• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mondeorijders workshop bij Carclean.com 25 oktober 2008

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.674
200
Berkel en Rodenrijs
Afgelopen weekend hadden we een zeer vriendelijke en gezellige club Mondeo rijders (www.mondeorijders.nl) op bezoek. We waren gezegend met een zeer mooie dag met zon en een aardige temperatuur, precies tussen alle regendagen in! :party:

Om 11.00u ontvingen we de deelnemers met een kop koffie of thee, waarna we met een korte theorie uitleg + demo zijn begonnen. Daarna moest natuurlijk weer gedacht worden aan een broodje en wat drinken :) x-]

Na de lunch is iedereen zelf aan de slag gegaan. Hieronder treffen jullie wat foto's aan. Het was een zeer geslaagde dag en volgens ons hebben de deelnemers veel geleerd. In ieder geval vertrokken ze allemaal met glanzende bakken! 8-())

Mondeorijders: bedankt voor jullie komst, jullie enthousiasme en inzet! Graag tot de volgende keer! :ja

De uitleg en demonstratie op een motorkapje:
Mondeo002.jpg

Mondeo003.jpg

Mondeo006.jpg


Mondeo009.jpg


Nog even een demonstratie van mijn volle haardos!
Mondeo010.jpg

Mondeo011.jpg

Mondeo012.jpg


Lekker foamen en wat staat daar nou??
Mondeo013.jpg


En jawel, een kunstig staaltje poetswerk, mooie hologrammen:
Mondeo007.jpg


Dennis pakt wat hologrammetjes aan:
Mondeo015.jpg


Iedereen lekker zelf aan de slag:
Mondeo014.jpg


Mondeo016.jpg

Mondeo017.jpg


De nieuwe emmers, semitransparant! Beiden gevuld met water. Het verschil is zeer duidelijk te zien. Bovendien kunnen er gewoon leuke stickers opgeplakt worden:
Mondeo018.jpg

Mondeo019.jpg

Mondeo020.jpg


Kleinzoon helpt lekker mee! (En nee dat is geen mondeo ;) )
Mondeo021.jpg


Mondeo023.jpg

Mondeo024.jpg

Mondeo025.jpg


Wat rek en strek oefeningen:
Mondeo026.jpg


Even een kritische inspectie:
Mondeo027.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeker weten, je was me wel voor, maar niet met het verschil tussen een vieze emmer en schone emmer! Het verschil is duidelijk zichtbaar! :ja
 
Wat een superdag zeg! Heel gezellig met enthousiaste mensen! Mannen en dames bedankt!!
 
Was inderdaad een superdag met zeer enthousiaste deelnemers! En meteen een klasgenoot van de middelbare school na 24 jaar tegengekomen, was een deelnemer van de clinic! :grinning:
 
Zag er leuk inderdaad, mocht er tzt nog een keer zo'n clinic komen waarbij nog een plaatsje voor een Avensis over is mag je contact met me opnemen :)^
 
Mondeo007.jpg


Mijn auto ziet er ook zo uit:schaam
Pas terug na een schade, ze zouden die hologrammen ook meteen even meenemen
DUS NIET:klap
Ben benieuwd of ik dit straks met de Dap weg kan krijgen, hopenlijk met zo'n workshop als hierboven!:cool:
 
Komt helemaal goed met de DAP!

Nog een reactie van de PR van Mondeorijders.nl:

Hoi Tim,

Gaaaaaaaaaaaaaaaaf, leuke reacties en foto’s op het forum.

Piet en ik gaan ons zeer binnenkort aanmelden op je forum, we zijn razend enthousiast. Net als iedereen die er zaterdag was overigens. Op het Mondeorijders forum alleen maar positieve reacties en complimenten voor jou en je team. Chapeau.

Groeten,

Carola
 
Mondeo007.jpg


W0000000ttt???? 8-o 8-())

Ik zou helemaal flippen als mijn auto zo afgeleverd zou worden....
Dat wordt een rotweekend voor die verantwoordelijke piem0l...
 
remonrace zei:
Zag er leuk inderdaad, mocht er tzt nog een keer zo'n clinic komen waarbij nog een plaatsje voor een Avensis over is mag je contact met me opnemen :)^

Komt er in het nieuwe seizoen zeker aan.

We komen dan eindelijk ook met onze clinic/workshop pagina, daar kan je alle info en data vinden.
 
Altijd leuk om te zien die foto's van een clinic. Op de eerste twee foto's zie je echt van die "dat zeg jij nou wel, maar dat geloof ik pas als ik het zelf gedaan heb" blikken :D
De volgende foto's zitten meer in het "ja het werkt nog geweldig ook" segment :)^
 
Hahahaha, ja dat is toch wel zo herkenbaar he! De meeste gaan vervolgens overstag als ze een demo kleien hebben gehad. In de categorie "Mike it's amazing!!!!" :D

Goed initiatief die clinics, zouden meer clubs moeten gaan doen:cool:
 
ik denk Cobra 'the bone' DA BONE...CLICKME; heb ik ook en bevalt prima.

Heb hem aan m'n schoonmoeder gegeven na het 'polo'debacle omdat ik dan zeker weet dat het goed komt. Aanradertje!

EDIT: Tim was me net voor :D
 
Ahja, ik had al zo'n vermoeden (ding staat al en tijdje in mn carclean verlanglijstje... :p). Hij is alleen groter dan ik dacht. :)

Nouja, die ga ik volgende keer meebestellen dus. ;)
 
De Mondeorijders hebben een leuk verslag geschreven, die kan je hier lezen:

http://www.mondeorijders.nl/poetsclinic.html

Verslag Activiteit Poets Clinic 25 Oktober 2008

Het geluk is met ons want de poetsclinic is voor ons maar 20 minuten rijden en we hoeven dus niet zo vroeg weg.
Aangekomen bij Carclean.com bleken we de eerste te zijn en de mensen van dit bedrijf waren al druk bezig met de voorbereidingen voor de Clinic.
De koffieautomaat was al in gereedheid gebracht, waar we gretig gebruik van maakten om de ergste ochtendmoeheid mee te verdrijven.

Binnen korte tijd druppelde een voor een de andere leden binnen en als vanouds was het warme Mondeorijders gevoel er weer waarbij weer veel handen werden geschud.
Het wachten was alleen nog op Wilco, Jeroen , Veronique en haar vader want die moesten toch een behoorlijk eind rijden om bij Carclean.com te arriveren, maar uiteindelijk zijn zij ook aangekomen.

Mijn auto stond als eerste in de rij en was dus het lijdend voorwerp van de cursus, waarbij als eerste een stuk plakband op de motorkap werd geplakt om een scheiding te maken tussen het behandelde deel en het onbehandelde deel.
Even met de hand over de motorkap en het klonk als of ze over schuurpapier wreven, met als opmerking deze auto heeft hard een poetsbeurt nodig, ik werd wel steeds een stukje kleiner over die opmerkingen, want ik had hem de week ervoor nog laten poetsen in de autowasstraat, wat dus geen succes bleek te zijn.
Tim, een van de eigenaren van Carclean.com, heeft hierna een prima uitleg gegeven over hoe en met wat voor producten e.e.a in orde kon worden gekregen.

Heb je wel eens je auto gereinigd met klei, nou ik niet maar wat een resultaat zeg.
Halverwege de uitleg was er tijd voor de lunch , waarbij toch ook een lekker broodje kroket was, echt prima verzorgd
Na de lunch mochten wij met de gegeven uitleg aan de slag met de producten onder het wakend oog van de medewerkers die overal hand en spandiensten verrichten om iedereen van de juiste informatie, technieken en materiaal te voorzien.

Je zag van alle leden en aanhang de gezichten in een steeds grotere grijns vertrekken omdat de verkregen resultaten werkelijk wonderbaarlijk waren, dit was een regelrechte Mondeoshowroom op de parkeerplaatsen voor Carclean.com.
De bandjes werden bij iedereen nog een van een "banden-gel"voorzien , je mag namelijk niet vloeken dat het bandenzwart heet, en de finishingtouch was compleet.

Aan het einde van de dag heeft iedereen een complete set van de onderhousmiddelen meegenomen om het geleerde bij te kunnen houden en de wasstraat nooit meer van binnen te hoeven zien.

Na de nodige handjes weer te hebben geschud was het tijd om naar huis te gaan met een geweldig gevoel.

Ik vond het echt een TOPDAG en ik moet van Peter en mijn vader dit ook overbrengen want ook zij hebben dit zo ervaren, en dat is uniek want mijn vader en poetsen is als vloeken in de kerk tijdens een zondagsdienst.

Ook Tim en zijn Team bedank ik via deze weg voor hun inspanningen en motivatie Rob.

Tijd : 7:30

Mheeeh, Mheeeh, Mheeeh (vertaald naar wekkernees : wakker worden, wakker worden, wakker worden) , schuif gordijn stukje op zij ; MIST.... maar dan gaat het meestal niet regen en wordt het mooi weer, dus dat belooft al veel goeds, toen maar Veronique uit bed gegooit, want normaal gaat dat altijd andersom hier (kan misschien ook komen omdat ik er nooit uit wil...) en hup onder de douche, daarna even snel eten en hup naar de auto. Zegt Cor opeens ; "het heeft gevroren" waarna ik hem voor gek verklaar want mijn auto is schoon, maar als ik bij zijn auto kom ligt er daadwerkelijk ijs op... Dus gelijk maar even een knoop door gehad ; Ik moet winterbanden hebben... (Vandaag op marktplaats wat gevonden, en morgen even langs om te kijken ) Maar gelukkig hebben alle Mondeo's voorruit verwarming dus de auto is snel schoon en maar op weg naar Wilco, gelukkig is het rustig bij de weg en binnen een uur zijn we bij hem, daar nog even gezellig een kop koffie gedronken, en de vreselijke grote hond van hem even een aai over de bol te hebben gegeven rijden we gezamelijk achter elkaar aan. Het eerste stuk is het heerlijk rustig bij de weg, en Wilco belt me of we "burgerlijk" 120 km/u gaan rijden of toch het gas er op gaat, ik zeg; " gas dr op!" en dmv een walkie talkie Veronique ook op de hoogte gebracht dat we door gaan rijden (zij reed in de Mondeo achter ons) het eerst stuk wou prima, maar daar moesten we van het gas want het was super druk, en waren Veronique ook kwijt.. Maar gelukkig hebben we haar algauw weer gevonden. Vlakbij Carclean.com rijden we verkeerd omdat de weg (kruising) wel heeeel raar liep en we een toeristische route door het centrum maken, en de Tomtom ons een éénrichtingsweg instuurd.. (@#$$@#$ sensuur) maar goed om 11:30 waren we op de plek van bestemming.

De andere leden en medewerkers van Carclean.com zaten al op ons te wachten en we gingen gelijk aan de slag, nou ja.. kregen eerst een uitleg hoe alles werkt, en wat je waar precies voor moet gebruiken, en wat voor effect het geeft. Daarna konden we even lekker gaan eten (heerlijk!!) en een lekker bak koffie gaan drinken (het was nog al frisjes in de schaduw). En toen begon het echte werk, een aantal mensen begon gelijk met hun auto af te spoelen. Na even wat foto's gemaakt te hebben, en gekeken te hebben hoe andere mensen het deden ben ik ook maar begonnen, eerst auto afspoelen, daarna met een (katachtige) spons de auto te hebben gewassen (was al duidelijk verschil ) begonnen we met kleien, waarvan ik eerst dacht dat dit een idioot karwei was en alleen gedaan werd door compleet volslagen autoidioten, maar na de uitleg bleek dit juist super mee te vallen, het is zelfs hartstikke simpel, maar met super veel resultaat, dus hup bezig met de hele auto, en al gauw kon je het resultaat zien, had namelijk bij de spatborden en deuren achter de wielen veel teerplekken zitten, en kreeg dit er met geen mogelijkheid af, zelfs bij de wasstraat konden ze er niets aan doen, maar met het kei ging het er makkelijk af en had al gesloten dat dit gelijk mijn eerst aankoop zou worden!!! Hierna hebben we de auto goed droog gemaakt en kon er begonnen worden met het polijsten en in de wax zetten van de auto, omdat ik een lichte kleur auto heb kon ik gelukkig een paar stappen overslaan, maar de mensen met een donkere auto juist nog veeeel langer bezig waren en toen konden we de auto uitpoetsen, wat een resultaat!!! Ik dacht dat de auto er naar de wasstraat altijd mooi uitzag, maar dit was 1000x mooier, en conclusie, nooit meer wasstraat en dus lekker thuis de auto wassen want dit geeft een veel mooiere resultaat. En heb gelijk een compleet cleanings pakket gekocht, kost wel wat, maar dan heb je ook wat, en als je kijkt wat het resultaat is, en je de kosten van de wasstraat nu bespaard (kost hier normaal zon 15 euro per keer) heb je het er al gauw uit. Dus binnenkort maar eens de auto van Pa aan pakken, deze heeft ook een lichte kleur en heeft ook wat teerplekken, ben benieuwd hoe die er straks uit ziet.

Al met al dus weer een fantastischen gezellige dag, veel geleerd en gedaan,

Dus iedereen bedankt, vooral VMR (Carola voor het organiseren)en Carclean!!

Magure

Ik ben verslaafd! aan kauwgomballenlucht

Ik heb een externe collega laatst nog voor gek verklaard, omdat hij altijd zijn auto met de hand wast en één keer per jaar het stappenplan doet. Maar ook hier gaat op: zien is geloven. wat een verschil.

Ik dacht dat mijn auto redelijk schoon was na de borstelloze wasstraat van Loogman in Hoofddorp (14,50 per keer), maar daar kan ik geen genoegen meer mee nemen. Zaterdagochtend heb ik de auto nog door de wasstraat gehaald, maar als je zag wat er na het kleien van de motorkap nog een restvuil afkwam, mega. Kleien? zei mijn vrouw? Wat hebben jullie in godsnaam gedaan vandaag dan? Ik heb vanmorgen voor het ging regenen de motorkap nog met Black Hole (wie heeft die naam verzonnen??) gedaan, dit ruikt naar kauwgum, en daarna in de wax. Errug mooi geworden. Ik ben dus helemaal om en zal zo vaak mogelijk met de hand wassen. Ik sluit niet 100% uit dat ik nog door de wasstraat ga, want als het vriest zie ik mij niet met de hand wassen. Dan is het weer een voordeel dat de aarde opwarmt en de winters minder streng worden.

Wat een leuke dag weer gisteren. Ik ben erg enthousiast over het team van Carclean. Stuk voor stuk zijn het speciaisten in hun vak en helpen ze vriendelijk en behulpzaam. Ik ben mooi van mijn spuitnevel af, die op de linkervoorkant zat na mijn bezoek aan het autoschadebdrijf 2 weken terug. De uitleg was relaxed en informatief. Ik heb gisteren geïnvesteerd, maar dat ik heb ik na tien keer met de handwassen weer terugverdiend.

Hulde voor het organiseren en de gezelligheid gisteren!!!!!

Zwarte Panter