeds eerder geneigd de aanbiedingen van één van mede forumers aan te nemen.

Ik hou jullie op de hoogte... en wederom iedereen bedankt voor de reacties :)^
 
Ik zou gewoon investeren in een dap en het zelf doen.
Het is echt geen rocketsience en je kan dan je hele leven met een mooie strake wagen rijden voor minder dan wat zoon poetsbedrijf vraagt.

Plus het is nog verslavend ook :cool: