• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Moet je na het gebruiken van een wet wax uw doek weg gooien

Wasserie

Detailing rookie
26 jun 2022
1
2
Ik ben redelijk nieuw in het wassen van auto’s en ik gebruik altijd bij het drogen van men auto de ceramic wet wax van turtle wax nu had ik ergens gelezen dat uw microvezel doeken daar slecht van komen is dat waar of kan je prima uw doek de volgende keer na het wassen van die doeken gewoon gebruiken
 
Microvezel doeken kun je gewoon hergebruiken als je ze gewassen hebt in de wasmachine, ik gebruik wel altijd een microvezel wasmiddel.
 
Ik denk dat hier twee zaken door elkaar gehaald worden: materiaal wat je gebruikt voor het aanbrengen/uitbuffen van een keramische coating kun je na gebruik niet meer voor de lak gebruiken. Dat komt omdat er dan glasdeeltjes van de coating in de doek zitten, en je bij een volgend gebruik dus gaat krassen met die glasdeeltjes.
 
  • Leuk
Reactions: Yelrah