• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

mooi weertje dus aan het wassen gegaan

rodders

Detailing chief
24 jul 2008
1.747
98
37
Ik zag dat er hier mensen aan het wassen waren gegaan omdat het weer vandaag eens wat beter was.
Daarop keek ik eens door het raam en zag ik ook hier de zon schijnen met onder die zonneschijn een focus die niet meer glom en wit zag van de pekel.
Daarom ook maar eens de washandschoen aangetrokken en aan de slag gegaan.
Wat heb ik nu juist gedaan:
Ten eerste de velgen:

* Velgen ingespoten met megs wheel brightner;
* Wielkasten ingespoten met poorboys apc;
* Borstelen met de ez-brush;
* Borstelen met de megs versa angel wheel face brush;
* Wielkasten uitgeborsteld;
* Velgen + wielkasten zuivergespoten;

Ten tweede de wagen gewassen:

* Eerst grondig afgespoten met de hd;
* Daarna gewassen met 2 emmer methode en de megs wash mitt en de dodo shampoo;
* Wagen grondig afgespoten eerst met hd, daarna met een losse tuinslang om zo door de sheeting het overgrote deel van het water al van de wagen af te krijgen.

Ten derde de wagen afgedroogd en nog eens nagelopen:

* Afgedroogd met een miracle dryer en een megs watermagnet;
* Daarna nog eens nagelopen met poorboys spray & wipe eventuele water vlekken te verwijderen;
* Dan de ruiten langs binnen en buiten gedaan met nxt glascleaner;
* Daarna de deurrsponingen gedroogd en proper gemaakt met de spray & wipe en voorzien van een laagje megs UQD

En als laatste met de stofzuiger even door het interieur gegaan.

Helaas enkel na-foto's gemaakt aangezien ik veel te veel zin had om er snel aan te beginnen.
feb1.JPG


feb2.JPG


feb3.JPG


feb4.JPG


feb5.JPG


feb6.JPG



Wel heb ik gemerkt dat ik binnenkort de velgen nog eens grondig moet doen omdat er toch wat vast remstof op zit. Dus dan ze maar eens eraf halen en aan het kleien gaan. Maar dit is voor als het iets warmer is.

Bedankt voor het lezen!
 
Die staat er weer lekker strak bij! Het was vandaag overigens echt een heerlijk weertje om de auto te poetsen! :D
 
idd, het was heerlijk. Stond lekker met men kop in de zon. Deed eens goed.
De wagen staat nu een kleine maand in de dodo blue velvet en moet zeggen die wax doet zeer goed zen werk.
Blijft een mooie glans geven!
 
Mooi schoon en blinkend weer!!

Hoop wel dat je handrem goed aangetrokken hebt, het is nogal bergachtig daar op de foto's.... :D




meuh
 
Is een automaat en staat in P dus blijft ook lekker staan, Maar had een keer zin om men camera wat in alle richtingen te houden. Geeft geen slecht effect vind ik.
Ach ken niets van foto's maken maar vind deze wel leuk