• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Non-Ferro op lak gebruiken

Dreier-Reihe

Detailing guru
15 feb 2016
548
128
40
Breda
Bij bewolkt weer gister (24 graden buiten) na het wassen en drogen van de auto besloten Non-Ferro eens te gebruiken om de lak verder te reinigen. Op vele foto's op dit forum zag ik een volledig met Non-Ferro ingespoten auto , dus ik dacht dat gaan we doen.

Stappen:
Lak was droog.
Non-Ferro opgespoten over de hele auto, maar het droogde al terwijl je er naar keek!
Snel met droge Monello Bone geheractiveerd.

Helemaal fout dus, want ik wreef het dus droog op de lak. Ook met een vochtige bone zelfde probleem. Hele auto onder de vegen, wel paarse bone:cool:
Uiteindelijk slang erop en dan bone erover wrijven en alles ging eraf. Maar product heeft denk ik dus niet geheel kunnen werken qua tijd en dan is het erg duur.

Mijn vraag, hoe doe je dat nou het beste?

Paneel voor paneel?
Auto natmaken voor het opspuiten?
Bone compleet nat maken met water alvorens heractivatie? (De bone zit in die Non-Ferro kit, dus wilde ik gebruiken)

Thanks!
 
Ik zou zeggen paneel per paneel afwerken. Ondanks dat het een product is die altijd even in moet werken.

Maar kreeg je het er niet af met de HD? Soms "droogt" het ook op bij mij ln velgen. Maar even met de HD erover en er is niks meer van te zien. Zou het zeker niet wrijven in ieder geval.
 
Ik was de auto eerst, spoel hem af en spuit NF op de nog natte lak. Paar minuten in laten werken en bij heftige reactie wrijf ik hem na met een drijfnatte microvezel spons. Daarna spoel je hem zo af.
 
  • Leuk
Reactions: vieum
Idd, het is de bedoeling dat je het aanbrengt op een natte auto, paar minuten in laten werken en dan kun je evt reactiveren met een natte washandschoen. Ik vind het een super produkt met een ongelofelijk goede reinigende werking die ook nog eens veilig is voor wax en sealent.
 
Bij drogend weer, zeker per paneel werken.
Heractiveren met een vochtige spons is prima.
Droog liever niet, ook vanwege de kans dat er kleine roestdelen los komen
 
Dank voor de input!

sowieso per paneel ga ik dus doen, met een bone die natgemaakt is en dan uitgeknepen. Dat van de HD is ook een goede.

Het aanbrengen op natte auto verdunt het product wel he, lijkt me een ongewenst effect. Staat niets van op de gebruiksaanwijzing ook..

Non-Ferro is inderdaad een super product! Gaat straks in een litertje komen en dan in een kwazar sprayfles.
 
Het aanbrengen op natte auto verdunt het product wel he, lijkt me een ongewenst effect.
Das een aanname...
Product kan met her-activatie gebruikt worden, klein beetje verdunning maakt echt niet uit op het totale effect hoor.
Auto die nog wat nat is (drijfnat is ie toch nooit, al helemaal niet als het een 'eigen' auto betreft...) is wat koeler en zal ook de vervuiling beter losweken/afvoeren....
 
De meesten die hun gehele auto met non-ferro hebben bewerkt heb ik het in een binnenruimte zien doen.
Niet geheel zonder reden denk ik.

Had laatst ook last van snel opdrogende non-ferro op een warmere dag, weliswaar in de schaduw, maar kon het niet lekker laten inwerken op de velgen.

@dencoupe er bestaat inderdaad een foam die dat doet, echter verkoopt carclean dat merk niet meer en heeft carclean ook geen alternatief volgens mij.
 
@ivo's ahja. Inderdaad, het zijn in verhouding maar enkele druppels die nog op de lak blijven, ik sproei altijd af zonder koppelingen op de tuinslang. En dan is de lak weer wat koeler. Heeft het nog zin om Non-Ferro met de HD af te spuiten ipv de slang?

Ik denk dat ik Non-Ferro eens per maand ga gebruiken op de hele auto. Kost me zo'n 150-200ml product per keer, naast het gebruik voor de velgen. Begint langszaam een 5L kan te rechtvaardigen.
 
Persoonlijk zorg ik dat de auto nog 'nat' is als er Non Ferro op gaat, daarna even laten werken, nogmaals activeren met mitt/spons, dan afspoelen met HD.
Als laatste met open tuinslang, ook om de kieren/naden goed te ontdoen van het residu...
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
@ALFIrE waarom vond je het geen succes?

Nog veel over? wil het wel een keer proberen als straks mijn F11 binnen is
 
Gewoon gebruikt na het wassen van de auto. Werkt prima wel in de schaduw overigens. Na de non ferro was het dak en stuk schoner! Er zaten ook best wat plekjes van bladluizen van de bomen etc. Die werden ook mooi weggehaald. Vervolgens gekleid en die was aanzienlijk schoner na de behandeling met non Ferro. (Niet opnieuw geactiveerd ivm mogelijke swirls op de lak en afgespoeld voor opdrogen met de HD).
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    276,5 KB · Weergaven: 480
  • image.jpeg
    image.jpeg
    184,6 KB · Weergaven: 471
  • Leuk
Reactions: Dreier-Reihe
@ALFIrE waarom vond je het geen succes?

Nog veel over? wil het wel een keer proberen als straks mijn F11 binnen is

geen zichtbare verkleuring, noch op lak, noch op de velgen...
staat misschien al te lang in mijn kast.
zal het eens bij mijn snowfoam gieten ;)
 
@Dreier-Reihe ja klopt! Zoals je ziet op de tweede foto gewoon goede reactie! 95% was weg ongeveer en overige heb ik verwijderd met kleien.
Eerste foto is voor het wassen. Tweede is na foamen wassen en afspoelen en vervolgens direct non Ferro er op.
 
  • Leuk
Reactions: Dreier-Reihe
Leuk, doen we het zo. De Wash fase blijf ik gewoon het leukst vinden van alles. Lekker uitbreiden met Pre-Wash, Non-Ferro en andere stappen. Zeker omdat je het zo vaak doet en daarom lekker routine kunt opbouwen.
 
  • Leuk
Reactions: Tommy86