• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn nieuwe projectje, een Rode Nissan Almera, 8 jaar oud!

Gisteren 'even' met de Almera aan de slag geweest.

- De velgen de eerste behandeling gegeven (ja herhaling is wel nodig, waarschijnlijk haal ik ze eraf, kan ik meteen de wielkasten aanpakken!)
- De auto gefoamed en gewassen
- Een deel van de auto gekleid met onze paarse medium to aggressive klei (vandaag weer verder). De auto voelde aan als schuurpapier en zwarte stipjes gegroepeerd 'all-over'

Bovendien heb ik onder de kap gegekeken. 8-o. Nooit geweten dat mijn moeder mee heeft gedaan aan Parijs Dakar. :grinning:

Na inspectie van de rubbers bleek dat er zovel in als achter de rubbers ontzettend veel rotzooi is blijven hangen. De rubbers zal ik deze week eraf halen om de boel goed schoon te kunnen maken.

Daarna de auto in de zon gezet. 8-()) Ja hoor mam, voorzichtig met de hand gewassen de afgelopen jaren. Ik kwam zelfs wat schuursponsincidentjes tegen, maar door de hoeveelheid swirls kreeg ik die niet op de foto!

Hier en daar gemene krassen en onder de motorkap een verzameling van uh, ja van wat eigenlijk?

En dan nu de foto-update:

De Almera kon wel een foambeurtje gebruiken:
Almera_b_1.jpg


Velgjes onder handen genomen:
Almera_b_2.jpg

Almera_b_3.jpg


Mams, de deurstijlen mag je ook schoonmaken hoor! ;)
Almera_b_4.jpg


Zeer ondoordacht ontworpen deurrubbers:
Almera_b_5.jpg

Almera_b_6.jpg


Mommy goes Paris - Dakar:
Almera_b_7.jpg

Almera_b_8.jpg

Almera_b_10.jpg


Nieuwe voedingsbodem voor micro-organismen gevonden:
Almera_b_9.jpg


Hier en daar een aantal gemene krassen!
Almera_b_13.jpg

Almera_b_14.jpg


Swirl-Horror!!
Almera_b_11.jpg

Almera_b_12.jpg

Almera_b_15.jpg

Almera_b_16.jpg

Almera_b_17.jpg


Waar ben ik aan begonnen? :grinning:

 
Rubbers rond de ramen er nooit afhalen! Die krijg je never nooit meer recht (dus gegolfd en gebobbeld) op je auto.

Bij het kopen van een auto kun je daar ook op letten, zijn ze dus gegolfd/bobbelt wijst erop dat ze eruit zijn gehaald voor bijv. spuitwerk.
 
MrSandman zei:
Rubbers rond de ramen er nooit afhalen! Die krijg je never nooit meer recht (dus gegolfd en gebobbeld) op je auto.

Bij het kopen van een auto kun je daar ook op letten, zijn ze dus gegolfd/bobbelt wijst erop dat ze eruit zijn gehaald voor bijv. spuitwerk.

Ik wel hoor ;)
 
Als je de raamrubbers eraf haalt ga je idd erg rigoreus te werk.
Volgens mij bedoelt Tim de deur rubbers!
Die kun je gemakkelijk eraf halen en weer terug plaatsen.
 
Jouw moeder en mijn buurvrouw kennen elkaar zo te zien.... :-D

Fikse klus, maar wel een dankbare denk/hoop ik... :cool:
 
hoe ga je die diepe swirls behandelen,met welke producten oa?
mn ouders hebben nl ook zulke erge swirls
 
nick22 zei:
hoe ga je die diepe swirls behandelen,met welke producten oa?
mn ouders hebben nl ook zulke erge swirls

Ik denk dat deze lak zeer zacht is, dus ik begin met de rotary, ssr2.5 op een oranje pad. Daarna bouw ik af naar SSR2 of SSR1 op een witte pad. Een finishing polish op een groene, daarna Black Hole op een zwarte en dan de sealant en wax. Tenminste dat is het plan.

Voor de lokale mishandelingen zal ik delen wetsanden en diepe krassen ga ik eerst vullen. Ik twijfel nog of ik die opgevulde krassen ga sanden of dat ik met de Langka Chip Repair kit aan de slag zal gaan.

To be continued!
 
Even een update, op de foto's een 50/50 gemaakt.

Maar wat blijft uni rood (zwart ook trouwens) een moeilijke kleur om te finishen.

Links is behandeld met:

SSR3 op Gele Lake pad
SSR2.5 op Oranje Sonax pad
SSR1 op Witte Lake Pad
Finishing Polish op Groene Lake Pad
Finishing Polish op Zwarte Lake Pad

Let op! De Finishing Polish bevat géén fillers!

En de linkerkant is geheel hologramvrij, dat was hij al na de SSR1. Er is dus niet nabehandeld met een excenter. Alles is met de rotary gedaan.

Na de 50/50 heb ik bijna de hele auto gedaan, morgen verder met de SSR1 en de finishing Polish. Daarna de Black Hole, de EX-P en Natty's.

De handgrepen (losgelaten blanke lak) zijn afgeschreven, ze zijn zover verweerd dat er niets aan te sanden viel. :sob: Eens kijken of we die kunnen laten spuiten. De spiegel is wel opgeknapt. Morgen of overmorgen ook eens kijken of ik de beschadigde plekken (geheel door de lak) kan aantippen.

Op de foto's zie je op de kap diverse wetsand plekken. Een aantal krassen over de gehele auto zijn hiermee aangepakt (en met succes, die foto's volgen later).


Almera_c_1.jpg

Almera_c_2.jpg

Almera_c_3.jpg

Almera_c_4.jpg
 
Even een vraag om zelf iets van te leren. Ik zie dat je Black Hole toepast op deze auto. Als je nu een auto hebt met een lichte lakkleur welk product zou je dan bij deze stap gebruiken?