• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mothers California Gold Water Spot Remover

Wittereus

Detailing addict
25 jan 2012
467
65
46
Melick
Iemand ervaring met "Mothers California Gold Water Spot Remover"?

Ik heb namelijk hardnekkig watervlekken op mijn ramen die ik op mijn achterruit heb kunnen verwijderen met een rotary en monello inzio.
Maar helaas gaat dit niet lukken op de zijramen ivm de hoeken:|
p4pb7983752.webp

De cleaner van rain clear heb ik al geprobeert, maar deze deed helmaal niets!

Dus dacht ik "Mothers California Gold Water Spot Remover" hiervoor aan te schaffen; werkt deze wel?

Geen ervaring met dat product.

Wel een suggestie: probeer eens https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Spray_and_Wipe_473ml_PB_SW16_100902

Want: Spray & Wipe is zeer multifunctioneel! Je kan het gebruiken als een detailerspray, glasreiniger, waterless wash of als glijmiddel voor klei. Het bevat geen wax of kunstmatige glans en kan probleemloos in de zon gebruikt worden, zonder dat het vlekken of strepen achterlaat! Spray & Wipe is dus ook een waterless wash; de makkelijkste manier om een voertuig krasvrij schoon te krijgen, zonder tuinslang, zeep of rotzooi! Spray & Wipe haalt probleemloos stof, vuil, watervlekken, zeemstrepen, ‘traffic film, verse teer, boomsappen en vogelpoep weg. Kan probleemloos gebruikt worden op alle lakken, inclusief metallic en blanke lakken. Maar ook op glas, chrome, velgen, gepolijst aluminium en alle andere, niet porzeuze, oppervlakken. Zowel binnen als buiten.

Spay & Wipe gaat de job niet doen. Het is gewoon kalk wat kneiterhard is. Hoezo is polijsten geen optie? Als je alleen goed afplakt kom je toch wel in die hoeken?

Ik denk afplakken en met een spotpad aan de gang gaan.
Voor de hoeken een hand polijstpad met polijstmiddel naar keuze?

Sven S8 heeft er ook wel eens een "How to" over geschreven: Kalkaanslag van de ramen verwijderen

https://forum.Carclean.com/cc_postst689/How-To--Kalkaanslag-van-de-ramen-verwijderen.aspx

Zoals Stephan al aan heeft gegeven met Autoglym Glasspolish heb deze van de week getest.
Getest op de keukenraam hier zat een aanslag op welke ik niet weg kreeg met Pro Vision - Glass Scrub Cream Cleaner, maar wel met Autoglym Glasspolish.
Aangebracht met badstof aplicator op laten drogen en met Monello - Peluche Verde opgewreven.
P.s. je woont in Roermond als je in de buurt van Geleen bent kan ook effe testen hier zo.
Spray en wipe ook aanwezig kunnen beide testen.

Voor de prijs moet je de Ag Glasspolish niet laten liggen...

Is een echt Luie-mansproduct :lol

Zoals j.lipsch al zegt; Product uitwrijven met Microvezeldoekje, laten drogen, dan uitboenen met ruitendoekje....
Zeer propere ruiten zonder het vervelende wrijven.... Heb er aanslag van jaren mee weggekregen...

Grtz

Stephan

ivo's;315989 zei:
Poorboys Professional Polish en een handpad
Even een bewuste quote: vergis je niet in de 'gecentreerde' kracht die je met de hand kan zetten !
Men wil nog wel eens denken dat machinaal altijd über is, maar met kleine vlakken kom je met de hand héél ver
( nope, hele auto idd liever machinaal ]d~^ )

Op eigen risico proberen: Citroenzuur bij de gezondheids/reformwinkel kopen (ongeveer 9 euro /halve kilo) Zit eruit als suiker. Neem enkele theelepels op een half litertje water en met een sponsje of doekje op de ramen aanbrengen. Als het niet direct werkt kun je de concentratie verhogen.

Oké. Veel info, maar niemand die de Mothers heeft gebruikt?
Azijn, dasty, de ruiten reiniger cream van rain-x en zelfs milamine sponjes heb ik al gebruikt, niks werkt. Alleen dus polijsten met de rotary.
En afplakken kan, maar dan kom ik nog niet in alle kleine hoeken.........
Mss dat ik nog contact opneem met lipsch (bedankt voor het aanbod, echt tof!)

Onderschat de Pro polish niet....
Als je die hebt staan, probeer m eens... Bij mij namelijk gelijksoortige vlekken weggekregen met PB Pro Polish op een witte handpad....

Tis in mijn ogen een zwaar ondergewaardeerd product...
- Finishing polish
- paint cleaner
- metal / chrome polish
- glass cleaner/polish (maar niet om krassen te verwijderen uit glas)
- kan zelfs gebruikt worden op ietwat verweerde B-stijl trims

Ff nog een update: alleen met inizio op geel of oranje gaan de vlekken eruit. Ook propolish van poorboys heeft geen uitwerking op de vlekjes.