• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello!

BlackpassatJunior;346967 zei:
Ik bedoel eigenlijk de foamlance:-b

Oeps :)

De boot is onderweg. Per Fed-Ex hebben we wel een paar lansen binngekregen maar daar zit de doos niet omheen. We hebben ze straks voor Karcher en Nilfisk beschikbaar, de rest komt later.
 
De eerste lansen voor Karcher en Nilfisk Alto zijn binnen en te bestellen. Ready to use, met 1:10 Monello Artico Magico Foam alleen de opbergdoos zit bij deze zending er nog niet bij.

Monello Foamlansen

615072_486698464776283_2042652167_o.jpg

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


102669.jpg
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring hoe dit reageert op een Cheap-ass Hogedruk?

Deze heb ik thuis nog staan

http://thegardentoolshed.co.uk/511/parkside-phd-100-c2-pressure-washer-lidl/

Ik heb momenteel een Gilmour en vind dit goed werken... Maar beter kan altijd :-"
 
@Pakkie, zie je ... je hebt de ruimte.
Noemen ze het vissekomeffect ;)
Aan de groei komt een einde als het vol is

@Stephan, minder druk is geen probleem
Kan je compenseren met iets meer foam
Dus een wat sterker mengsel dan bij hogere druk
 
Zie net dat Nom-Ferro beschikbaar is (facebook). Er staat in de beschrijving van de webshop dat het veilig voor waxen en sealants? Betekent het dat deze gebruikt kan worden als de auto vers in de wax staat? Of op gesealde velgen zonder dat het de beschermende laag aantast/ verwijdert? Dat verbaast mij in zoverre dat ik die ervaring niet heb met bijvoorbeeld Iron-X.
 
Ja het zou veilig moeten zijn voor wax en sealants, de actieve ingrediënt is anders dan Iron.X en zou veiliger moeten zijn. Natuurlijk is het zo dat elke bewerking die je doet op een wax of sealant, iets doet met het oppervlak, maar het zou niet veel meer moeten zijn dan een pH neutrale shampoo.

102671.jpg
 
Sowieso is geen enkele spray een knaller op een vers afgenomen wax. Waarom zou iemand Non-Ferro gebruiken op een verse wax?
 
Nee op een verse wax is het inderdaad niet logisch. Als hij dan toch al vers is, gebruik Non-Ferro er dan vóór:

1) Wassen
2) Non-Ferro
3) Kleien
4) Paint Cleaner
5) Wax

En als periodiek onderhoud kun je Non-Ferro na de wasbeurt doen. Vervolgens grondig afspoelen en daarna afdrogen en eventueel een detailer spray gebruiken zoals Perfetto.
 
Duidelijk over de bestanddelen Tim. Normaliter gebruik ik een dergelijk middel bij een full-detail om zo ook vervuiling te verwijderen die met kleien niet verdwijnt. Ik zou me kunnen voorstellen dat als je auto in de wax/ sealant staat (een wax met een lange standtijd te verstaan) en je na een aantal maanden eens grondig wilt reinigen, zoals Tim noemt periodiek. Je aan Iron-X een slechte heb m.b.t. je wax/ sealant. Vandaar de vraag, maar ik begrijp dus dat Non-Ferro daar geen afbreuk aan doet. In die mate dat een gewone shampoo dit ook niet doet. :cool: Klinkt goed in ieder geval.
 
Wanneer komt de Perfetto Detailer Spray weer op voorraad? Ideaal spul om het interieur, ruiten en spiegels van m'n vrachtwagen te reinigen. Heb nog geen vergelijkbaar produkt gevonden. Alleen Spray&Wipe komt in de buurt. Zit er al een tijdje op te wachten tot het op voorraad is.