• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello doeken allemaal geschikt voor wasmachine

dannycoolen

Detailing rookie
19 mei 2012
84
0
Beste mensen,

IK heb alle doeken aangeschaft in de kit met spons en washmit en de droogdoek.
Ik vroeg me alleen of of de kleine monello doeken ook wasmachine uitwisbaar zijn.

Moet ik dan net als de spons wassen zonder centrifugeren?
Graag hoor ik van jullie omdat ik nergens een sluitend antwoord kan vinden

groeten danny

De doeken (alle MF doeken) kan je best centrifugeren in je wasmachine. Gewoon op 30 graden, beetje wasmiddel erbij (zonder wasverzachter!) en gaan. Daarna drogen aan de lucht en klaar ben je (niet in de droger stoppen).

Als dat op de verpakking staat ;)

Je kan hem best mee wassen met de rest, maar dan zal je hem voor het centrifugeren eruit moeten halen.
Oh ja, de Nero en Verde doeken geven nogal af bij de eerste keer wassen. De werking van je andere doeken wordt er niet anders van, maar als je ze maagdelijk wit wilt houden dan kan je ze de eerste twee keer beter apart wassen.

Ik was ook altijd met 'extra spoelen'.

jitzzzze;324687 zei:
De doeken (alle MF doeken) kan je best centrifugeren in je wasmachine. Gewoon op 30 graden, beetje wasmiddel erbij (zonder wasverzachter!) en gaan. Daarna drogen aan de lucht en klaar ben je (niet in de droger stoppen).

Al mijn doeken , pads en washandschoenen (mf) gaan in de droger , komen er zachter uit dan dat op een waslijn mogelijk is.....
Niet drogen op de heetste stand natuurlijk maar ze komen er wel degelijk volledig droog uit én zacht .

Ik was ze tegenwoordig met "Ecover" (wolwasmiddel)

Alles in de wasmachine ( behalve de wol varianten ), deze gewoon met het reguliere centrifugeerprogramma mee laten nemen, en dan netjes aan de waslijn laten drogen ( pads met klittenband naar boven leggen )
De volgende avond kan je alles weer netjes opvouwen en wegleggen .... klaar is klara

bos en bomen.
De ene doet het zo, de andere doet het anders...

Kan iemand mij een duidelijke(re) uitleg geven?
- Iemand die een bepaal merk kan aanbevelen van wasmiddel? Heb op dit moment Tandil staan.
- Met welk programma wassen jullie dan? Enkel centrifugeren (wat in feite enkel spoelen is, maar vraag mij af of ze dan proper zijn...)?
- Wat met verschil in doeken zoals wafeldoeken vs microvezel? Of kan dat allemaal samen?
- Drogen: de ene doet het in zijn droger met al dan niet wat tennisballen bij, de andere gewoon op een waslijn aan de lucht...ik droog op dit moment gewoon alles aan de lucht...

Ik gooi m'n doeken in de WM op 40gr. en gebruik als wasmiddel de Micro-restore Consentrate.
Na het wassen gaan de doeken de wasdroger in tezamen met 2 droogbollen (andere nemen tennisballen).
Droger staat op medium en de doeken komen er droog en superzacht weer uit.

Zelfde als Vadebo + scheutje azijn in het wasverzachterbakje, dit om de eventuele resten + kalk (hard water hier) eruit te halen en maakt de doeken wat zachter.