• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn vroegere en huidige wasmethode

jim zei:
En time to dry gebruiken, nee dank je.
Met dat kleine r*tsprayertje van dodo gans je wagen innevelen, dan hoeft het voor mij niet meer.

Ehm, dat probleem is zo opgelost toch....?
ff overgieten en klaar... :roll
 
Ik spuit de sprayer van Dodo sindskort na gebruik door met warm water. Werkt weer als nieuw. Had een probleem met de Chemical resistant sprayer, mailde CC en kreeg deze perfecte oplossing!
 
jim zei:
Droogdoek laten weken met een scheutje azijn alvorens het wassen, probleem opgelost :ja

Vermoedelijk als je dit direct doet en het zo laat weken na iedere droogbeurt tot het de was ingaat, zal het inderdaad werken.
Spijtig genoeg kwam ik er pas na langdurig gebruik achter.
 
Ik heb inmiddels twee grit guard emmers gekocht en natuurlijk al gebruikt :cool: . Bedankt voor jullie tips en suggesties. Ik heb een vraag over de (handmatige) toepassing van de PB professional polish, de White Diamond en de EX-P. Ik heb op youtube wel eens een paar Meguiar's filmpjes bekeken over de toepassing van de producten. Cleaners en Polishes eerst opbrengen en daarna flink inwrijven totdat het product al bijna niet meer te zien is en direct afnemen. Wax opbrengen, laten curen en uitpoetsen. Hoe zit dat met de genoemde PB producten? Ik zou het zelf zo doen:

- PB professional polish: opbrengen met draaiende bewegingen, stevig inpoetsen, ook in rechte banen, afnemen
- PB white diamond: op dezelfde wijze
- PB EX-P: opbrengen met draaiende bewegingen, laten curen, uitpoetsen

Is dit OK zo?
 
Als mijn handelswijze in bovenstaande reactie de juiste is heb ik nog een vraag: kan ik na de genoemde PB producten als laatste stap de collinite 845 aanbrengen? Deze heeft toch een lange standtijd?
 
Fouke zei:
.... nog een vraag: kan ik na de genoemde PB producten als laatste stap de collinite 845 aanbrengen? Deze heeft toch een lange standtijd?

Lees eens deze
Kwam ik gisteren tegen, enthousiastme spreekt boekdelen :party:

Edit, met de hand :heart_eyes: of met een padje, kan allebei. Padje na afloop wel heel goed schoonmaken anders is ie stuk.

Hans
 
Ik heb vakantie en wil graag wat experimenteren met andere producten die ik vrijdag besteld heb bij CC. Ik gebruikte altijd alleen maar Meguiar's producten maar mede door de ervaringen met andere producten door mede-forummers komen er steeds meer andere merken bij. Zo heb ik de collinite 845 besteld. Ik wil uiteraard ook de "oude" producten opmaken. Het volgende ben ik van plan, handmatig:

- Meguiar's DC step 1 (opmaken)
- Meguiar's DC step 2 (opmaken)
- collinite 845

Deze combi kan toch wel?

Ik ben een handpoetser. Het is toch zo dat je de eerste twee producten moet opbrengen en daarna flink inwrijven? En heel graag ook een antwoord op de volgende vraag: hoe breng ik de collinite 845 handmatig het beste aan? Moet ik oppassen met de 845 op ongelakte delen?