• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Raffini Inizio Forza Cut 6/5 Gloss 2.5/5 vanaf morgen te leveren!

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.807
200
Berkel en Rodenrijs
We hebben weer een nieuw polijstmiddel aan het Monello Raffini assortiment toe mogen voegen:
Inizio Forza.
ShowProdImgLarge.ashx?id=101852&f=d.webp

Forza is 25% krachtiger dan Inizio en werkt net iets beter af. Je kan er lang mee doorwerken en stoft minimaal. Wederom geschikt voor roterende als dual action machines en kan tot 1500 grit sanding marks verwijderen.

Forza kost €16,49

https://www.Carclean.com/product/Mo...pound_500ml_Cut_6_5_Gloss_25_5_MRI0105_101852

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zelf heb hier een testversie van gebruikt en moet melden dat ik deze beter vind werken dan de 'gewone' inizio. Deze heeft meer cut, finished iets mooier maar dat is niet van belang. Tevens weinig stof of gummen, maar echt een agressieve compound, goed voor de harde lakken of de zware defecten. Voor mij zeker een blijver!

Is het niet zo dat als je een lichtere polijst pad neemt je dan op het effect van Inizio zou komen ? Ik vind de Inizio best stevig werken en met de juiste combinatie kan je er al heelveel mee wegpolijsten.

Ik ben van mening dat als je de Forza wilt gebruiken je zeker ook een lakdiktemeter bij de hand moet houden :weetniet

Hmmmz... Mischien is de de "Missing link" voor mijn Volvo, waarbij ik nog niet genoeg ervaring heb om te plolijsten, maar toch het max uit de DAP 500 wil halen.

Zou dit kunnen werken incl DAP 500 voor KNOERDHARDE lak?

Hollywood zei:
Hmmmz... Mischien is de de "Missing link" voor mijn Volvo, waarbij ik nog niet genoeg ervaring heb om te plolijsten, maar toch het max uit de DAP 500 wil halen.

Zou dit kunnen werken incl DAP 500 voor KNOERDHARDE lak?
Volvo type ? ik heb al diverse Volvo's gedaan met de DAP500 en ik had maximaal oranje en inizio nodig.
Je kan ook proberen met een gele pad en mezzo en als dat ook niet wil geel en inizio dit is al een heel zwaare combinatie die ik niet eens nodig had op de diverse Volvo's die ik heb gedaan :rules

voor de DAP niet echt nodig vind ik,
maar gaat het niet om, als ie minder stof vind ik dat al een super pluspunt

mk-us zei:
voor de DAP niet echt nodig vind ik,
maar gaat het niet om, als ie minder stof vind ik dat al een super pluspunt
Beetje of topic maar ik heb met de DAP500 + gele kompressor pad + mezzo een gespoten spoiler deels wit gemaakt en dat was na 1 passe al gebeurd, uiteraard super slecht gespoten dus maar het kan dus zeker wel ;)

Tim zei:
We twijfelen nog. De zwaardere cuttingfactor is niet voor iedereen nodig en het kan met dit product op bepaalde lakken té hard gaan. Dan is Inizio de betere keus.

+1, dat is eigenlijk wel een goed punt :-)^
Nu is er een betere keuze mogelijk per geval, en dat is prettig :jippie

@Paulus: Ik heb ook wel een test object.....met super knetter harde lak..... (please ;))

Misschien is dit wel een optie om te gebruiken op plaatsen waar een logo gezeten heeft. Ik durf mijn logo er nu nog niet af te halen ivm kleurverschil.:idee

D-J zei:
@Paulus: Ik heb ook wel een test object.....met super knetter harde lak..... (please ;))

In elk geval niet met de DAP. Dibbuz zou mijn 80 doe met de rotary, maar omdat de afstand te groot is en het waarschijnlijk meer als een dag werk in zit gaat Eelco het doen!