• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello!

Je pads iets bevochtigen met een spraytje Spray and Wipe bv voor iedere pass.
Een klein beetje finale op je pad doen tesamen met de inizo, wordt het iets smeuiger en stoft het wat minder en dan zal de warmte ontwikkeling ook niet zo snel gaan door de iets mindere wrijving die ontstaat bij het polijsten, is mijn mening.
En tussendoor je pads regelmatig schoonmaken zodat die niet vol lopen met product"
 
Ik verdenk vooral het laatstgenoemde punt van Michel, plus (te)veel druk op de DAP tijdens het compounden
De tip van een drupje Finale erbij werkt overigens ook best prima ;)
 
Aha, ik doe inderdaad niet voor iedere pass spray en wipe, en die tip van de finale zal ik ook gaan proberen!

Ik heb trouwens niet het idee dat ik hard druk ofzo, ik zet de dap op de auto en laat hem zijn werk te doen, eigenlijk begeleid ik hem alleen maar.

Op sommige stukjes wil ik wel eens wat meer druk uitoefenen, maar ik pak liever een extra hit.

in ieder geval bedankt voor de tips!:)^
 
Hoeft ook niet voor iedere pass S&W toe te voegen hoor, eerste keer/eerste 2 keer misschien...
Daarna zit er voldoende product in je pad normaal gezien.
Als je verdere werkwijze overeen komt met je beschrijving, verdenk ik het teveel aan product in de pad als boosdoener van de gesloopte pads ;)
 
@Dibbuz, dat komt goed uit. Ik wil het topic niet vervuilen, maar weet je ook of er nog SSF aankomt voor aanvang van de meeting?
 
Stepposs zei:
Ik doe dit even via hier aangezien ik hier netjes een foto kan bijvoegen.

Ik gebruik al een tijd de producten van Monello en dat worden er alleen maar meer aangezien het gewoon topproducten zijn!
Nou loop ik wel telkens tegen hetzelfde probleem aan.

Ik ben al toe aan mijn vierde (!) cutting pad omdat telkens als ik ongeveer op de helft van de auto ben met inizio, ik ineens de inizio zie verstoffen,
als ik dan stop met polijsten is mijn pad aan de velcrokant loeiheet en het velcro los van de achterkant van de pad, op het velcro lijkt het of er in het midden geen lijm zit en mijn vermoeden is dat door de wrijving tussen de pad en het velcro warmte ontstaat en hierdoor de lijmlaag aan de zijkanten ook los laat.

Fototje ter illustratie van mijn verhaal:
Foto-WAD3ZIC6.jpg


De eerste pad met dit probleem heb ik weggegooid uit veronderstelling dat ik zelf iets fout deed, de tweede heb ik bewaard voor als het probleem zich nog eens zou voordoen.

Doe ik nou zelf iets enorm fout of ligt dit aan de pads? ik heb overigens met de oranje, witte, zwarte en gele finishing pad nergens last van, ze worden niet heet of wat dan ook.

Tips zijn welkom:party:

Dit gebeurt mij niet eens met de rotary.......

Zit de kop van de DAP wel goed?
Mijn DAP zelf gaat bij behoorlijk intensief niet eens echt heet worden, misschien iets met de lagertjes???
 
Ik heb inmiddels contact gehad met Dennis van carclean,

die vertelde mij dat ik waarschijnlijk m'n pad vaker schoon moet maken, in de inizio zit een oplosmiddel en als je de inizio te lang in de pad laat zitten lost dat de lijmlaag op van de pad.

Ik vermoed dat de hitte komt doordat de lijmlaag in het midden eerst losraakt en door de oscillaties van de machine ontstaat er dan wrijving tussen de pad en het velcro, kan me voorstellen dat als ik dan een tijdje op standje 5 á 6 sta te werken er aardig wat hitte kan ontstaan.
De hitte is overigens niet zo erg dat ik de pad niet meer kan vasthouden, maar wel zo heet dat het me zorgen baarde.

Maargoed, het is door Dennis netjes uitgelegd en afgehandeld! bedankt hiervoor:party: :cool:

ps. misschien tijd voor een padwasher haha:-"
 
Als er eenmaal een stukje zacht is en los raakt gaat de rest ook op termijn natuurlijk. Het is gewoon heel lastig om op afstand "even" de oorzaak te vinden maar niet schoonmaken van een pad en dan vooral Inizio Forza is in ieder geval geen goed plan.
 
mensen van CC,

ik kreeg net de Monello klei thuis, en ik zag dat het een ander kleurtje was..
Is er verder nog iets veranderd aan de klei?
Deze voelt zo droog zelfs ietsjes zachter aan als de groene klei, maar dat kan door de temperatuur hier binnen komen (27 graden)

31643dz.jpg


20f3z1c.jpg
 
Over de groene was ik heel erg te spreken, en deze gebruik ik pas over 2 a 3 weekjes verwacht ik.
Dan is de groene op :-b
 
@CC,.

Over de nieuwe pads, gaan jullie eerst de pads met het HEX profiel uitleveren of kunnen de pads met het platte profiel ook worden besteld als ze er zijn.?
 
DannyL zei:
Over de groene was ik heel erg te spreken, en deze gebruik ik pas over 2 a 3 weekjes verwacht ik.
Dan is de groene op :-b

Ik blijf dat vreemd vinden

Ik heb vrijdag weer gekleid. En ik heb de groene Monello en de autofinesse en Mothers klei mooi kunnen vergelijken. En dan merk je pas hoe slecht de groene Monello klei te verwerken is.
Ik heb bij alle 3 de kleisoorten een ruime hoeveelheid spray & wipe 1:1 gebruikt.

Ten eerste is de Monello knijterhard en gewoon niet te kneden. Ik had het zwarte bakje in de zon staan. Maar er veranderd maar weinig aan de structuur. Met veel moeite heb ik een pannekoekje kunnen vormen.
Ten tweede kleeft de klei constant vast aan het oppervlak. Je kunt geen 2 strepen doen zonder dat de klei tenminste 1x vast grijpt, hoeveel lube je ook sprayed.

De Autofinesse en Mothers zijn daarentegen behoorlijk gelijkwaardig. Ze zijn zeer goed te kneden(zelfs met koud weer) En bewegen zonder kleven over het oppervlak. Ondanks dat lekker glijden, zie/voel en hoor je dat de klei wel gewoon het vuil verwijderd.


Ik heb de groene weggegooid. Ik had nog een kwart over. Ik had hem het liefst bewaard voor de ruiten, maar door het kleven is ie ook daarvoor onbruikbaar.
Ik hoop daarom van harte dat de nieuwe versie een stuk beter te verwerken is:)^