• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mothers Clay Kit

Status
Niet open voor verdere reacties.

picasso

Detailing rookie
29 okt 2010
753
0
Hallo ik ben nog maar een groentje hier , en heb een vraag over kleien .
Als je je auto 1 maal hebt gekleid moet je dan je klei weg gooien ? Of kan je deze nog eens gebruiken ?
Ik heb de mijne voor het zekers weg gegooit , omdat ik niet zeker was .
Heb namelijk gisteren mijn eerste maal gekleid , en moet zeggen was een fantastische ervaring , wist niet dat mijn lak zo ruw was .
En daarna zo glad als iets , echt geweldig . ;)
 
Klei kun je in principe gebruiken totdat deze teveel vuiligheid heeft opgenomen.
De klei wordt dan brokkelig en werkt niet fijn meer.
Het ligt er dus nogal aan hoe vuil de auto's zijn die je behandelt. Als je alleen je eigen auto behandelt
en je houdt deze gewoon goed bij (buiten het kleien), dan zal je klei best lang megaan.
 
hhmmm, beetje zonde van de klei8-()) .
Als je de klei omvouwt en de klei is niet al te zwaar vervuild dan kan je de klei prima hergebruiken.
Een keer sprayen met een qd o.i.d. en het kan weer in het doosje/zakje.
 
Als hij te vuil is na het herkneden zou ik hem weggooien. Anders mag je hem nog herbruiken zou ik zeggen. Ben ook zeer tevreden over de mothers clay kit. Goeie ervaringen mee.
 
He bedankt voor deze snelle antwoorden , is nu idd jammer maar wou geen risico nemen en wou het goed doen voor de eerste keer .
Nu dan hou ik hem volgende keer bij , en doe het zoals hier aan gegeven .
Nog 1 vraagje , heb hier een volledige bus spray van Mothers bij gebruikt , is dit normaal of heb ik teveel gebruikt ? ;)
 
Mijn eerste keer had ik ook veel gebruikt zodanig dat hij bijna leeg was. Je moet een tussenweg vinden. Gebruik je teveel kan je klei zijn werk niet goed doen. gebruik je te weinig kan je je lak beschadigen
 
gebruik vooral niet te weinig detailerspray, al zou dat met deze klei weinig marring kunnen veroorzaken, ik gebruik gemiddeld 400 ml detailerspray bij een auto, gemengd met water
 
Wat tamer aangeeft: je kunt je detailer spray aanlengen met water voor gebruik als kleivloeistof.
Meestal 1:1, maar sommige detailer sprays kun je zelfs met meer water aanlengen. Houd het maar op 1:1, just to be safe.
 
Ok bedankt mannen voor weeral jullie snelle antwoorden . ;)
Ik weet genoeg nu .
 
En de volgende keer eerst vragen voor je iets doet waar je niet zeker van bent haha.
De klei van mothers kan je ook nog in stukken verdelen van 40 gram. 1 blokje weegt 80 gram. Mocht er dan nog iets vallen dan hoef je niet direct het hele deel weg te gooien. Als klei op de grond valt moet je het namelijk weggooien. Ipv dat je dan 80 gram weggooit, gooi je 40 gram weg.
 
ha ha Binnetje idd maar was juist mooi weer om dit te doen , en kon daarom niet wachten .:schaam
Nu al doende leert men he ? ;)
 
https://forum.Carclean.com/threads/het-gebruiken-van-detailklei.618/.aspx

:-"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.