Afgelopen 3 dagen lekker op m'n gemak bezig geweest met onze 'nieuwe' Seat Leon.
Begin deze week de Leon opgehaald en hoewel ie er aardig uitzag, kon ik het toch niet laten om hem eens goed onder handen te nemen.
Geen foto's gemaakt van de swirls, krassen en de bekende handelingen.
Denk dat iedereen wel weet hoe die eruit zien en het gaat toch om het eindresultaat.
Daarom met dank aan zusje en zwager enkele mooie na foto's.
^
Eerst begonnen met het reinigen van de velgen.
Omdat de velgen mooi schoon waren, deze alleen behandeld met Iron-X.
Daarna de Leon lekker gefoamd met Magifoam en een klein scheutje APC.
Nadat de foam z'n werk had gedaan, de hele auto goed afgespoten met de HD reiniger.
Alle naden,kieren,rubbers enz. gereinigd met APC.
Daarna de auto gewassen met Super Slick&Suds en de Monello Sponge.
De auto afgespoeld en hierna ingespoten met Iron-X, even laten inwerken en ingewerkt met een oude Wash Mitt.
Wederom alles goed afgespoeld met water.
De auto niet gedroogd, omdat ik toch direct hierna ben begonnen met kleien.
Kleien heb ik gedaan met Mequiar's klei met Spray&Wipe als glijmiddel.
Kwam zeer weinig vervuiling af.
Hierna eigenlijk een begin willen maken met de DAP, maar aangezien er aardig wat wind stond dat vrij veel stof en andere zooi deed opwaaien, dit maar uitgesteld tot de volgende dag.
De volgende dag i.v.m. de warmte en schaduw op tijd begonnen.
Eerst het te polijsten deel afgenomen met S&W en begonnen met een testspot.
Al snel bleek dat VAG lak behoorlijk hard kan zijn, wat ik al wel wist na 12 jaar Skoda.
Voor de swirls was Mezzo op oranje voldoende, maar voor de diepere krassen in eerste instantie inizio op geel uitgekomen.
Voor sommige krassen gaf dit nog steeds niet het gewenste resultaat, dus toen maar het paarse wolletje met Inizio geprobeerd.
Dit gaf na 3 tot 4 hits wel het gewenste resultaat.
Wel vrij stoffig, wat denk ik ook wel door het warme weer kwam.
's Avonds nog even wat zitten lezen op dit geweldige forum en toen kwam ik het topic tegen van CorsaWim over de zwarte Golf +.
Hij kreeg een beter resultaat met Mequair's Ultimate Compound voor de diepere krassen.
Dat moeten we dan ook maar eens proberen.
Helaas toen nog geen UC in de collectie, maar m'n zwager gelukkig wel.
Dit de volgende dag even opgehaald en inderdaad dit gaf een beter resultaat en minder stof.
De diepere krassen niet helemaal weg gekregen, maar zeker voor 80%.
Verder dus de hele auto geDAPt met Inizio op oranje en Finale op licht groen.
Hierna de auto gewassen en gedroogd om het polijststof weg te krijgen.
Ramen nog gedaan met Pro Vision Glass Scrub.
Toen met de Concorso op de DAP de auto in de DoDo Lime Prime gezet.
Daarna 2 lagen DoDo Purple Haze wat een super resultaat gaf.
Plastic en rubbers behandeld met Autofinesse Revive Trim Dressing en als laatste velgen in de WheelWax en de banden met Bold N Bright.
Bedankt voor het lezen!
Zie hier het eindresultaat!
Begin deze week de Leon opgehaald en hoewel ie er aardig uitzag, kon ik het toch niet laten om hem eens goed onder handen te nemen.
Geen foto's gemaakt van de swirls, krassen en de bekende handelingen.
Denk dat iedereen wel weet hoe die eruit zien en het gaat toch om het eindresultaat.
Daarom met dank aan zusje en zwager enkele mooie na foto's.
Eerst begonnen met het reinigen van de velgen.
Omdat de velgen mooi schoon waren, deze alleen behandeld met Iron-X.
Daarna de Leon lekker gefoamd met Magifoam en een klein scheutje APC.
Nadat de foam z'n werk had gedaan, de hele auto goed afgespoten met de HD reiniger.
Alle naden,kieren,rubbers enz. gereinigd met APC.
Daarna de auto gewassen met Super Slick&Suds en de Monello Sponge.
De auto afgespoeld en hierna ingespoten met Iron-X, even laten inwerken en ingewerkt met een oude Wash Mitt.
Wederom alles goed afgespoeld met water.
De auto niet gedroogd, omdat ik toch direct hierna ben begonnen met kleien.
Kleien heb ik gedaan met Mequiar's klei met Spray&Wipe als glijmiddel.
Kwam zeer weinig vervuiling af.
Hierna eigenlijk een begin willen maken met de DAP, maar aangezien er aardig wat wind stond dat vrij veel stof en andere zooi deed opwaaien, dit maar uitgesteld tot de volgende dag.
De volgende dag i.v.m. de warmte en schaduw op tijd begonnen.
Eerst het te polijsten deel afgenomen met S&W en begonnen met een testspot.
Al snel bleek dat VAG lak behoorlijk hard kan zijn, wat ik al wel wist na 12 jaar Skoda.
Voor de swirls was Mezzo op oranje voldoende, maar voor de diepere krassen in eerste instantie inizio op geel uitgekomen.
Voor sommige krassen gaf dit nog steeds niet het gewenste resultaat, dus toen maar het paarse wolletje met Inizio geprobeerd.
Dit gaf na 3 tot 4 hits wel het gewenste resultaat.
Wel vrij stoffig, wat denk ik ook wel door het warme weer kwam.
's Avonds nog even wat zitten lezen op dit geweldige forum en toen kwam ik het topic tegen van CorsaWim over de zwarte Golf +.
Hij kreeg een beter resultaat met Mequair's Ultimate Compound voor de diepere krassen.
Dat moeten we dan ook maar eens proberen.
Helaas toen nog geen UC in de collectie, maar m'n zwager gelukkig wel.
Dit de volgende dag even opgehaald en inderdaad dit gaf een beter resultaat en minder stof.
De diepere krassen niet helemaal weg gekregen, maar zeker voor 80%.
Verder dus de hele auto geDAPt met Inizio op oranje en Finale op licht groen.
Hierna de auto gewassen en gedroogd om het polijststof weg te krijgen.
Ramen nog gedaan met Pro Vision Glass Scrub.
Toen met de Concorso op de DAP de auto in de DoDo Lime Prime gezet.
Daarna 2 lagen DoDo Purple Haze wat een super resultaat gaf.
Plastic en rubbers behandeld met Autofinesse Revive Trim Dressing en als laatste velgen in de WheelWax en de banden met Bold N Bright.
Bedankt voor het lezen!
Zie hier het eindresultaat!