• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini Clubman: wrap verwijderen + detail

Het is een prutswerkje inderdaad. Helaas gooit het weer vandaag roet in het eten en ik vrees dat het zo de komende dagen nog zal zijn ]-0

Vandaag was het weer nog te koud om aan de wrap verder te werken dus ben ik maar aan het interieur begonnen: koffer en achterbank reeds schoongemaakt!

VOOR:

dscf0194ak.webp

NA: Gestofzuigd en uitgeborsteld, de trims en dergelijk behandeld met een interior cleaner (voor interieur te behandelen heb ik nog niet zoveel materiaal), enkele microfiber doekjes, interior pads, borstels,...

Het plekje in het midden krijg ik er precies niet zo goed uit. In het echt zie je het niet, na een foto met flash zie je het wel. Ik ga morgen nog eens proberen, het werd te donker.

dscf0196td.webp

dscf0197g.webp

dscf0198t.webp

dscf0200k.webp

dscf0201n.webp

dscf0202ty.webp

dscf0203w.webp

De stoelen vooraan, middenconsole, dash,... etc moeten nog gedaan worden.

Ik heb helaas geen product om de trims weer zwart te maken zodat ik die lelijke witte krassen wat kan maskeren. Wel heb ik twee soorten bandenzwart, zou ik dat op de kofferpanelen kunnen gebruiken? Ik heb een goedkoop potje Valma bandenzwart en Meguiar's Gold Class Endurance Tire gel

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er al netter uit, veel werk.

Bestel gewoon even de PB trim restorer, ruikt lekker binnen ook en ben je geholpen.

Soms staat er op de producten zelf vermeld of het ook gebruikt kan worden voor kunststof delen. en anders een een klein stukje proberen aan de onderkant van het dash oid.

verfbrander goed warm laten worden en over de krassen blazen niet te kort en niet te ver , ong 15-20cm afstand en op en neer blazen dat het niet te heet wordt , ze verdwijnen zelf grotendeels

Thnx guys ;) Ik ga eens met mijn Meguiar's dressing op een klein hoekje proberen denk ik. Zo'n verfbrander durf ik niet echt aan op een wagen die niet van mij is :) Stilaan komen we er wel.

Zo, die was ook flink vies langs de binnenkant. Een keertje de stofzuiger en een vochtige MF er langs halen is voor vele (bedrijfswagen)bestuurders een te grote moeite (en dan te denken dat je een flink stuk van je dag doorbrengt in die vuile omgeving, bah).

Het is m.i. nu echt wel te koud om die wrap er op een doenbare manier af te krijgen. Indien mogelijk zou ik wachten tot het weer wat warmer wordt, of proberen een verwarmde werkplaats te scoren.

Met een bandendressing zou ik uit mijn interieur blijven, een bandenprodukt is m.i. toch altijd (een beetje) vettig. Ik denk dat je eerder moet grijpen naar iets zoals dit:
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Natural_Look_Dressing_473ml_PB_NL16_100729

Niet vettig, en met een matte finish, en niet al te duur (zoals alles bij Poorboys)

Thnx! Die ga ik me bestellen denk ik! Ziet er inderdaad een ideaal product uit, en erg veelzijdig!

Edit: zie net dat ik meer dan 7 euro verzendkosten moet betalen. Dat zal hem niet worden, heb net besteld bij carclean en heb niet direct iets anders meer nodig (staat wel op verlanglijstje)

Vandaag weer wat bezig geweest.

Begonnen met de grill te demonteren en de voorbumper wrapvrij te maken:

dscf0205o.webp

Daarnaast ook de 2 zijschermen en het paneeltje rechtsachter (niet op foto) gedaan. Momenteel is alles verwijderd behalve het dak en de ramen. Ook moeten er nog enkele lijsten verwijderd worden om de wrap eronder weg te halen.

dscf0207k.webp

Ook het interieur is voor 90% gedaan. Mijn fototoestel begaf het echter, dus daarvan (nog) geen foto's. Ik ga jullie raad opvolgen en een flesje PB Natural Look gaan halen. Ben benieuwd naar het resultaat!

PS: voor de aandachtige mensen onder ons: het zijscherm aan bestuurderszijde is inderdaad ingedeukt. Eén of andere dwaas is er tegen gereden enkele maanden geleden en heeft geen gegevens achter gelaten ]-0

Hij wordt steeds mooier - zo zonder alle wrap. Succes met de rest schoonmaken.

Balen van die deuk - is die er van de binnenkant uit niet uit te duwen?

Weet ik niet. Ik ga er in ieder geval niet aan beginnen zo. Heb zoiets nog nooit gedaan en ga dan zeker niet lopen experimenteren op iemand anders zijn wagen :P .

Das een werkje voor de garage :ja