• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello finale of black hole

Calimero

Detailing rookie
24 jul 2013
9
0
Ik heb een metallic zwarte volvo c30. Ik heb een dap500 en heb het detaillen ontdekt. Nu overweeg ik om black hole aan te schaffen, maar heb geen zin om steeds te moeten polijsten alvorens bh aan te kunnen brengen.
In hoeverre kan ik ongelimiteerd polijsten met finale op witte professional pad? Om daarna bh op te zetten en af te toppen met Collinite 845 wax?
Nu heb ik m onlangs met finale gepolijst en in de Collinite 845 gezet, is het dan nodig om te polijsten of kan ik bh hier gewoon overheen zetten?
Kan ik evt finale ook opzetten met rode of zwarte professional pad (zonder cutting factor)...,dan krijg ik wellicht hetzelfde resultaat als met de bh, maar heeft deze wellicht een langere standtijd.....

Hoor het graag.

Gr. Sander

Even een stapje terug. Je hoeft niet te polijsten voordat BH aangebracht wordt.
Als je niet wil polijsten kun je de lak gewoon wassen en wellicht kleien, zodat het goed schoon is. Vervolgens gebruik je de BH. BH is geen beschermer, dus daarom moet er nog een wax of sealant overheen.
Wat wel goed zou zijn is om de auto te wassen met een shampoo die oude waxresten stript. Dan begin je weer echt bij 0 op te bouwen.

VOlgens mij zit je verkeerd Sjoertum...
Black Hole is een Glaze, dus GEEN beschermer!
Na black hole dus zeker WEL een sealant of wax!

Verder is inderdaad het polijsten echt niet altijd nodig voordat je Black Hole wilt gebruiken...
Finale is een finishing polish, zonder glaze eigenschappen.

Denk dat Sjoertum het woordje GEEN overgeslagen heeft voor het woordje beschermer ;)

Helemaal gelijk verder lijkt mij.

sj0ertum;336461 zei:
Even een stapje terug. Je hoeft niet te polijsten voordat BH aangebracht wordt.
Als je niet wil polijsten kun je de lak gewoon wassen en wellicht kleien, zodat het goed schoon is. Vervolgens gebruik je de BH. BH is beschermer, dus daarom moet er nog een wax of sealant overheen.
Wat wel goed zou zijn is om de auto te wassen met een shampoo die oude waxresten stript. Dan begin je weer echt bij 0 op te bouwen.

Wele shampoo stript dan evt was??

Denders;336471 zei:
Denk dat Sjoertum het woordje GEEN overgeslagen heeft voor het woordje beschermer ;)

Lol, je hebt helemaal gelijk nu ik het nog eens doorlees...
achjah, dubbele bevestiging nu dus ;)

inge;336492 zei:
Alle shampoo in overdosering - voor zover mij bekend.

Ja das natuurlijk waar....

Thx!

Maar als ik nu heel frequent finale aanbreng...zit ik dan binnenkort op het kale metaal of zal dat meevallen??

Waarom wil je finale aanbrengen...? Wat is je doel?
Finale is een finishing polish, dus voor de laatste verfijning van je polijstwerk.
Voor een 'tussendoor beurtje' ook prima te gebruiken uiteraard, maar wat bedoel je met 'heel frequent'.

ivo's;336502 zei:
Waarom wil je finale aanbrengen...? Wat is je doel?
Finale is een finishing polish, dus voor de laatste verfijning van je polijstwerk.
Voor een 'tussendoor beurtje' ook prima te gebruiken uiteraard, maar wat bedoel je met 'heel frequent'.

1x per twee maanden...

Denders;336471 zei:

Klopt helemaal, even aangepast voor de duidelijkheid :-d

En wat betreft de shampoo. Ik zou geen overdosering van een dure shampoo gebruiken. Ik zou zeggen, koop een fles 'Valma - Wash and shine' en je houdt geen wax meer over:-d
Een scheutje APC (all purpose cleaner) kan ook, maar let daarbij op dat je de auto dan niet door de zon laat drogen, dan krijg je namelijk strepen en vlekken.

Nou dat de finale zorgt voor een goede ondergrond waarop de bh goed pakt. Heb overigens onlangs al bh besteld en ga binnenkort proberen na een overdosis goedkope shampoo de bh aan te brengen en daarna de Collinite 845.

Nou dat de finale zorgt voor een goede ondergrond waarop de bh goed pakt. Heb overigens onlangs al bh besteld en ga binnenkort proberen na een overdosis goedkope shampoo de bh aan te brengen en daarna de Collinite 845.

De finale hoeft echt niet iedere keer voor de BH gebruikt te worden.
Als je echt een schone ondergrond zou willen zou je beter eens kunnen wassen, kleien, Poorboy's Professional Polish, BH en wax kunnen doen...
:)

Pro Polish is een zogenaamde chemische polish, bevat geen schuurkorrel maar gebruikt mede de slijpgraad van de pad. Finale bevat een korrel.

Aha...dus deze kan je bij wijze van spreke ongelimiteerd gebruiken...op de dap met zwarte of rode pad en gaan met die banaan... Thx voor je snelle reactie!