• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello!

idem hier met de bilthammer, gewoon een zalige klei in gebruik,
maar als je hem niet aant gebruiken bent is het in 1 woord een RAMP!
uit het doosje gaat niet, terug proper in het doosje gaat niet.... pffff
mja, weeral het zoveelste voorbeeld dat de CC crew zelf echt in het vak zitten en
niet enkel voortgaan op technische gegevens maar ook echt ervaring hebben
met problemen en slim genoeg zijn hier ook over na te denken en met deftige oplossingen te komen.
ik kijk echt wel uit naar de klei...hoop dat hij de bilthammer kan evenaren(zal wel niet zo moeilijk zijn?)

**en dan ff op de rare toestand hierboven, iemand al geprobeerd met play-doh te kleien??? heb zelf geen meer
staan maar ga het morgen eens vragen aan het buurmeisje :love die heeft het mss staan van haar kids**

Het testdoosje is binnen:

Doosje2.webp

Doosje3.webp

Tim,

ziet er op het eerste oog netjes uit.

Vraagje tussendoor.

Welke klei ligt er nu in? Het wil nog wel eens voorkomen dat de klei blijft plakken in het doosje.

Is hier een oplossing voor? Zelf zat ik te denken aan teflon(coating) aan de binnenkant aangezien bijna niets hecht aan teflon.

Bijkomend 'probleem' met het insprayen van de klei en dan opbergen is dat er na verloop van tijd een aardige muffe geur uit het doosje je tegemoet komt :-&

:roll

BMWim zei:
Misschien als het mogelijk is echt een scheidingsribbe in het midden zetten?

We gaan met de fabriek overleggen of dat lukt, maar ik denk dat het kostbaar is.

nicknameless zei:
Het wil nog wel eens voorkomen dat de klei blijft plakken in het doosje.

Is hier een oplossing voor? Zelf zat ik te denken aan teflon(coating) aan de binnenkant aangezien bijna niets hecht aan teflon.

Bijkomend 'probleem' met het insprayen van de klei en dan opbergen is dat er na verloop van tijd een aardige muffe geur uit het doosje je tegemoet komt :-&

We gaan het doosje met verschillende soorten klei proberen: Meguiar's, Poorboy's, Dodo, Mothers en kijken wat het doet.

Als je goed kijkt, zie je 2 foam inlays die de fabriek heeft meegestuurd, waarschijnlijk plakt de klei ook minder op foam, maar dat wordt dus getest. We hebben ook een coating gevraagd, dit is mogelijk, maar duur.

We zijn bezig om het insprayen van de klei ter discussie te stellen, detailing klei is namelijk een kunststof en zou niet uit moeten kunnen drogen. Het nathouden lijkt juist meer nadelen dan voordelen te hebben. Dit doosje ventileert licht, omdat de sluiting niet 100% luchtdicht is.

ziet er goed uit, en goed doordacht. :-)^ zelf heb ik in het doosje van meguairs ook een stukje foam (epdm met gesloten cel) geplakt ivm het plakken. het werkt goed, maar heb het alleen nog met meguairs klei geprobeerd.
(Nadeel is als het doosje omvalt je klei er uit valt)

dat is hetgeen ik nog mis in mijn collectie, een klei doosje, heb nu een oud afhaal chinees doosje voor mijn klei :)

Het Monello kleidoosje wordt in productie genomen. De eerste drukproef ook gemaakt en goedgekeurd.

Binnenkant bodem en deksel worden behandeld met een 'non-stick' laag, waardoor je klei niet (of minder) gaat kleven. Via de sluiting ventileert het doosje heel licht, waardoor schimmels minder kans maken.

Monelloclay.webp