• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mooi weer, dus een nieuwe laag wax erop!

Jerome

Detailing rookie
8 feb 2017
23
18
Vandaag was het weer eens super mooi weer en toevallig heb ik ook nog eens vakantie. Het begon vanochtend een beetje te kriebelen, dus toch maar de spullen van zolder erbij gepakt.

Ik heb de auto keurig gewassen zoals het hoort en daarna een laag PB Natty's Blue aangebracht. De lak van mijn BMW blijft mij altijd weer verbazen dat het een enorme diepe glans oplevert zonder te kleien etc.

Zijn er meer mensen die vandaag gebruik hebben gemaakt van de vroege lente zon?

Hierbij wat fotootjes:

IMG_9688.JPG
IMG_9688.JPG
IMG_9692.JPG
IMG_9697.JPG
IMG_9694 copy.jpg
 
Ik had hetzelfde idee maar ga dat morgen pas uitvoeren, meteen wat nieuwe waxen uitproberen.
Je Bmw staat er weer netjes bij!
 
  • Leuk
Reactions: Jerome
Ziet er goed uit, nog niet aan begonnen.
Ik stel het uit tot later in het jaar, dan zit de coating er een jaartje op en dan krijgt die weer een volledige behandeling :)
 
  • Leuk
Reactions: Jerome
Die glimt weer goed:cool: Vanmiddag wel gebruik gemaakt van het mooie weer om de auto te ontdoen van de pekel;)
 
Staat inderdaad weer mooi te shinen ... maar ben het wel met @Stender eensch. Zelfde maat velg in lichtmetaal hoeft niet de hoofdprijs te kosten en rij je 's-winters ook nog eens sjiek rond.

Ja dat dacht ik ook. Of gewoon nog even laagje zwart eroverheen spuiten en daarna een laag blanke lak. Ben je voor 40 euro klaar.
 
Mooie glans!

Morgen mijn eigen wagens eindelijk weer handmatig wassen: kijken hoe de winterbescherming in de vorm van Scholl Neo zich gehouden heeft de afgelopen maanden (aangebracht begin oktober vorig jaar, daarna slechts enkele malen "gewassen" in de ,kuch, krasstraat:rolleyes: :pensive:)
 
Ik was een tijdje in de de USA dus heb geen notificaties kunnen ontvangen. Maar het klopt inderdaad dat deze zwarte zolen pijn aan de ogen doen. Deze kreeg ik erbij van de BMW dealer met een set winterbanden erop, zodra deze op zijn dan komt er een mooie set LM onder. Iemand toevallig ervaring met een set LM behandelen met collinite of andere 'gewone' wax?
 
@Jerome ,Collinite kan wel op zich maar de standtijd is minder lang dan op je lak. Daarnaast neemt een waxlaag wat vuil op en dat zie je goed bij velgen. Wassen gaat wel makkelijker .
Heb je niet toevallig een (spray) Sealent staan ?
 
@Jerome ,Collinite kan wel op zich maar de standtijd is minder lang dan op je lak. Daarnaast neemt een waxlaag wat vuil op en dat zie je goed bij velgen. Wassen gaat wel makkelijker .
Heb je niet toevallig een (spray) Sealent staan ?

@Ric325i Nee die heb ik helaas niet liggen, vandaar dat ik dacht er gewoon colli 845 of Natty's blue op te doen. Ik heb ze u in de schuur liggen dus kan overal makkelijk bij.
 
Collinite = beter als niks zou ik zeggen.
Maatje van mij had er fusso99 opgezet en dat viel hem niet tegen.
Zelf wil ik 2 setjes in Gyeon Rim gaan zetten.
 
  • Leuk
Reactions: Jerome