• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mobiele HD spuit

Gunlock

Detailing chief
28 mrt 2019
104
85
Goedemorgen!

Via iemand van Tweakers heb ik een mooie oplossing gevonden voor mijn huidige woonsituatie (3 hoog in een appartementencomplex). Een HD reiniger via stopcontact is voor mij niet van toepassing.

Nu zag ik deze staan bij de Praxis:

Worx hogedrukreiniger WG629E.9 MAX 20V

Dit betreft een HD spuit op accu waar je dus ook mee kan “foamen”.

Zie video op 10 minuten en 10 seconden:


Dit zou voor mij de perfecte oplossing zijn en dan hoef ik dus niet heen en weer te rijden naar de wasbox. Iemand hier ervaring mee?
 
Doet me een beetje aan deze van Karcher denken
1586338844739.png
 
@harveydwijs2 er zijn een aantal HD reinigers met accu (en een watertank; sommige hebben enkel een accu maar kunnen water pompen uit een emmer) goed voorbeeld van Gardena.
1586345648053.jpeg


Let op de druk van de ‘mobiele’ opties sommige hebben weinig toegevoegde waarde.

Rest de vraag wat jouw gemeente in de APV heeft staan; het is niet overal toegestaan de auto in de openbare ruimte te wassen. Bovag/krasstraat lobby doet er graag aan mee dit in de APV te krijgen :(.
 
Exact. Zo is het bij mij in de gemeente het geval dat oprit-poetsen verboden is vanwege chemicaliën op de grond (lees: milieuvervuiling). Erg vervelend, want dat betekend dat al mijn behandelingen in de wasbox starten. Om dit recht te trekken heb ik met mijn lokale Shell (beste wasbox in de omgeving) regelingen getroffen wat betreft betaling. Gezien ik enkel water gebruik, heb ik een speciale pas gekregen waar ik geld opzet. Met deze pas kan ik de wasbox bedienen. Dit scheelt mij wat geld, maarja... Oprit-wassen blijft altijd goedkoper en effectiever. Zo is de HD-kracht van de wasbox lang niet zo sterk als mijn Nilfisk.
 
  • Verbluft
Reactions: Gilster
Met zo'n accu, heb je dan wel een beetje druk?? Of is het na een kwartiertje over met de pret?

Die APV's zijn overigens ook vaak ingericht op gebied van "zakelijk"' wassen op de openbare weg. Als er in de wijk bovengronds water afgevoerd wordt, dan komt de privésituatie vaak om de hoek kijken.
 
@Marcel1973 vrees dat het niet fantastisch is heb er ooit naar gekeken, maar de specs en de prijs hebben me er direct vanaf laten zien. Liever dan gewoon een conventioneel apparaat, maar die luxe heeft de topic starter niet...
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Goed dat je het zegt @Gilster .. was daarvan niet op de hoogte. Kan in de APV niks vinden over vervuiling. Zo maar eens een mail sturen naar de gemeente :).

Op het moment maak ik gebruik van een handpomp, maar het elke keer op druk brengen is toch vervelend. Sop van de wasstraat gebruik ik liever niet (oftewel: voorwas/was met sop).
 
  • Leuk
Reactions: Gilster
@B van Kraaikamp waar staat dit dan in de APV.? woon in de zelfde gemeente als jij en was / poets al jaren voor de deur op de oprit en in parkeer vakken op straat. nog nooit op aan gesproken.

Ik meende dit een paar jaar terug gelezen te hebben in de APV. Maarrrr een vlugge blik in de actuele APV van Stichtse Vecht vertelde mij inderdaad niets over het wassen van auto's op de oprit... Zou kunnen dat het toch mag! Binnenkort maar eens contact opnemen met de gemeente.
Hierbij het einde van het gesprek omtrent autowassen op de oprit. Let's stick to the topic ;)
 
  • Leuk
Reactions: Alex_G
Nou... net even gekeken naar wat YouTube video’s en wat zie ik? De Lance is standaard gelockt op 34 psi en met een magneet gaat dit naar 320 psi.. weet niet hoe lang de accu dan mee gaat, maar het kriebelt nu wel heel erg om een aan te schaffen :D


Vanaf 1:25

Of het goed voor de Lance is geen idee.. leuk is het wel :)
 
In het eerste filmpje vrijwel meteen aan het begin, verteld die gozert dat het apparaat op zo'n 300psi zit en een redelijk HD al makkelijk op 1600psi.

Ik heb ooit een keer iemand zo'n zelfde (soort) apparaat zien gebruiken op de camping waar ik toen verbleef. Alleen was dit ding bekabeld, zo leek het.
Ik bekeek het zo eens van een afstandje, maar er leek weinig druk op te zitten en voornamelijk weinig wateropbrengts. Het duurde lang voordat de beste kerel zijn auto afgespoeld had. :)