• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Raffini Inizio Forza Compound nodig of niet ?

blazer

Detailing addict
17 dec 2010
275
62
Hoi allemaal ,

Ik ga me het DAP 900 set aankopen , daar zit de mezzo en de finale al bij inbegrepen .

Nu de vraag is zou ik daar beter ineens een flesje Inizio Forza bijnemen samen met nog een gele pad extra ?

Of kom ik met de mezzo op orange al vrij ver ?

Ik zou wel een ford fiesta van 10 jaar oud waarvan het dak gewoon mat staat ( auto staat in spanje ) willen proberen van terug op glans te krijgen
en weet niet of daar de mezzo op orange iets gaat uithalen .

voor de rest heb ik een citroen berlingo en een BMW , schoonvader nog een KIA sportage dus die zullen allemaal wel een beurt krijgen .

Marc

Hallo,

Ik heb nog niet de ervaring zoals de anderen ,maar ik denk dat je dan eerder een oranje pad extra neemt en een "hit" meer doet??
(ik wil zeggen op de forza,ik heb deze ook net bij-gekocht :-b )

Ik kijk alvast uit naar de antwoorden van de "kenners".

Danny

Beter mee verlegen dan om verlegen denk ik altijd.
Mocht je het met mezzo op oranje niet weg krijgen dan kun je tenminste nog opschalen zonder dat je weer wat moet bestellen.
En er komt zeker een dag dat je het nodig hebt.

Opzich is een flesje Forza nooit weg, het komt altijd wel een keer van pas, en raakt niet binnen een maand over zijn houdbaarheid heen.

Wij kunnen niet blindelings beoordelen of je het nodig gaat hebben of niet, dat merk je vaak niet eerder dan wanneer je bezig bent.
En als je het dan wel nodig hebt, dan wil je niet zonder zitten...:-b

Gele pad is wel een gemeen ding vind ik zelf, zou dan eerder kiezen voor een Foamed Wool (paars) pad.

Mijn bescheiden advies: ga voor de Forza ipv de gele pad ( beste is alle 2 uiteraard ) maar de reden waarom:
Stel je komt met oranje en mezzo net iets te kort dan is Forza en Oranje een geweldige combinatie die heel ver komt en waarmee je nog zeer netjes kan afbouwen en geen trucendoos voor geopend dient te worden
De combi van geel en mezzo vind ik totaal ondergeschikt ( lees ook zelden dat men voor deze combi kiest )

alvast bedankt voor jullie mening :cool

zoals meerder malen aangehaald als ik ginder zit en ik kom tekort met mezzo op orange of zelfs met forza op orange dan ga ik vloeken
" verdorie had ik toch maar die gele pad genomen "

het is voor mij zeker moeilijk daar ik geen ervaring heb met de spullen, het zou zelfs kunnen dat het dak van de fiesta niet meer te redden is zonder spuiten .

zou zeggen ik neem een fotoke maar is nogal lastig van hieruit:lol

misschien het zeker spelen en de complete boel bestellen .

ga zeker nog wat rondsnuffelen op het forum naar ervaringen met de zwaardere produkten :-/

als je onderaan leest , krijgt die pad niet zo'n goede waardering :no

de lak van het dak heeft totaal geen glans meer , kan alleen maar proberen van er nog wat van te maken .

Het werk is voorzien voor september , de grote boosdoender ginder is natuurlijk de zon die is daar van de partij van s'morgens vroeg tot s' avonds laat .

het plaatwerk van de auto word daar gewoon heet :ja

zal dus al moeten zien waneer ik daar kan werken .

marc

blazer zei:
als je onderaan leest , krijgt die pad niet zo'n goede waardering :no

Een wollen pad pluist altijd in het begin, en dat is helaas na 3 keer nog niet weg, maar hoe vaker je deze gebruikt zal dat steeds minder worden (en ja, er zal nog steeds wol op zitten ;) ) Het is een prima pad!

En bij de beoordelingen die in de shop staan daar staan vaak posts bij van mensen die het product totaal verkeerd gebruikt hebben, of geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.
Dan krijgen ze door hun eigen schuld een slecht resultaat en zeggen dan dat het product slecht is.
Je kunt beter kijken wat er op het forum over de producten geschreven staat dat is veel betrouwbaarder.
Kun je geen review of test vinden dan kun je het ook altijd even vragen hier.

Polijsten met een wool pad is een grove aanpak, je bent zwaar aan het polijsten. Dit doe je alleen als het echt nodig is en de lak kneiter hard is. De pluisjes zijn dan het minste probleem lijkt me zo. Ik vind de pad prima. Of je hem nodig hebt hangt helemaal van de lak af. Ik geef er de voorkeur aan om zo goed mogelijk voorbereid te zijn op de zwaartse klus.

Ik denk dat ik voor jouw specifieke situatie ook voor beide zou gaan.
Het lijkt me gewoon heel lastig om mis te grijpen in Spanje.
In Nederland kun je nog een dag wachten maar daar lijkt het me iets lastiger ;-)

Oke , duidelijk :-)^

de wool pad is toch nog zwaarder dan de gele pad , of is het andersom

kwestie van welke ik tot het laatst houd he :lol

blazer zei:
de wool pad is toch nog zwaarder dan de gele pad , of is het andersom

Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden...

lakecountrypadoverzicht.webp

:-"