• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello!

Ja gaan mee in de machine.
Altijd reinigen na gebruik, anders worden de materialen ( doeken/pads/applicators etc ) knetterhard en onbruikbaar !
 
@mk-us

hoe doe je dat als je de auto alleen een wasbeurt geeft, dan heb je alleen je mitts, een paar micorvezeldoeken en 1 of 2 droogdoeken vies eigenlijk te weinig om een machine mee te vullen ?
 
Ik doe ze altijd samen met alle doeken, mitts en MF applicator pads bij elkaar. Vol wasprogramma op 60 graden, wel met extra spoelen.
 
oké duidelijk bedankt,
dit is wat ik zelf ook al dacht, beter een beetje in de machine dan helemaal niet wassen
 
En gebruiken jullie elke keer dezelfde foam applicator voor hetzelfde product? Of maakt dat niets uit als je ze toch wast in de wasmachine?
 
Heb er inmiddels zo veel dat ik ze echt niet meer uit elkaar kan houden. Enkel de foampads die met collinite 845 in aanraking zijn geweest herken ik terug. (zien er niet meer uit door de oplosmiddellen) Tijdig uitspoelen en wassen dus.

Aanvulling: Niet alle foampads die ik heb zijn van Monello (waar dit topic over gaat) de ranzige die niet goed tegen 845 kunnen zijn van megs.
 
Bij mij worden de applicators meestal voor dezelfde produkten gebruikt.
Is 60° niet een beetje te warm om je doekjes te wassen , lijkt me niet goed voor de vezels :weetniet
(is de 1e keer dat ik hier lees dat iemand op deze(hoge) ° wast)
Velen wassen hier alles op 30° (ik op 40° ) en alles komt proper uit de machine...en zacht.
 
Als de applicators uit de wasmachine komen zijn ze schoon (logisch toch?) dus dan zou het niet uitmaken om ze vervolgens met een andere product weer te gebruiken. Ik heb echter met een alcoholstift op de applicators aangegeven met welk product ik ze gebruik. Is meer een gevoelskwestie want rationeel gezien heeft het niet zoveel nut.
 
@Bjard, in ergste geval knal ik er gewoon een aantal oudere doeken erbij om op te vullen.
Is het alleen een mitt en een droogdoek dan lekker handmatig wasje draaien. Gaat met name om dat er niks aan polijstmiddel, wax e.d. blijft zitten.
Nope, als echt goed schoon is maakt niks uit, maar met de tijd ( en dus meer spullen ) kan je er voor kiezen om 1:1 te gaan werken
 
Uit d Carclean.com ecard haal ik dat er een nieuwe doek in het Monello assortiment komt. De Vetro bianco, is daar al nieuws over!?
 
Het is meer een universele wafeldoek, niet alleen te gebruiken voor glas maar ook voor het drogen van je velgen bijvoorbeeld.
De kwaliteit is wel een stuk beter dan de huidige Mint Merkin met een 500g/m2 microvezel.
 
Beter dan de Mint Merkin? Dat kan ik bijna niet geloven, ik vind dat al een top ruitendoek!
 
Persoonlijk vond ik de oude beter dan de nieuwe, die voelt wat dunnig aan.
 
Ik heb nog een Mint Merkin vanaf dag 1, prima doek en heel degelijk, alleen begint die nu toch wel slijtage te vertonen,...

Hierom ook zeer benieuwd naar de doek van Monello.

Hoe zje je de doek in verhouding tot de oude Mint Merkin Dennis?
 
Dibbuz;309402 zei:
De kwaliteit is wel een stuk beter dan de huidige Mint Merkin met een 500g/m2 microvezel.
No offence, maar ik vind dit een beetje hoog "wij van WC Eend" gehalte hebben...