• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello!

RedCat;347147 zei:
@Pakkie, zie je ... je hebt de ruimte.
Noemen ze het vissekomeffect ;)
Aan de groei komt een einde als het vol is

Ik mag toch hopen dat het niet zo ver komt dat ik een detail/staling-ruimte van 60m2 met een hoogte van 4 meter volledig vol heb staan met detail-spullen :)
Maar het is inderdaad wel een mooie bijkomstigheid om wat ruimte hebben om al die spullen neer te zetten.
 
vandaag nieuwe Foam lance geleverd gekregen van monello. nog net op tijd gisteren voor ik de bestelling afwerkte aan het order kunnen toevoegen. lijkt idd veel op de lance van Autobrite alleen is deze in het groen
maar wou ze toch ook in mijn bezit omdat ik zo graag de foam gebruik van monello en dan mocht die lance van monello zeker niet ontbreken in de lijn en hou ik mijn Autobrite
wel voor als reserve of voor de IronX Snow Soap als ik die nog eens nodig heb want die tast het koper enorm aan van de lance (donker worden)

morgen testje doen want bij mijn levering was er nog een Metropolitan Air force Master Blaster bij :-"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En Non-Ferro is binnen!

Nu uit voorraad leverbaar:

https://www.Carclean.com/product/Monello/Non_Ferro_500ml_MNF0105_102671

Links Iron.X - Rechts Non-Ferro. Ingespoten, gewacht en afgespoeld met tuinslang:

886766_580821108650546_2027608416_o.jpg
 
8-()) Ik ben nogal een fan van Iron X, maar als dit werkelijk een eerlijk vergelijk is ( en waarom zouden we daaraan twijfelen?), dan wordt de overstap geen straf.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat de beiden zijden op precies dezelfde wijze zijn aangepakt. Kun je daarover wat meer vertellen Tim? (dit om een makkelijk te maken opmerking over "wij van WC-eend" voor te blijven)
 
We laten de tests graag over aan onze klanten. Elke velg kan anders zijn natuurlijk.

We hebben de velg neergelegd, blauw tape geplakt een kartonnetje gepakt en tegen het tape aangehouden en gelijktijdig beide kanten ingespoten. De ene met Iron.X en de andere met Non-Ferro. Beide dezelfde inwerktijd gegeven en gelijktijdig met de tuinslang afgespoeld. Laten drogen en de foto gemaakt.

We hebben verder niets aangeraakt.

We hebben nog een test gedaan op zwaar verwaarloosde velgen:

Voor de behandeling:

IMG_20131025_100520.jpg


Non-Ferro:

IMG_20131025_101743.jpg


Iron.X:


IMG_20131025_101734.jpg



Het zijn onze interne tests en elke test kan anders zijn.
 
Ik moet er trouwens ook bij vermelden dat het geen normale gang van zaken is: we hebben hier ongewassen velgen gebruikt en normaal gebruik je Iron.X en Non-Ferro op gewassen velgen.

Het was voor ons vooral om te zien hoe krachtig de werking is. In de praktijk is het veel handiger en beter om de losse vervuiling te verwijderen en dan pas Iron.X of Non-Ferro te gebruiken op de vastzittende vervuiling.

Efficienter en dat zal natuurlijk een beter resultaat geven.
 
Zoals je zegt verwijder je eerst loszittend vuil door de velgen te behandelen met een velgenreiniger en daarna te wassen. Maar dit is wel een groot verschil zeg! Duidelijk dat Non-Ferro een goede kans maakt tegen de allom bekende Iron-X, ook prijs technisch.
 
Indrukwekkend verschil! Of zitten er ook nog reinigende bestanddelen in die het een soort all in one maken?
 
Kijk, dat verklaart een hoop. Op zich niets mis mee, eigenlijk een prima keuze, maar in deze test wel een beetje appelen met peren vergelijken.
Je zou het verschil kunnen laten zien op reeds gewassen velgen, dat maakt het verschil beter duidelijk.

Maar het lijkt me een prima, mogelijk beter, alternatief voor het product van *** *** ;)

En hoe zit het met de geur? Het zal nooit heerlijk gaan ruiken maar is het net zo erg?
 
Iets minder prikkelig (de geur), maar nog steeds niet lekker. ;)

Op gewassen velgen hebben we natuurlijk ook getest, maar dan is het vooral beter voelbaar. Die tests laten we verder aan de eindgebruikers over.
 
SLK;347386 zei:
Kijk, dat verklaart een hoop. Op zich niets mis mee, eigenlijk een prima keuze, maar in deze test wel een beetje appelen met peren vergelijken.

:)^

Bij gebruik van Iron X agiteer ik het product ook altijd met een kwastje. Dat maakt naar mijn idee ook veel verschil; door de shampoocomponent zal de Monello een beter eerste resultaat geven.
Overigens was ik niet zozeer verrast door de werking van de Non-Ferro, maar eerder van de veronderstelde "niet-werking" van de Iron X.
 
Het shampoocomponent is trouwens maar een zeer klein percentage. Maar pakt in combinatie met het actieve ingredient ijzeroxide wel erg goed aan.

Ik vind het geen appelen met peren, omdat het shampoocomponent daadwerkelijk helpt om vliegroest effectiever aan te pakken. 95% op deze velg was vliegroest.
 
Tim;347360 zei:
Ik moet er trouwens ook bij vermelden dat het geen normale gang van zaken is: we hebben hier ongewassen velgen gebruikt en normaal gebruik je Iron.X en Non-Ferro op gewassen velgen.
en:

Tim;347360 zei:
Ik vind het geen appelen met peren, omdat het shampoocomponent daadwerkelijk helpt om vliegroest effectiever aan te pakken. 95% op deze velg was vliegroest.

Nog een nabrandertje dan:
Raar dat we de bekende roodpaarse verkleuring dan niet zien aan de Iron X-zijde, Tim. Zeker nu jezelf verklaart dat 95% vliegroestvervuiling was.
Jij mag het een terecht vergelijk vinden, ik blijf twijfel houden.
 
Als je kijkt naar de vorige non ferro testfotos zie je dat ook non ferro paars kleurt.
Dus kom ook ik tot de conclusie,als ik naar de laatste fotos kijk, dat het wiel zover is afgespoeld dat je geen paarse verkleuring meer ziet.

Zodra mijn flesje iron x leeg is ga ik non ferro zeker een keer proberen
 
De foto is ná het afspoelen BlackPassat. Ik snap je punt niet? Beide kanten waren dieppaars gekleurd vóór het afspoelen.

Maar nogmaals, wacht de gebruikerstests af. Wat win ik er nou mee om te sjoemelen? Als ik dat zou doen, dan komt dat vroeg of laat uit.

Ik zal kijken ik morgen een achtervelg kan filmen. Ik heb vrijdag nog een 50/50 gedaan op mijn voorvelg maar daar heb ik geen foto's van gemaakt.
 
Wellicht niet de beste test, op nieuwe velgen die behandeld zijn met Gyeon Q² RIM, maar toch kun je ook hier het verschil zien:


Zet 'm even fullscreen en op 1080P.

Zodra we een beter slachtoffer hebben, filmen we het nog een keer.
 
Denk dat je er niets mee wint Tim. Dus dat zul je niet doen, dat verwacht ik in ieder geval niet. Het filmpje is duidelijk en laat zien (net als eerdere tests o.a. van Frans) dat het een prima product is. Echter denk ik wel dat doordat er een shampoo/ reinigend deel in de Non-Ferro zit het er naar uit ziet dat dit eel helpt in de reinigende werking van het product. Lijkt mij een prima eigenschap van een dergelijk product. Maar dat mag/ moet wel duidelijk zijn als er een vergelijkende test komt. Mooi bruggetje naar appels en peren, beide zijn fruit dus in dat kader te vergelijken. Verdere vergelijking is slecht mogelijk omdat het minder op elkaar lijkt. Zo ook denk ik met deze reinigers die metaal vervuiling aanpakken. Je gaat ook geen all-in-one vergelijken met een losse/ echte wax als het gaat om standtijd gaat o.i.d. Hoewel ik denk dat Non-Ferro een goed en uitgebreid getest product is, dat zeker ook doet wat moet, begrijp ik de twijfel van BlackPassat wel.
Dan is er altijd een punt van marketing denk ik. Er zijn veel merken die een dergelijk middel op de markt hebben in navolging van CarPro Iron-X, hoe meer spelers hoe moeilijker het is om je product aan de man te krijgen. Behalve dat het een goed werkend middel is in een detail is het ook een kwestie van hype onder gebruikers ervan die elkaar aansteken. Probeer dan je product er maar tussen te krijgen als de markt al (bijna) voorzien is van (voldoende) merken en/ of producten.