• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

mijn projecten: Audi A8 (blauwgrijs) en VW Lupo (blauw)

HansA8

Banned
Disaster of Bling
16 aug 2008
268
0
Heb het volgende plan in gedachten voor beide auto’s (blauwe Lupo en blauwgrijze A8):

“Total strip” schoonmaakbeurt met Eenzet industrie reiniger (2 doppen in 8 liter water)
Kleien: deels, Meguiar’s set
Steenslag bijtippen
Swirls: Meguiar’s #83 met SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad (excentrisch)
Glaze: Chemical Guys EZ Glaze with Acrylic Shine II (erg mooie dingen over gelezen)
Sealer: Chemical Guys Wet Mirror Finish (moet echt super spiegelen)
Wax: Collinite #476s (m'n favouriete was in 2 lagen)
Wasbeurten: Poorboys Super Slick & Suds Concentrated Car Wash
Na wasbeurt: Poorboys QD+ Quick Detailer Plus
Leer A8: Poorboys Leather Stuff

Zie ik nog iets over het hoofd?
 
Je ziet niks over het hoofd,.maar misschien is het leuk om bv de lupo met de blackhole, exp en natty's te doen:-"
Kun je een beetje vergelijken
 
Ik ben benieuwd naar je resultaten van het bijtippen van de steenslag. Wil daar foto's van maken en hier posten?

Gr. Mila
 
Vanmiddag met de A8 begonnen. Hele auto grondig schoongemaakt met HD-spuit, foambeurt en PB shampoo. Polijsten of kleien was niet nodig, want er wordt momenteel weinig met deze auto gereden. Na het drogen Chemical Guys EZ Glaze opgebracht. Half uurtje laten 'kuren' en uitgepoetst. Daarna Chemical Guys Mirror Finish sealer opgebracht. Echt droog werd het toen niet meer, want de dauw kwam opzetten. Door steeds een droge doek te nemen wel de hele auto kunnen uitpoetsen. Door de lagere temperatuur en het vocht het opbrengen van de wax maar even uitgesteld. Deze week wil ik er nog een laag Collinite 476s en Chemical Guys Butter Wet wax opbrengen. Foto's volgen als 'ie helemaal klaar is. Wat een poetsklus is deze auto toch...
 
HansA8 zei:
Vanmiddag met de A8 begonnen. Hele auto grondig schoongemaakt met HD-spuit, foambeurt en PB shampoo. Polijsten of kleien was niet nodig, want er wordt momenteel weinig met deze auto gereden. Na het drogen Chemical Guys EZ Glaze opgebracht. Half uurtje laten 'kuren' en uitgepoetst. Daarna Chemical Guys Mirror Finish sealer opgebracht. Echt droog werd het toen niet meer, want de dauw kwam opzetten. Door steeds een droge doek te nemen wel de hele auto kunnen uitpoetsen. Door de lagere temperatuur en het vocht het opbrengen van de wax maar even uitgesteld. Deze week wil ik er nog een laag Collinite 476s en Chemical Guys Butter Wet wax opbrengen. Foto's volgen als 'ie helemaal klaar is. Wat een poetsklus is deze auto toch...

Had je niet beter eerst de steenslag bij kunnen werken voordat je aan de poetsklus begon? De gemiddelde schade hersteller krijgt een hartverzakking als je met een pas gepoetste auto aankomt.
A. vanwege de siliconen die ze in hun spuitcabine krijgen
B. (in jou geval het meest belangrijk) de te behandelen delen moeten 100% vet vrij zijn.
 
A. Steenslag is al eerder bijgewerkt. De hele kleine 'pitjes' op de motorkap, daar leef ik maar mee.
B. De poetsmiddelen die ik gebruik bevatten (volgens mij) geen siliconen.