• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini Clubman: wrap verwijderen + detail

Bedankt ;) Interieur is nu volledig klaar en in de PBW Natural Look gezet (ruikt inderdaad heerlijk! ;) ).

Ik heb dan maar met mijn gsm foto's genomen aangezien mijn fototoestel naar de vaantjes is :)

Resultaat interieur (de pedalen krijg ik niet properder, heb met een kwastje en wat Valma interieurreiniger geprobeerd en dergelijke. Een dressing/reiniger durf ik niet echt aanbrengen omdat pedalen toch niet mogen glijden):

2013-03-16132513.webp

Aan het exterieur is ook nog wat vooruitgang geboekt. De ramen zijn nu ook wrapvrij. Het enige dat nu nog te doen blijft is het dak en enkele restjes wrap onder de bumpers/lijsten/...

2013-03-17163605.webp

2013-03-17163615.webp

2013-03-17163625.webp

Vandaag ook de zomervelgen aangepakt:

2013-03-17143052.webp

Eentje gedaan:

2013-03-17144610.webp

Tof werkje :)

2013-03-17150258-1.webp

De teerspetters kreeg ik er wel niet af, heb helaas geen TarX, met IronX lukte het niet. Daarna heb ik de bandjes ook nog eens in de Meguiar's Gold Class Tire Gel gezet.

Die velgen zien er weer strak uit, en man.. wat een werk die wrap... Denk je nog dat het had uitgemaakt als de auto in een warmere omgeving had gestaan?

De omgevingstemperatuur speelt vrijwel zeker een rol heb ik gemerkt. Ik heb zowel gewerkt op dagen dat het +/- 10°C was en op dagen dat de temperatuur rond het vriespunt schommelde. Op de warmere dagen kreeg ik het eerste stukje van het paneel sneller losgepeuterd en kwam de wrap er over het algemeen gezien in grotere stukken af.

Op de koudere dagen scheurde de wrap veel sneller en moest je telkens opnieuw een stuk lospeuteren. Vanzelfsprekend werd de lijm onder de wrap veel sneller terug koud, wat het ook moeilijker maakt. Daarnaast moet je ook opletten dat je de wrap niet te warm maakt anders 'smelt' die bijna waardoor hij vervormt en ook afscheurt. Bij warmere temperaturen kon je grotere stukken afnemen zonder verder te moeten verwarmen.

Bij de temperaturen rond het vriespunt kan ik je verzekeren dat je vingers geruïneerd zijn na pakweg 4 uur prutsen :bad

Komt helemaal goed !

Teer krijg je weg met een in een diesel gedrenkte vod. Maar of dit dezer dagen een goedkope oplossing is?
WD40 is ook hier goed voor

Waauuuw weer een mega vooruitgang geboekt - ik benijd je niets. Maar het resultaat mag er al helemaal zijn.

ex-mooseman;319545 zei:
Komt helemaal goed!

Teer krijg je weg met een in een diesel gedrenkte vod. Maar of dit dezer dagen een goedkope oplossing is?
WD40 is ook hier goed voor

WD40 is per liter duurder dan diesel denk ik.

Diesel heb ik betere ervaring mee dan WD40 trouwens...

Maar goed werk! Die velgen zijn echt opgeknapt !

Vandaag nog even de tijd gevonden om wat verder te werken aan de Clubman. Heb het de voorbije week enorm druk gehad en het weer hielp ook niet mee. Vandaag weer rond het vriespunt 2 uur bezig geweest. Dak is nu grotendeels ook gedaan.

Nog even en we zijn er... eindelijk :|~*

2013-03-24174728.webp

2013-03-24174741.webp

2013-03-24175402.webp

absoluut! is het niet makkelijk om met 2 man te doen? Iemand die de föhn vast houdt en iemand die de wrap er af trekt?

Zou inderdaad misschien makkelijker gaan maarja, wie (buiten een detailer wss :D) is gek genoeg om bij zo'n temperaturen buiten een wrap af te prutsen gedurende verscheidene uren. Ik baal nog steeds dat ik geen garage ter beschikking heb :(

Vandaag mijn 2 duimen verbrand aan de fohn :| Bij deze temperaturen voel je het pas als het te laat is :P Plots krijg je een pijnsteek, kijk je naar je duim en zie je een blaar :D Voortwerken achteraf was ook pijnlijk. Ik ben iig blij dat het de-wrappen er bijna opzit. Een ervaring rijker hé :cool

Weer een mega vooruitgang geboekt. Petje af hoor en dat in deze Siberische koude.

Houd je je blaar wel goed in de gaten - brandblaren ontsteken vrij gemakkelijk bij verwaarlozing. Dus niet doorprikken en een droog gaasje omdoen ter bescherming (sorry, EHBO'er spreekt)

Hehe thnx, komt goed. Onmiddellijk onder koud water gehouden en flammazine aangebracht :P Het is niet mijn eerste blaar tijdens dit project :no

Nasa, heb je nog teerspetters? Ik heb hier in Galmaarden een probeerflesje Tar-X staan, ik wil dat wel eens bij jou komen proberen hoor!