• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini show-off (testpaneel)

Eelco

Detailing rookie
29 jul 2009
1.610
0
Nadat ik vorige week de complete Monello kit had binnengekregen, kriebelde het toch om hem ff te proberen.

Dus een afgeschreven autodeel, in dit geval een deur van een (overgespoten) Golf MK3, een beetje donkerblauw metallic.
Staat, sterk verweerd, was gewoon vaal.
Eerst 2 keer afgesopt en gekleid met de "gewone" Meguiars klei.
Toen kwam duidelijk de (slechte) staat van de lak naar boven, veel swirls en een veel lichte en wat diepere krassen.

IMG_2348.webp

Begonnen op een hoekje met Monello Mezzo op de witte LC pad.
Resultaat, best wel wat beter, maar nog lang niet alles.
Hierna Mezzo op de Oranje LC pad geprobeerd, scheelde iets, maar niet heel veel.

Daarna toch maar ff het iets grovere geschut erbij gepakt en dus aan de slag met Inizio op de oranje LC pad (grover heb ik nog niet)
En die boekte echt vooruitgang! Zelfs de diepere krassen moesten er aan geloven.

Na deze testsessie heb ik het gehele vlak 2 maal met Inizio op de oranje behandeld, nabewerkt met Mezzo op de witte LC pad en "gefinished" met Finale op de Zwarte LC pad.

Ik was heel tevreden met het resultaat, dit product werkt erg fijn.:cool

Ik had nog graag ff wat meer willen proberen, maar ik heb momenteel erg last van mijn rug, dus ben maar wijselijk gestopt.

Hier nog wat resultaat foto's:

IMG_2351.webp

IMG_2353.webp

IMG_2354.webp

IMG_2356.webp

Ik weet niet of dit show-off waardig is, maar ik wilde het toch ff delen.:lol

Dit is met de DAP gedaan Danny.

Rotary wil ik me zeker tzt in gaan verdiepen, maar ik ben nog een beetje terughoudend. Was eerst ook heel voorzichtig om met de DAP te beginnen, maar ik raak er steeds meer van overtuigd dat hij echt "fool-proof" is. Je krijgt natuurlijk ook steeds meer gevoel bij zo'n machine, en dan durf je ook wat meer.

Op dit paneel mocht ik doen wat ik wilde, dus heb flink mijn best gedaan om het meeste terug netjes te krijgen.

De inspection-spray werkt ook top overigens, je voelt echt dat het oppervlak daarna echt schoon en vetvrij is, en de olieen de krasjes niet meer "vullen"
What u see is what u get.:ja