• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn uitgezochte producten

Reinhold

Detailing rookie
20 jul 2010
19
0
Ik heb zelf een lijst gemaakt van poorboys en wil eigenlijk weten of dit allemaal goed is

Auto wassen
Super slick en suds wash

dan kleien
poly elastic clay
spray and wipe

en dan voor lichte krasjes
SSR1
SSR3

dan
Black hole

voor bescherming
EXP pure sealant en/of natty`s paste wax blue

Nu weet ik niet of ik voor bescherming beide moet gebruiken of dat 1 product goed is en welke ik dan het beste kan gaan gebruiken. En als ik deze producten bestel hoe lang kan ik er ongeveer mee doen dus hoe vaak kan ik de auto er mee doen en wat is aan te raden hoe vaak ik de auto er mee moet doen.
 
Wat betreft het autowas verhaal en het clayen zit je goed, niks meer aan wijzigen.

Het puntje polijsten (lichte krasjes) daar zou ik eerder voor de monello gaan ipv de SSR serie. Reden daarvoor is dat de BMW lak knetterhard is. Of je daar uberhaupt handmatig iets aan kunt doen betwijvel ik omdat je erg veel warmte moet gaan genereren zodat die korrel afbreekt.
Om het polijstmiddel te kunnen verwerken heb je zowiezo handpad's met een corrigerende factor nodig (zoek even op Monello handpad), ik zou zeker de oranje en de witte daarvan pakken.

Blackhole is een schitterend product, dit breng je aan met een applicator pad (zo'n ronde gele). Als bescherming zou ik eerder voor de EXP gaan dan voor de Natty's gezien de standtijd van beide. Ook deze breng je aan met een (andere) applicator pad.

Wat betreft het verbruik, va nde shampoo kan ik dat niet zo zeggen omdat ik de meng verhouding daar niet van ken.
De Spray & Wipe kan je 1:1 aanlengen met water, zou daar zeker een liter van bestellen zodat je straks 2 liter eindproduct hebt.
Houdt er wel rekening meet dat op de 1 liter fles geen sprayer zit, je zult dus of 2x een halve liter moeten bestellen of zelf een fles met een sprayer regelen.
Voor het clayen is mijn stelregel dat je minimaal 250ml voor de hele auto gebruikt moet hebben, heb je dat niet dan heb je echt te weinig gebruikt.

Hoeveel polijstmiddel je nodig hebt is lastig in te schatten aangezien wij vanchter ons toetsenbord niet kunnen zien in welke staat de lak is.
Ook zul je bij handmatig gebruik veel meer product nodig hebben dan bij machinaal.
Met een halve liter polijstmiddel ga je zeker 4 auto's kunnen doen (ik doe er machinaal +/- 10 mee)
Black hole is ook redelijk zuinig in gebruik, een halve liter kan je zeker een keer of 10 een auto mee doen en datzelfde geld ook voor de EXP


Overigens een beste klapper die je met je Vito hebt gemaakt, goedendag zeg !
 
Ik wilde machinaal gaan poetsen. Ik zit al dagen op internet aan het zoeken en al door de bomen het bos al niet meer zie, ik gebruikte meestal producten van sonax maar ik wil de auto nu eens goed aan pakken en ik ben op deze forum een stukje tegen gekomen.

quote van een andere topic
BMW heeft meestal harde lak.
Een light-cutting hand pad van Lake Country en SSR2 of 2.5 moet je een aardig eind komen.
Daarna SSR1 op een witte polishing pad om na te bewerken en daarna Black Hole eroverheen.
Sealant met Poorboys EX-P pure sealant en evetueel toppen met Natty's Blue.


alleen dan moet ik hand pad hebben maar voor de machine en ik heb ook eens bij monello gekeken maar deze heeft ook zoveel producten en ik wilde eigenlijk alles van 1 merk hebben, ben op internet tegen gekomen dat dat het beste is alles van 1 merk omdat dit beter op elkaar aansluit.

en ik ben later ook deze dingen weer nodig voor mijn porsche

Ja was inderdaad een beste klap met de vito
 
Zou het niet bij 'het op internet' houden maar gewoon alhier.
IN mijn onderschrift staat een stappenplan met daarin van A to Z uitgelegd.
Alles van 1 merk vind ik niet helemaal juh-van-het, kost je wellicht iets meer uitzoeken maar waarom zou je een duurder of wat minder product pakken omdat het van hetzelfde merk is terwijl er meer te halen valt.
Monello heeft alles pads en polijstmiddelen dus die basis is goed.
Qua overige middelen: tja die zijn uitvoerig beschreven en getest door alle leden door de jaren heen .... zou dat liever volgen dan krampachtig vasthouden aan iets of ( erger nog ) je gek laten maken door de vele info die op heel internet beschreven staat.
 
Producten van 1 merk is niet strikt noodzakelijk hoor.. Je moet alleen zorgen dat je niet een beschermende laag opbrengt en dan van een ander merk een wax hebt waar cleaners in zitten die je oude werk verwijderen..
Ik weet ook niet wat je budget is?
Voor de wax zou ik persoonlijk een Dodo pakken... Net even iets meer. Over het algemeen reageert iedereen hier er positief op. Zelf ben ik er ook erg happy mee!

SSR serie of monello is persoonlijk.. Ik heb ze beiden en vind SSR persoonlijk iets prettiger werken, maar dat kan ook komen doordat ik tot op heden altijd buiten heb gewerkt. SSR is ook bij wat extremere temperaturen (warmte, koude) goed te gebruiken.. Monello is daar wat gevoeliger voor.
Wel kun je met monello wat hardere lakken sneller corrigeren zegt men (ik heb zelf nog nooit een echt harde lak tegen gekomen..)

Je zou bijvoorbeeld best de was en klei kunnen behouden, daarna monello polijstproducten, daarna black hole en daarna een Dodo wax kunnen doen om maar iets te noemen. Deze producten zullen elkaar dan niet bijten.
 
Ik heb ongeveer een budget vaan 200euro
Maar het uitzoeken van producten word er zo niet makkelijker op er komen steeds meer bomen te staan.

Maar ik heb een bmw blauw van kleur ik heb er wat fijne krassen op zitten en deze wil ik wat weg werken het gaat om lichte krasjes. Verder wil ik de auto eens goed cleanen en daarnaar goed beschermen. ik heb op internet een poetsmachine gevonden die ik wel wilde bestellen met verschillende pats er bij. Ik heb de stappen plan al een paar keer doorgelezen maar ben er nog niet uit wat ik dan het beste kan bestellen.
De poets machine word geleverd met:

1 NANO-GLOS hoogglans poetsmiddel
1 KLITTENSCHIJF van 180 mm
1 KLITTENSCHIJF van 150 mm
1 KLITTENSCHIJF van 125 mm
5 GEWAFELDE POLIJSTPADS (voor een betere verdeling van
het poetsmiddel)
2 SCHAPENWOLLEN uitpoetsvachten
2 POLIJSTPADS met ingebouwde aansluiting
van 125 mm en 150 met M14 aansluiting
5 POLIJSTPADS (middel)
8 POLIJSTPADS (soft)
2 MIKROVEZEL DOEKJES
 
Klittenschijf?
Schapenwollen uitpoetsvachten?
Polijstpads met M14 aansluiting... Is dus een rotary en ik weet effe niet of dat een goed idee is om gelijk mee te gaan beginnen.
 
Kun je een linkje geven van wat voor machine dat is? Dit zegt zo weinig...

Een schapenwollen UITPOETSvacht? Hmm.. Schapenwol gebruik je mi juist voor de wat grovere toepassingen..
 
Maar ik hoef de pats die er bij zijn niet te gebruiken ik kan hier gewoon andere pats bestellen maar ik heb een budget van in totaal 300euro en daar wil ik poetsspulen voor kopen en ik dacht dat ik deze machine kan bestellen voor 100euro dan hou ik een budget over van 200euro voor andere producten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is een rotary.. Als beginner een ABSOLUTE afrader.. Kijk ook even in het topic van volvo boy en de filmpjes die daar staan.. Begin met een DAP. Daarmee kun je als beginner nagenoeg geen schade aanrichten en dat is voor het doel wat je voor ogen hebt meer dan voldoende..

Even een voorbeeldje:

https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP500_Raffini_Kompressor_Starterskit_Lite_Edition__102005 DAP 500 kit 165 euro
of als je meer power wilt:
https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP900_Raffini_Kompressor_Starterskit_Lite_Edition__102006 DAP 900 kit voor 189 euro..

Van die machine van 100 euro ga je absoluut spijt krijgen. Bovendien zitten bij deze DAP pakketten de pads en de polijstmiddelen er al bij.

Die aantallen pads van die aanbieding heb je trouwens ook niets aan.. Wat moet je met 8 zachte pads...:roll
 
Kun je zien hoever mijn kennis gaat over dit onderwerp. Dus als ik de dap 500 kit bestel dan ben ik zoals de ssr producten niet meer nodig? en kan ik met deze machine ook gebruiken voor poorboys black hole en exp pure sealent en natty`s paste wax. Of als ik niet voor poorboys ga andere producten?
 
Jazeker, al zou ik de wax handmatig opbrengen met een handpad.. Je zal wel voor alle producten die je bijkoopt een nieuwe pad moeten kopen. Een pad waarmee je een polijstmiddel hebt verwerkt, kun je niet meer gebruiken voor een wax of sealant. Sowieso zit er een verschil in polijstgraad van de pads.. Heb je de links in MK-us zijn onderschrift al bekeken? Die zijn zeker in dit geval erg nuttig!!

De SSR serie heb je dan inderdaad niet meer nodig. Ook de pads voor de polijstmiddelen zitten er al bij.
Wel heb je een paar goede microfiber doeken nodig.. Die van poorboys zijn bijvoorbeeld erg prettig..
 
Dan heb ik nu de Dap500 in mijn bestellijst staan. Maar voor de wat ergere karsjes wilde ik dan de Monello Raffini Inizio Forza bij bestellen en welke pad moet ik dan bij bestellen.

Ik kom er langzamer had zo uit alvast bedankt voor jullie hulp hierover
 
Lees even de startposts door van:

https://forum.Carclean.com/cc_postst5922/Volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-DAP500.aspx

en

https://forum.Carclean.com/threads/welke-pads-kan-je-combineren-met-welk-polijstmiddel-een-overzicht.5317/

;)
 
Ja deze had ik al doorgelezen zodoende kom ik ook op de Monello Raffini Inizio Forza. Maar het vald me zwaar tegen om een lijst samen te stellen met producten die ik dan nodig ben. Maar ik kom er wel uit. jullie zijn hier behulpzaam.
 
Om dan maar even je lijstje door te werken...

Wassen: Poorboys Super Slick and Suds - 17.99
Meguiars Ultimate Wash Mitt - 17.99
Carrand Drying Towel - 16.49

Kleien: Mothers Clay Kit - 27.99

Polijsten: DAP 500 Raffini kit - 165
Kompressor 6" - 13.49
Inizio Forza - 16.49

Glaze: Black Hole - 17.99
Black CCS 5.5 pad - 8,98

Wax: Natty's Blue - 19.99
Monello Concorso handpad - 3.49

Deluxe Mega Towel 4x : 5.99 ps
3M 3434 tape - 2.99


Totaal 352.84 als ik goed heb geteld en dan ben je gelijk erg compleet! Wel iets boven budget maar dit is wel een behoorlijk compleet start pakket...
Je zou de Forza en de gele compressor even kunnen laten vallen, dan kom je op 322.86..


Succes met je keuze en uiteraard kun je producten in dit lijstje uitwisselen voor andere.. Vraag gerust!
 
Maar alle pads van monello passen op de Dap500? of alleen maar de kompressor pads. maar kan ik de wax niet met de machine doen met de black pad.

En bedankt voor de lijst zo kom ik er beter uit
 
Alle pads passen gewoon. De backing plate is 5" dus je moet pads van minimaal 5.5" hebben...

Zoals je kan zien heb ik een en ander toegevoegd, maar een goede washandschoen is bijvoorbeeld essentieel om te zorgen dat die swirls niet meer terug komen..
Ik weet niet of je al een goede droogdoek hebt, maar een zeem voldoet op dit niveau ook niet meer..

De microvezeldoeken die ik heb opgesomd zijn van wat hogere kwaliteit dat de standaard hema/wibra/zeeman en zullen ook zachter zijn voor je net behandelde lak..

Uiteraard kan je het nog veel gekker maken met velgenreinigers ed...
 
Ik had al een voorzetje gedaan in het lijstje.. Een alternatief kan de delerium zijn.. Alle producten die ik heb geplaatst staan ook in het topic over stappenplannen. Daar kun je ook eventuele alternatieven uitzoeken en uitwisselen..