• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Senza Acqua Piazza nemen geen water op.

@Ferdy

e0b136e574b6e1d0346f27523fddd8e3.jpg


Dit doe ik in het spoelvak waar je normaal de was verzachter in zou doen. De MF restore doe je in het normale wasmiddel vak.

Echter denk ik dat die Wolfs je doeken vol hebben geladen met iets wat water slecht laat opnemen. In bv detail sprays is dat siliconen en dergelijke. Dit moet je er nu eerst uitwassen.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Yep, ze liggen droog in de kast. Ik ga komende week weer testen.
Ga ik een Rinseless wash doen met de doeken.
 
Ik zou nu eerst eerst proberen met gewoon water. Dan zie je gelijk of ze nu wel opnemen. Ik zeg er wel bij dat ik dit fenomeen ook heb gehad met droogdoeken. Bij was de oorzaak de vele toevoegingen in detail sprays en moest toch wel een paar keer wassen voordat deze weer goed water opnemen.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Helaas @tembaco. De doeken een nacht geweekt in azijn en wassen met azijn + micro-restore heeft nog steeds niks verandert.
De doeken drogen nog steeds voor geen meter. Precies hetzelfde als eerst. :confused:

Ik schuif met de doek het water weg, vervolgens neemt het een beetje water op. Dan til ik de doek op en loopt het eraf alsof er net een frisse wax op zit.
 
Dan zal er toch iets in zitten ben ik bang.
Een schone microvezel doek neemt water op, zeker een droogdoek. Misschien even nagaan wat je erop hebt gebruikt tijdens het detailen?
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Dat kan dan alleen de wolf's mean green zijn. Ik heb ze alleen gebruikt om te drogen na een Rinseless wash.
Ik heb echt geen flauw idee wat ik kan doen om het "goedje" eruit te wassen na wat ik al geprobeerd heb.

Ik kan eventueel APC proberen, of wassen op 60 graden?
 
Hmm, technisch gezien zou 60 graden mogen maar ik lees overal dat de microvezel dan kan "smelten" dus durf het niet aan te raden...iemand die hier wel meer zekerheid over heeft?
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Als je ze de eerste keer hebt gebruikt en gelijk met de Wolf's, zal het denk ik daar aan liggen. Zo'n Rinsless wash zit vol met glijmiddeltjes natuurlijk die nu allemaal in je droogdoek zitten.

Ik denk dat je ze eerst eens een paar keer goed moet wassen en weken in MF restore en dan eens herzien wat het doet. Punt is dat je inderdaad het goedje eruit moet wassen alvorens het weet water op gaat nemen.

60 graden...ik doe het zelf ook niet om de reden die @Altos opgeeft.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy en Altos
Oke jongens, ik ga verder proberen!

De doeken liggen in de wasmachine, op 60 graden.
Met gewoon wasmiddel en azijn.

Fingers crossed.
 
Wat ik laatst las en eigenlijk ook wel logisch klinkt is een Citrus gebasseerde Pre-Wash gebruiken. Even sprayen, laten inwerken en wassen op 40 graden. Dit soort middeltjes zijn LSP killers dus dat zou ook op de doeken gelden.

Degene die ik zeker weet die aan de Citrus eis voldoen zijn :
Dodo Juice - Supernatural - Traffic Film Remover
Gyeon - Q2M Bug & Grime
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Alvast heel erg bedankt allemaal voor het meedenken!
We moest ik toch zonder jullie, dan had ik nu nog steeds slapeloze nachten, haha.

Binnenkort maar even een goed wasmiddel bestellen bij carclean, even uitzoeken welke.

En heren, volgens mij kan je de doeken prima wassen op 60 graden. Ze zien en voelen niet anders dan voorheen, alleen schoner.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Heb vanmiddag ook nog even wat schoonmaakazijn gehaald bij AH. 4 flesjes om precies te zijn ;)
Ergens deze week alle doeken ook weer eens grondig wassen!

Twijfel om ze na het wassen, in de droger te stoppen met wat tennisballen....