• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello!

Dank, maar waar gebruiken jullie dan de microvezel voor?

Is het dan nodig om wat edgeless pads te bestellen omdat ik de rode/ zwarte (en over eventjes) de oranje en witte foampad ook heb.
 
Microvezel pad gebruik ik om leder te behandelen. Om ruiten te behandelen met rainclear en om ze te reinigen met een glascleaner.
Voor mijn gevoel breng je met een foampadje de wax dunner aan, alhoewel ik dan nog het idee heb dat ik teveel product gebruik. Maar dat komt door mijn gedachte dat ik er te weinig op smeer.
 
Dank. Leder heb ik niet in de auto - tenminste geen leren stoelen (wel een wens tzt). Alleen de hoes van de pookknop en de handrem zijn sinds afgelopen vrijdag van leer.

Voor de ramen heb ik tot op heden de Mothers microvezel (gele) doeken gebruikt - misschien ook maar eens gaan proberen met microvezel pads. Kijken wat beter bevalt. Voor de binnenkant heb ik inmiddels een ramenhulpje - moet ik nog gaan inwijden.

Ben ik wel benieuwd welke pads jij (Addy) en jullie gebruiken voor de trimrestorer (exterieur). Ik heb daar nu de microvezel pad van Mothers voor gebruikt - die is er heerlijk gekleurd van geworden (hihi).
 
Daar gebruik ik ook een foampadje voor Inge, zelfs voor mijn banden gebruik ik een foampadje.
Ik zal het ook eens proberen met een micofiberpadje...
Gewoon kijken wat jij het lekkerst vind werken, die foampadjes kosten niet veel.
 
De Disco Duo pads zijn uitstekend geschikt om wax, glaze of paint cleaners mee te verwerken. Uiteraard ook geschikt voor het interieur en het gebruik op glas. Zeer veelzijdig en de pads zijn uitermate zacht.
 
Foam gebruik ik dus voor wax en Glasscrub alvorens Rain-X aan te brengen. De MF-pads gebruik ik voor ruitreinigers zoals DDJ Clearly Menthol glasscleaner. De MF pads gebruik ik ook voor het kunststof in de auto i.c.m. PBW Natural Look of exterieur trims met bijv. C.Pro PERL.
 
Okidoki - dus van alles maar wat bestellen en kijken wat het prettigste werkt.


Even om het voor mezelf duidelijk te krijgen:
rode/ zwarte/witte en oranje hand pads = foam pad (Easy Detailing Finishing Hand Pad) (wax/ glaze ed)
edgeless Soft Foam Hand Applicator = foam pad - alleen een ander model (voor wax/ interieur ed)
Disco Duo = microvezel applicator pads (voor wax/ glaze/ glasscleaner ed)

Is bovenstaande zo een goede opsomming van gebruik?
 
Ik heb momenteel de microvezelpadjes van CC, Mothers en Lake Country. Moet eerlijk toegeven dat de kwaliteit van Monello ze alle drie overstijgt. Zachter en precies een ander soort microvezel...

Weer een goede aanwinst voor Monello.

Grtz
 
Niet op korte termijn, maar een glaze en lederproducten staan op de lijst. Ook een mengfles met mengverhoudingen zit eraan te komen. Naar verwachting april / mei.

Ook zijn we bezig met het testen van een foamlans, zodra deze aan onze eisen voldoen, wordt deze in de Monello lijn opgenomen.
 
Ben benieuwd Tim.
Een nieuwe glaze is sowieso welkom hier.
Lederproducten zijn altijd interessant.
 
Lederproducten klinkt goed.
Zeker een behoorlijk sterke cleaner voor verwaarloosd/vervuild leder is denk ik wel iets wat nog niet echt bij de bekende merken (wellicht Colourlock wel) verkrijgbaar is, en zou ik zeker gaan aanschaffen.

Verder overigens wel erg content met de Gliptone Conditioner, qua product en (ver)werking mag het daar gerust op lijken wat mij betreft.