• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Raffini Pad en polijstmiddelenkaartje

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.495
198
44
Handig kaartje waarop je kan zien welke pads van Monello geschikt zijn voor welk middel.
Dit overzicht geldt voor alle Monello Raffini pads van 3,5 tot 6,5" pads. (let op: bij de Monello Kompressor pads zijn groen en wit omgedraaid, de rest is gelijk).
Uiteraard is het niet nodig om elke pad bij een bepaald polijstmiddel te gebruiken, je kiest een van de pads.

Dus bijvoorbeeld:
stap 1. Monello Veloce op een gele pad
stap 2. Monello Mezzo op een groene óf oranje pad
stap 3. Monello Finale op een witte óf zwarte pad

conv_1107.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iets voor bij de bestelling zoals de "niet wassen hanger" ?
Of als sticker op de systeemkoffer ..

[Off topic] Gisteren de nep systainer van de Gamma gekocht
Prima ding alleen vol foei lelijke stickers die er moeilijk afgaan
Als ze er dan af zijn zo dit overzicht mooi de plaats in kunnen nemen [\Off topic]
 
Dank hiervoor! Lekker overzichtelijk opgesteld.

Ik heb hem direct geprint en zal hem nog even plastificeren (schrijf je dat zo?). Altijd handig om te hebben als "geheugensteuntje"
 
Misschien een idee om dit schemaatje mee te leveren met nieuwe DAP's, en uit te reiken bij DAP-clinics?
 
Volgens mij alleen een typfoutje bij de zwarte finessing pad ;)

In het verleden was er ook nog een groene light pad maar die er dus niet meer?
 
De zwarte pad is er voor de finesse; volgens mij klopt de spelling (maar als je aan 'finishing' zat te denken, neem ik je dat niet kwalijk) ;)

De huidige Raffini pads hebben wit en lichtgroen min of meer verwisseld t.o.v. de oude pads. Het is geen 1 op 1 swap geweest. De huidige witte zal iets meer tussen de oude witte (polishing) en lichtgroene (light polishing) zitten, maar dat mag verder geen naam hebben.
 
Ik dacht inderdaad aan finishing mede omdat de andere ook in het engels cutting of polishing worden genoemd.
Nu ja maakt ook niet zo veel uit. Het kaartje is duidelijk en daar gaat het uiteindelijk om.
 
Er staat Finessing op de verpakking en de site dus daar houd ik me aan :)
 
Met de nieuwe flitskorting op BigFoot DeLuxe wellicht ook hier een kaartje voor maken Dibbuz :-D
Mooie flitsactie, kan de DAPpere dinsdag bijna niet tegen op!
 
Gebruikte voorheen nog wel eens Mezzo op wit als tussenstap, maar dat werkt met de nieuwe ff anders idd, breekt met moeite af en verzadigd sneller, heavy green gaat een stuk beter, deze laat zich ook makkelijker reinigen.
 
Geel is harder, geeft sneller correctie.
Als 6 de grofste, meest corrigerende is en 0 de mildste, niet corrigerend dan is Geel een 5 en Groen een 3
 
  • Leuk
Reactions: @Jasper