• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mobiele verlichting werkplek

Daaan0180

Detailing rookie
26 jun 2019
16
15
Hallo allemaal,

Inmiddels heb ik al aardig wat geleerd op het forum en zijn al lekker bezig met alles aan het uitproberen.. Echter loop ik toch tegen het probleem aan met verlichting, omdat ik niet beschik over een eigen werkplaats werk ik vaak op verschillende plekken aan mijn auto. Nu zit ik te kijken voor verlichting en ik vind de scangrips toch wat aan de dure kant voor het aantal keren dat ik hem gebruik...
Nu kreeg ik op Facebook de tip (waarvoor dank, geen idee of diegene op het forum zit) om twee stuks Lidl buiten led schijnwerpers te nemen en deze op een statief te plaatsen, dan zou je rond een 75 euro helemaal klaar zijn..
Heeft iemand ervaring met de hierboven genoemde combinatie? Hieronder zal ik ook de specificaties plaatsen.

Lichtstroom LED-schijnwerper: 1800 lm
Kleurtemperatuur: 6500 K (koudwit)
LED-straalhoek: 105°
 
Is het gewoon om je werkruimte en/of auto te belichten?

Dan is zo'n dingetje zoals hierboven een prima optie, toch?

Ik had zelf 4 LED-balken en daar kwam al een bak ligt vanaf, dus ik neem aan dat zo'n lampie als hierboven ook voldoende is.
Tentbouw Gallery 03.jpg
 
Ik zelf had de tip gekregen om gebruik te maken van werkverlichting en puntbelichting, voor de werkverlichting bkvenstaande bouwlamp en puntbelichting de Faro...

Ik zelf had deze door gekregen.. maakt naar mijn idee weinig verschil met de link van Mr. Volvo.

 
@Daaan0180 De link die je al had heeft allereerst het nadeel dat ie via de bewegingssensor schakelt, daarnaast is de hoeveelheid licht en kleurtemperatuur anders.

Ik heb zelf een paar jaar een set van 2 bouwlampen van Lidl, met 10W lampen en met ingebouwde accu goed voor 3 uur licht. Daar heb ik later voor een paar euro een statieven onder gemaakt met materiaal uit een kringloop. Het licht van de 10W bouwlampen is behoorlijk goed, al is het minder dan van een scangrip (voornamelijk door verschil in kleurtemperatuur).
 
@Daaan0180 De link die je al had heeft allereerst het nadeel dat ie via de bewegingssensor schakelt, daarnaast is de hoeveelheid licht en kleurtemperatuur anders.

Ik heb zelf een paar jaar een set van 2 bouwlampen van Lidl, met 10W lampen en met ingebouwde accu goed voor 3 uur licht. Daar heb ik later voor een paar euro een statieven onder gemaakt met materiaal uit een kringloop. Het licht van de 10W bouwlampen is behoorlijk goed, al is het minder dan van een scangrip (voornamelijk door verschil in kleurtemperatuur).

En zou je zelf dan persoonlijk gaan voor de set van 50 euro met statief of de lamp met bewegingsmelder en die er tussen uit halen? Puur uitgaande van de eigenschappen van beide Lidl lampen..
 
Groot nadeel van het statief is dat óf beide lampen kort bij elkaar staan, of dat er één op de grond moet staan, ik zou eigenlijk 2 losse lampen op statief willen hebben. Voordeel van 2 lampen op één statief is wel dat je als het ware met een lamp met groter oppervlak werkt. (Je kijkt altijd naar de reflectie van de lamp in de lak, en met 2 lampen bij elkaar heb je dus een iets groter oppervlak waar je lampreflectie hebt).

De lampen met sensor lijken mij qua lichtkleur iets beter (swirls beter zichtbaar met blauwer licht) maar zo'n sensor er tussen uit halen, kan ook betekenen dat de lamp gevoelig wordt voor storingen en er makkelijk stof/vuil in de lamp komt. Daarnaast is de hoek van de lamp behoorlijk groot 105 graden, en je gebruikt in de praktijk maar een veel kleinere hoek (denk aan 40-60 graden).

Ik heb ook nog onderstaande lamp, voordeel daarvan is dat ie 2 standen heeft (te veel licht is niet altijd prettig kijken) en heeft een stopcontact op de achterkant zodat je een volgende lamp zo door kunt lussen. Dit vind ik qua licht de beste lamp die ik heb, en zit naar mijn mening veel korter bij een scangrip als het over lichthoeveelheid en kleur aankomt.

2223102.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Hnzl
Ik heb een Scangrip Nova 3K en een Osram 2x 30 watt, 4000K op statief.

20190501_082359.jpg


20190501_083633.jpg


4058075151062-3.jpg


Ik heb de boel omgegooid. De Scangrip heb ik op het (oranje) statief van de Osram gezet en de 2 led lampen op het hoge (max. 250cm) statief geplaatst zodat ik verlichting van bovenaf heb. De Scangrip op het lage statief (max. 150cm) gebruik ik voor de zij-/voor en achterkant van de auto
 
Dankjewel mannen....

Toch een lastigere vraag als ik het zo lees. Ik ga alles eens op een rijtje zetten. Bedankt voor de reacties !!