• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn Lancia Delta Integrale Evo2 'Blu Lord' motorwissel [update 15-06-2013]

Heb een tijdje geleden in een garage ook zo'n auto gespot (let niet op de andere auto's die er naast staan :-" )

nrplaat was iets met een E , V en nog iets :lol
021-800_zpsf038c93b.webp

8-o
 
Zou er zelf eigenlijk nooit aan durven beginnen het bezit van een klassieker zoals deze uit "Italo" ervaring lichtelijk.. maar man, petje af en ik zie dat hij in goede handen is maar hou hem in ere en hij hoeft echt niet naar de maan geschoten te worden hoor ;)

Mooi ding!
 
Nice! Gaaf ding man, dat daar nog wat aan te verbeteren valt...:-b

Meteen de gelegenheid om de motorruimte wat schoon te maken, of gun je jezelf daar geen tijd voor?
 
Update 19-05-2013:

Het project heeft enige vertraging opgelopen, door een klein "foutje" bij het monteren van de zuigers in het motorblok. Daarbij zijn 2 zuigerveren gebroken. Omdat het gesmede zuigers van Italiaanse makelij betreft (CPS), contact opgenomen met de fabriek, maar helaas waren de zuigerveren niet op voorraad. Kon nog wel 3 weken duren. Na enig aandringen hebben ze de halve fabriek op z'n kop gezet en toch nog een setje gevonden. Afgelopen donderdag per expresse verzonden en een dag later afgeleverd. Gisteren en vandaag is er dus weer het één en ander gebeurd...

dscn1790xm.webp


dscn1791p.webp


dscn1792k.webp


dscn1793l.webp


Van de cilinderkop de nokkenassen gemonteerd, en klepspeling ingesteld (d.m.v. shims)

dscn1788v.webp


dscn1789l.webp


Volgende update binnenkort!
 
Laatst bewerkt:
Update 21-05-2013:

Vandaag zijn de (spaghetti)uitlaatspruitstuk en de Garrett T34 Hybrid Roller bearing turbo gemonteerd.

foto19qn.webp
 
Laatst bewerkt:
Update 22-05-2013
Vandaag is de distributie gereed gekomen:

img1816q.webp


img1820c.webp


img1823mh.webp


Morgen verder met het monteren van de versnellingsbak, Groep A Helix gesinterde koppeling + lichtgewicht vliegwiel.
Ook maar besloten om de brandstof leidingen te vernieuwen (zijn nog origineel uit 1993)
 
Laatst bewerkt:
Dit uitlaatspruitstuk zit wel hel dicht tegen de kop aan, krijg je hier geen problemen mee wat warmte betrefd?
 
Er rijden al vele integrale's met dit type uitlaatspruitstuk. Tot op heden geen herkenbare problemen. Bij echt hoge vermogens (zoals bij m'n maat z'n Integrale, is het spruitstuk ingezwachteld met canvas band). Werkt erg goed.
Ziet er uit zoals deze:
dsc0079qm.webp


Dit blok is overigens een jaar of 5 geleden gemaakt door m'n maat, ook voor een Blu Lord (vermogensuitdraai gezien van 328 PK)
 
Laatst bewerkt:
Oke, ben zelf bezig met het testen van een ceramische coating op het spruitstuk.
Net zo als ze in engeland doen. http://www.zircotec.com/

Om de warmte in het spruitstuk te houden, om zo een snellere spoolup te krijgen.
Dit is mijn spruitstuk
Foto-R4L7J8SX-D.webp
 
Prachtig dit!!! Zou nooit zelf zo'n auto durven kopen vanwege de "spannende verhalen" wat techniek betreft...... maar respect voor dit staaltje auto-liefde-ten-top! :-)^ :-)^

gr. Justin
 
Update 23-05-2013:
Vandaag is de versnellingsbak inclusief lichtgewicht vliegwiel, Groep A Helix koppeling etc. gemonteerd. Morgen of zaterdag gaat de motor weer in de auto:jippie
(op de achtergrond het 500+PK blok van m'n maat8-())

img1825qr.webp


img1827ri.webp


img1828pc.webp


img1829xi.webp


img1830ac.webp


img1832g.webp
 
Laatst bewerkt:
Ben je niet bang dat het lastig inrijden zal zijn/wennen, combi vliegwiel en koppeling mbt onrustig?

Maar ja .. je koppelingsplaat heeft tenminste iets meer raakvlakken als 3...dat heb ik ook eens voorbij zien komen ooit ergens.. bleek bijna onrijdbaar te zijn.
Goed bezig hoor qua techniek! zal een mooi bommetje worden maar hou het heel :)