• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

mini show-off: weg met de pekel!

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Hallo mensen,
nu de meeste pekel wel van de weg is, was het dringend tijd om ons oude corsaatje (2001) eens grondig te wassen.
Hij was door de voorbije weken van regen en smos flink vuil geworden :

IMG_3313.webp

IMG_3316.webp

Ik ben eerst even naar de wasbox gereden om het zout er eens onderuit te spuiten met inbegrip van de wielkasten. Terug thuisgekomen heb ik hem gewassen met de gekende 2-emmer methode en hem goed gedroogd met m'n poorboys droogdoeken. De shampoo die ik heb gebruikt was de DODO JUICE Born to be mild.

Omdat ik nu nog niet de tijd had om een volledig stappenplan uit te voeren en om de inmiddels erg oude waxlaag ( collinite 915) nog even voor een paar weken een boost te geven, ben ik even nagelopen met poorboys QD+.
Het intereur heb ik grondig gestofzuigd en het dashboard gereinigd met APC 1/20. De ruiten werden gereinigd met Meguiars glass cleaner en de voorrruit behandeld met rainclear van Turtle wax (soort van rain-X)

Als laatste heb ik de motorrruimte nog even een spoedopfrissing gegeven met een borsteltje en wat APC 1/10.D e bandjes werden zwart gemaakt met poorboys tiregel.

Binnen enkele weken het volledig stappenplan (machinaal) en de wintervelgjes eraf. :love

Hier de foto's na :

IMG_3319.webp

IMG_3323.webp

IMG_3322.webp

IMG_3335.webp

IMG_3327.webp

IMG_3330.webp

IMG_3333.webp

IMG_3326.webp

zo, dat was het weer, tot binnenkort

Wim;)

Tja Gideon je hebt gelijk...toch zijn er al heel wat mooiere dagen zoals vandaag.

Ik vind hem nog niet fris genoeg hoor; hij verdient een "echte" detailbeurt met alles erop en eraan :-d

mk-us zei:
Is tenminste al wel een goede stap in de richting, nog hulp van je dochter gehad deze keer?

nee, deze keer was ze met m'n vrouw gaan shoppen....had ik eindelijk eens effie tijd voor één van m'n blikken dozen :o)

wilco zei:
netjes! mooi corsaatje!

Dank je; het is één van de allereerste van de C-reeks geleverd in België...toen full-option met een 1.4 met automaat en airco....daar zijn er niet veel van gemaakt. De automaat (met koppelomvormer) maakte ze te traag en gulzig :-"
Ik heb hem overgenomen van m'n vader toen hij in 2004 stierf. Er stond toen nog geen 12000km op de teller (alhoewel hij al 3 jaar oud was)
Nu hou ik hem netjes als een soort van laatste eerbetoon aan m'n vader...hij was ook op al z'n auto's erg zuinig.

Das gewoon een nieuwe!:-)^

Echt heel netjes en geef je groot gelijk om hem netjes te houden heb zelf ook een eerbetoon (zie avatar;))