• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn stappenplan voor een uni-zwarte alfa romeo gt

Daywalk3r

Detailing trainee
6 mrt 2011
19
47
Dit is mijn idee. Wanneer kan ik de velgen het beste doen? En de ramen eerst of ook later pas?
En ik lees veel dat alfa een zachte lak heeft, klopt het dan zo ongeveer met polijsten?

- Auto afspuiten met hogedrukreiniger.
- Ramen scrubben met de Pro vision scrub cream en de lake country badstof applicator
- Weer hogedrukreinigen en dan wassen met Gold class wash en The Bone spons (2 emmer systeem) en afdrogen met Delerium orange towel
- Auto kleien met Mothers Gold Clay bar kit icm de Showtime quick detailer en afnemen met de gele microvezeldoek (stukjes van 50cm)
- Auto afspoelen en drogen
- Testspot maken
- Auto polijsten op juiste manier (Mezzo met wit of oranje) en afnemen met oranje poorboys(Finale met zwart) en afnemen met gele poorboys
- Glaze en Sealant aanbrengen (moet ik tussen glaze en sealant nog iets doen?) met zwart en afnemen met blauwe fantastic fur
- Gold class liquid Wax aanbrengen met gele pad en afnemen met blauwe fantastic fur
- Laagje rainx op de ramen

KLAAR!
 
Velgen altijd als eerste doen :) verder lijkt het mij een goed stappenplan, maar verwacht dat de meer ervaren detailers vast nog opmerkingen hebben
 
Ik zou het glas 'scrubben' pas later doen. Ik weet niet precies hoe deze verwerkt dient te worden, maar ik zou de ruiten eerst kleien, en dan pas scrubben.

Dit is mijn volgorde als ik een auto aan de buitenkant helemaal behandel:

- Velgen en banden afspuiten HD
- Velgen en banden wassen
- Auto infoamen (als je een foam lance hebt)
- Afspuiten hele auto HD
- Wassen met 2 emmers
- Kleien van al het lakwerk en ruiten
- Auto drogen

En daarna al het polijst- en waxwerk. Dus ook het polijsten van de ruiten doe ik pas ná het wassen, kleien en drogen van de auto. Ik gebruik de ruitenpolish van Nanolex, dus misschien moet Pro Vision Glas Scrub wel anders worden verwerkt en is het bijvoorbeeld beter om dit eerder in het proces te doen.
 
Ik heb onlangs een uni-zwarte 156 gedaan. Is best een makkelijke lak om te corrigeren en geeft echt een ongeloofelijk mooi resultaat.
 
Ik heb onlangs een uni-zwarte 156 gedaan. Is best een makkelijke lak om te corrigeren en geeft echt een ongeloofelijk mooi resultaat.
Die had ik gezien. Daar had ik het ook eerst in gevraagd, maar ik dacht ik bereik meer mensen als ik het hier plaats. Zo blijkt ;)
Bedankt voor jullie antwoorden, daar kan ik wel mee uit de voeten.