• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello!

Meen gelezen te hebben dat dit ( sowieso in de nabije toekomst ) niet ging gebeuren.
Geloof dat er eerst nog nagedacht ging worden over een goede navulservice etc, maar gezien zo'n pot nog wel even meegaat ;)

Gisteren tijdens de Lelystad meeting ook aan de slag gegaan met de Monello produkten.
Mijn bevindingen, echter kunen hieraan geen rechten worden ontleend. :lol

De droogdoek nogmaals gebruikt en ondanks dat die veel water opneemt vind ik hem toch nog niet lekker werken. Misschien dat als de auto goed beschermt is dat het dan lekkerder werkt, er blijft dan immers minder water achter op de auto. Of misschien na een aantal keer wassen dat het dan beter gaat. We geven het nog niet op.

De Washmitt raak ik meer aan gewend en bevalt me steeds beter.

De Bianco (witte doek met rode rand ) vind ik persoonlijk te groot. Dat heb ik ook met de PB DMMT. Het materiaal neemt goed af.
De Verde ( groene doek met witte rand ) vind ik lekker werken, voor mij precies de juiste maat.
De Nero ( donkergroene doek met groene rand ) Ik dacht dat deze ook gebruiktkon worden tijdens het polijsten, dat heb ik gedaan echter vind ik deze doek wat te klein hiervoor. Maar zeker voor andere werkzaamheden te gebruiken.

Dolce Verde Klei, een week van te voren mijn auto hiermee gekleit en verder niet naar gekeken. Gisteren zag ik toch marring op mijn auto. Tijdens het kleien 2 stukjes gebruikt (1/6 deel) en een stukje lag telkens in warm water. Telkens omgewisseld. Ik vond de klei stug, in de zomer zal het beter gaan ivm de temperatuur natuurlijk. Ik dacht te horen in Lelystad dat meer mensen last hadden van marring bij deze klei. :weetniet

Tot zover mijn bevindingen.

Mening over de klei deel ik met je, ik kan er zonder warm water ook echt niets mee worden, marring valt opzich wel mee, als je m vaak doorkneedt, wat dus niet echt lekker wil, en heel veel glijmiddel gebruikt. Ik werk gewoon binnen (17 graden ofzo) en daar staat mn spul ook gewoon opgeslagen, echt heel koud is het er niet. Andere klei (behalve de paarse) laat zich wel gewoon prima kneden.
Het doosje (en ook de prijs) is leuk en maakt het natuurlijk interessant om te kopen, maar ik laat hem wel liggen tot het weer zomer is ofzo, valt me behoorlijk tegen:no .
Voorlopig maar weer SN gebruiken.

addy zei:
Mijn bevindingen, echter kunen hieraan geen rechten worden ontleend. :lol

Dolce Verde Klei, een week van te voren mijn auto hiermee gekleit en verder niet naar gekeken. Gisteren zag ik toch marring op mijn auto. Tijdens het kleien 2 stukjes gebruikt (1/6 deel) en een stukje lag telkens in warm water. Telkens omgewisseld. Ik vond de klei stug, in de zomer zal het beter gaan ivm de temperatuur natuurlijk. Ik dacht te horen in Lelystad dat meer mensen last hadden van marring bij deze klei. :weetniet

Het marring verhaal heb ik van diverse mensen ook gehoord.
Zelf heb ik het vorige week ook gemerkt op de Mercedes E-klasse en gisteren in mindere mate alweer op de Opel Astra F.
Natuurlijk is het zo weg te werken maar had hier nog nooit eerder last van gehad met de zachtere supernatural of elastic clay.
Daarnaast vindt ik de clay veel te hard / stug en heeft deze erg veel lubricant nodig.
Wilma kreeg gisteren van Dennis en Adrie ook de tip om de clay in warm water te leggen.
Gaan we de volgende keer ook proberen maar denk dat dit wel de laatste Monello clay was gezien de vele neven effecten tov bijv. de PB's Elastic clay.

Ik heb gister ook voor de eerste keer de Monello klei gebruikt en was er ook niet tevreden over.
Veroorzaakte zeer veel marring op m'n lak (die overigens heel gemakkelijk weg te polijsten was met finale op groen)
Geen klei om te gebruiken als je daarna niet wil gaan polijsten dus

Zie het zelf niet als een groot nadeel. De Swissvax klei waar ik mee werk is ook hard en geeft ook marring. Kleien is voor mij een start van een grotere detailbeurt met o.a. polijsten en waxen. De marring verdwijnt dan als sneeuw voor de zon. Mijn persoonlijke voorkeur is een wat hardere klei met een bite.

te weinig clay lube was bij mij absoluut het probleem niet aangezien de mercedes nog kletsnat was van het afspoelen toen ik begon te clayen icm met 1:1 S&W.
Ook op de Astra is er zeker anderhalve liter doorheen gegaan dus ook bij die auto kan dat zeker het probleem niet zijn geweest.

LB zei:
Zie het zelf niet als een groot nadeel. De Swissvax klei waar ik mee werk is ook hard en geeft ook marring. Kleien is voor mij een start van een grotere detailbeurt met o.a. polijsten en waxen. De marring verdwijnt dan als sneeuw voor de zon. Mijn persoonlijke voorkeur is een wat hardere klei met een bite.
Als je lak gewoon al nagenoeg swirl vrij is, vind ik het totaal onnodig om een clay te gebruiken die marring achter laat (los van het merk Monello). Wat je dan wilt is vervuiling verwijderen en zo min mogelijk "schade" achterlaten.

Maar dat is inderdaad persoonlijk.

Als je dat wilt dan is de klei van Meguiar's, Mother's, Bilthamber soft, Dodo's basic clay, Supernatural clay bedoelt.

Wij hebben diverse tests gedaan op verschillende lakken zonder marring. Maar er zijn zoveel verschillende omstandigheden en lakken dat je nooit alles uit kan sluiten.
Op Adrie zijn wagen had ik met de milde Meguiar's Pro clay ook marring en dat is toch wel een van de mildste dus zelfs dat is geen garantie voor geen marring.

Bovendien heeft de hardheid van klei niets te maken met marring, het gaat om de ingredienten van de klei. Als onze klei op een lak marring geeft, dan zal je met elke andere klei ook marring hebben!

Mooi antwoord tim,zou het dus zoals zovele liggen aan het gebruik hoe...en ook de lube heeft soms veel invloed op de verwerking