• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello!

Ik wil maar aangeven dat hier de indruk wordt gewekt dat Monello produkten vanzelfsprekend beter zijn dan hun voorbeelden. In het begin heb ik zo'n starterset gekocht met sponge, washmitt en doeken. De doeken zijn OK, de Senza Aqua kan prima de vergelijking doorstaan met de oranje Delirium. Echter de sponge kan mij niet bekoren, ligt na 1 keer gebruik in een hoek te verstoffen en de mitt vind ik plakken aan de lak. Die is bij mijn inmiddels gedegradeerd tot gebruik voor de velgen.
 
Met de Washmitt van Monello is dat gewoon nieuwigheid hoor denk ik, nieuw is die namelijk behoorlijk stug en plakt die inderdaad iets meer, net als de Senza Aqua.

Maar na een tijdje gebruiken is dit volledig verdwenen vind ik, en doet die zeker niet onder voor een Meguiar's Washmitt.

Zo bijvoorbeeld kan de Monello Lavare mij weer niet bekoren, prima shampoo. Reinigt goed en doet zijn werking prima, alleen krijg ik er nog altijd geen "fijn" gevoel bij,...
Elk merk heeft zijn ups en downs. Daarom blijven we als detailer zoeken we naar een combinatie van de beste producten uit de diverse merken. :grinning:
 
Kan mij vinden in waar SLK naar verwijst. De doek is (nog) niet op de markt maar zou nu al beter zijn. Nou geloof ik best dat die doek beter kan zijn dan de Mint Merkin van Dodo Juice, maar omdat bij voorbaat al te vermelden lijkt mij onnodig.

@ Jeroen: natuurlijk heeft elk merk producten waarvan het één je wel aanstaat en het andere niet. De polijstmiddelen van Monello vind ik mooie producten, de Lavare en de washmitt hebben niet mijn voorkeur.
 
SLK;309416 zei:
No offence, maar ik vind dit een beetje hoog "wij van WC Eend" gehalte hebben...

Je kent ons toch? Niets wat wij zeggen is gemeend of waar. :-"

IbizaSigno;309422 zei:
Kan mij vinden in waar SLK naar verwijst. De doek is (nog) niet op de markt maar zou nu al beter zijn. Nou geloof ik best dat die doek beter kan zijn dan de Mint Merkin van Dodo Juice, maar omdat bij voorbaat al te vermelden lijkt mij onnodig.


En wat nu als wij van de fabriek al lange tijd wat samples getest en vergeleken hebben? Dat de doek voor jullie nog niet verkrijgbaar is, wil niet zeggen dat wij er niet mee gewerkt hebben.

Wat Dennis bedoelt is dat de kwaliteit van de huidige Mint Merkins een heel stuk minder is geworden dan de Mint Merkins van vroeger. Ze zijn dunner geworden en minder zacht. Dennis zegt:

Dibbuz;309402 zei:
De kwaliteit is wel een stuk beter dan de huidige Mint Merkin met een 500g/m2 microvezel.
Dibbuz;309412 zei:
Persoonlijk vond ik de oude beter dan de nieuwe, die voelt wat dunnig aan.

Ze komen nu ongeveer uit op 300gsm waar onze doek 500gsm heeft en meer de kwaliteit zal hebben van de Supernatural glasdoek van Dodo (die is bijvoorbeeld al beter dan de Mint Merkin, maar minder populair).

De huidige Mint Merkin is echt bewezen en zichtbaar matiger geworden (helaas).

SLK;309420 zei:
Ik wil maar aangeven dat hier de indruk wordt gewekt dat Monello produkten vanzelfsprekend beter zijn dan hun voorbeelden. In het begin heb ik zo'n starterset gekocht met sponge, washmitt en doeken. De doeken zijn OK, de Senza Aqua kan prima de vergelijking doorstaan met de oranje Delirium. Echter de sponge kan mij niet bekoren, ligt na 1 keer gebruik in een hoek te verstoffen en de mitt vind ik plakken aan de lak. Die is bij mijn inmiddels gedegradeerd tot gebruik voor de velgen.

Met persoonlijke voorkeur is niets mis natuurlijk. Andere gebruikers vinden de Sponge juist weer fijn. De mitt plakt net als de Senza alleen de eerste paar keer en is daarna inderdaad verdwenen, net als de stugheid.

Wij vinden zeker niet dat de Monello producten vanzelfsprekend beter zijn, maar wij doen wel ons best om ze beter te maken naar onze mening. Maar een mening blijft persoonlijk en niet iedereen zal hetzelfde vinden als wij.

Jij vindt bijvoorbeeld onze doeken 'OK' maar ik durf te zeggen dat ze veel meer dan 'OK' zijn!
 
IbizaSigno;309422 zei:
Kan mij vinden in waar SLK naar verwijst. De doek is (nog) niet op de markt maar zou nu al beter zijn. Nou geloof ik best dat die doek beter kan zijn dan de Mint Merkin van Dodo Juice, maar omdat bij voorbaat al te vermelden lijkt mij onnodig.
Ik kom hier nog even op terug, ik wil met mijn voorbeeld hieronder benadrukken dat bovenstaande gedachtegang geen hout snijdt.

Dat een doek voor het publiek niet beschikbaar is, wil dus niet zeggen dat wij geen kwaliteitsbeoordeling kunnen maken. Simpelweg vanwege het feit dat wij wél de doek uitvoerig hebben kunnen testen. Sterker nog de doek is hier het hele hoogseizoen in gebruik geweest.

Net zoals dat jullie deze mitts vast niet kennen, maar ze bestaan voor ons wel:

Mitt1.jpg

Mitt2.jpg

Mitt3.jpg


Deze mitts halen de commerciële markt vooralsnog niet, maar het is wel aardig voor jullie om te zien dat deze prototypes dus wél bestaan en dus wél door ons getest zijn. Zelfs met geborduurd Monello logo er al op. :!
 
Wellicht is dit een mooi moment om de goodies aan de tand te laten voelen door hen die zich hebben opgegeven voor het testpanel ?! ( en neen, ik heb mij hier niet voor opgegeven )
Sure, je zal altijd wel ergens vanuit een duister hoekje te horen krijgen dat men geen nee/minder goed/slecht oid durft te roepen om de 'hand die je te eten geeft niet te bijten',
ik ben daarentegen van overtuigd dat men best objectief en zakelijk kan kijken ( toch wel de nr eis als je in een testpanel wilt zitten ).
Hoe dan ook, is maar weer eens een gedachtegang die opkwam net als poepen.

Los van dit alles: zou ook wel een beetje vreemdsoortig zijn dat als je iets nieuws op de markt brengt in dezelfde (prijs)klasse en dan gaan roepen dat die van de 'concurrent' eigenlijk beter is ( of kijk ik nu zo simpel )
 
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ook denk ik dat de mensen van Monello een product proberen te maken dat na hun mening ook echt beter is.

Bovendien heb ik nog geen Monello product gehad dat slecht is, je hebt natuurlijk persoonlijke voorkeur. Maar de Monello producten die ik heb doen het minstens net zo goed als hun concurentie (de wash mitt en de Senza Aqua, de Sponge heb ik ook, maar ik heb nog geen ervaring met andere sponsen) en dan ook nog wat goedkoper zijn. Of zijn zelfs beter, zoals de doeken, die ik persoonlijk echt fijner vind dan de Poorboy's doeken.
 
Tim;309432 zei:
En wat nu als wij van de fabriek al lange tijd wat samples getest en vergeleken hebben? Dat de doek voor jullie nog niet verkrijgbaar is, wil niet zeggen dat wij er niet mee gewerkt hebben.
Bedankt voor de nuancering. Ik wilde meer aangeven dat ik, zonder de info die jij nu geeft, de opmerking een beetje kort door de bocht vond.

Tim;309432 zei:
Wij vinden zeker niet dat de Monello producten vanzelfsprekend beter zijn, maar wij doen wel ons best om ze beter te maken naar onze mening.
En daar is niets mis mee:cool:

Tim;309432 zei:
Maar een mening blijft persoonlijk en niet iedereen zal hetzelfde vinden als wij.
Klopt, dat zullen we zelf moeten ervaren.

mk-us;309438 zei:
Los van dit alles: zou ook wel een beetje vreemdsoortig zijn dat als je iets nieuws op de markt brengt in dezelfde (prijs)klasse en dan gaan roepen dat die van de 'concurrent' eigenlijk beter is ( of kijk ik nu zo simpel )
Natuurlijk zou dit raar zijn en ik besef heel goed dat dit een forum van Carclean is. Daar is ook niets mis mee, maar ik wil alleen aangeven dat, ondanks het streven van Carclean soortgelijke produkten te verbeteren, niet iedereen daar in mee hoeft te gaan. Straks vinden we alleen nog Monello produkten goed en vergeten we gemakshalve dat er nog andere merken zijn. Maar dat is mijn mening:slotje
 
Wordt een beetje opgeblazen vind ik.

De huidige Mint Merkin is gewoon minder dan de oude en die vond (en vind) ik nog steeds erg goed.
Dat is niet alleen mijn mening maar velen met mij, de Monello doek lijkt gewoon veel meer qua dikte op de oude Mint Merkin.

Natuurlijk is de Mint Merkin niet slecht maar ik mistte gewoon de dikte van de doek en dat heb ik ook tegen PJ gezegd toen die hier was.
De oude had voor hem ook de voorkeur maar door omstandigheden kon die niet meer geleverd worden.

Niet groter maken dan het is, als het een doek van een ander merk was geweest had ik exact hetzelfde gezegd.
Ik kan ook niet ruiken hoe mijn berichten overkomen, was gewoon oprecht gepost zonder het WCeend effect in gedachten te nemen.
 
Wil even reageren nog. Opblazen van het geheel is zeker niet mijn intentie. Het lijkt mij redelijker wijs logisch dat een producent zijn producten test, zo objectief mogelijk. Dat de doek niet beschikbaar is voor klanten zegt niets over het testen of de kwaliteit ervan daar ben ik het mee eens. Ik ga er vanuit dat jullie als professionals de doek juist beoordelen en daarna een keus te maken deze wel of niet op de markt te brengen. Wat ik enkel aan wil geven is dat ik het niet zo nodig vind om van tevoren al vergelijkingen te trekken met andere producten met name om er bij te vermelden of ze al dan niet beter zijn.
 
Maar omdat de kwaliteit van de Mint Merkin veel minder is dan eerst, is deze vergelijking voor ons juist makkelijk te maken en daar is dan ook weer helemaal niets mis mee.
 
En vaak genoeg zijn er forumleden, waaronder ik, die producten mogen en/of kunnen testen voordat ze op de markt verschijnen zoals destijds klei, shampoo en nog wat dingen.

Zo krijg je een eerlijke(ere) mening zonder bevooroordeeld te zijn zoals de medewerkers van carclean..

En daarbij, de mensen van carclean.. weten heus wel waar ze mee bezig zijn als ze een product op de markt brengen.

;)
 
Daar is zeker niets mis mee. Ik ga er zeker vanuit zoals Dibbuz noemt dat er oprecht gepost wordt op het forum.

@ Nicknameless: er is ook niemand die zegt dat cc niet weet waar ze mee bezig zijn. ;)
 
Ik zie de foto's die Tim plaatst van de prototypes van de Monello washmitt en vraag me af wat het verschil is van de beige/witte washmitt in vergelijking met de reguliere witte versie?
 
Als ik de vezels zo bekijk (op de iPhone) denk ik dat de beige prototype gemaakt is van wol.
(correct me if I'm wrong).
 
Even een vraagje betreft de leverdatum van de nieuwe waveldoeken. Ik kan in de voorgaande berichten niet meer terugvinden wanneer jullie de doek in de winkel verwachten.
Ik had een fijne doek in de auto maar die is op een onbewaakt ogenblik uit de auto verdwenen.
Ik heb goede ervaringen met de mint merkin maar deze is voor mijn gevoel gewoon net een tikkie aan de dunne kant zodoende wil ik graag de monello versie uitproberen.
 
Even algemeen.
Naar mijn inziens kan men pas van kwaliteit spreken wanneer dit door klanten is bevestigd. Je kunt nog zoveel ervaring hebben met producten op de markt brengen, zegt niet gelijk dat het kwaliteit is.

Kijk maar eens bijvoorbeeld naar autofabrikanten, vaak niet een bedrijf die niet al even op de markt is. Hoe vaak komt het wel niet voor dat een onderdeel te snel kapot gaat ondanks alle ervaring? En de kwaliteit toch niet zo goed blijkt te zijn als men van tevoren had gedacht.

Laat de klanten toch lekker roepen dat iets van goede kwaliteit is en hou je als bedrijf zijnde bij het vermelden dat iets uitvoerig getest is. Als iets echt goed is komt die 'stempel' vanzelf wel zonder dat het woord kwaliteit 'opgedrongen' wordt.
 
Alles is kwaliteit, de vraag is alleen of het goede of slechte kwaliteit is :p
 
Nog steeds zoveel drukte om die doek? Wij mogen best de kwaliteit beoordelen en vergelijken en dat doen we dan ook.

Maar, en daar komt het, niemand hoeft die kwaliteitsmening te delen, maar het mag wel. Ik blijf erbij dat Dennis niets verkeerds gezegd heeft en steun zijn uitspraak 100%!

Ik zie het al gebeuren:

Klant per mail: ik zoek een goede glasdoek, welke raadt u aan? Wij: we mogen de Monello-doek niet aanraden, want over die kwaliteit mogen wij niet oordelen.

Of in de showroom: voelt u en probeert u maar zelf, de Dodo doek is bekend bij onze klanten, maar de Monello doek nog niet. Over de kwaliteit mogen we helaas geen uitspraken doen. De bedoeling is dat de Monello doek zachter is en meer absorbeert, maar vraagt u dat nog even na op ons forum, misschien is er iemand het daar niet mee eens.

Humor zou het wel zijn. :ja

De doeken verwachten we overmorgen.