• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mothers Showtime Detailerspray vergeleken met andere

Ewald

Detailing rookie
1 okt 2010
165
0
Ik ben vorig jaar begonnen met de Mothers Showtime detailerspray van de kleiset. Ondertussen heb ik ook Dodo Juice Born Slippy Clay Lube geprobeerd, en een sample Príma Glide, maar ik vind de Mothers Showtime nog steeds beter als de anderen.

De Showtime glijdt beter als beide andere, en dat vind ik eigenlijk het belangrijkst, maar er is meer.

Ik vond de hoeveelheid die je met een keer pompen op de lak spuit bij Born Slippy nogal tegenvallen. Om een stukje te kleiën moet je al gauw 5 keer knijpen met Born Slippy, terwijl dat met de Showtime (710ml) met 1 keer sprayen lukt. Er komt een veel handiger hoeveelheid uit, naar mijn smaak.

Ook vind ik de platte fles Showtime handiger als de ronde van Born Slippy. De Showtime ruikt ook lekkerder als de BS, naar kaneel, terwijl BS een vaag snoepgeurtje heeft. De Príma Glide ruikt erg sterk zoet, wel lekker, maar een beetje té.

Born Slippy schuimt een beetje. Dat lijkt mij niet functioneel, maar misschien is er toch een reden voor.

Daartegen gebruik ik 500ml voor een auto om te kleien en dan wordt het met de Mothers wel een dure aangelegenheid.
Kies er dan toch echt voor om de S&W(1:1) in een fles met sprayer vanuit de GB destijds te gebruiken

mk-us zei:
Daartegen gebruik ik 500ml voor een auto om te kleien en dan wordt het met de Mothers wel een dure aangelegenheid.
Kies er dan toch echt voor om de S&W(1:1) in een fles met sprayer vanuit de GB destijds te gebruiken

Denk ook de S&W voor dit te gaan gebruiken

Volgens mij kun je, als je ook met wat minder lubricate genoegen wilt nemen, de Showtime ook wel 1:1 verdunnen. Ik heb het afgelopen zaterdag in de motregen op mijn auto gebruikt om te kleiën.

Wat voor verschillen zijn er tussen S&W en Showtime?

Wat is GB, trouwens?

Voor de verschillen kun je het beste de beide beschrijvingen even lezen :ja

S&W heeft in ieder geval geen toegevoegde glansmiddelen etc. dat heeft de Showtime wel

Ik zou Showtime niet gebruiken als ik gezien had dat daar glansmiddelen in zitten. Maar ik zie ze niet, wat de beschrijving van CC ook zegt.

Daarentegen zitten in Mothers California Gold Car Wash weer wel glansmiddelen, want ik zie altijd eenzelfde glans na het wassen daarmee. Maar dat haal ik niet uit de beschrijving van CC.

Dus, ik hoor graag over ervaringen van mensen die S&W en Showtime daadwerkelijk beide gebruikt hebben. Productbeschrijvingen hebben, zo heb ik ondervonden, maar beperkte waarde.

Ik heb ze beiden gebruikt, 'k vind van de 2 toch de S&W de lekkerste. Heb het idee dat S&W net iets meer toevoegd dan alleen het glijmiddel.
Zal wel tussen de oren zitten, maar lijkt meer te reinigen (terwijl ik weet dat dat nu net de functie is van de klei).

Voor de rest gebruikt:
Last Touch..gewoon goed. alleen de chemische lucht gaat me tegenstaan (er zitten ook glansmiddelen in, maar dat boeit me niet zo; er volgt toch meestal een polijstsessie)
CitrusBling...veruit mijn favoriet. Puur is deze 1:16 te verdunnen, wat 'm erg goedkoop maakt. Bijna niet geurend, dus dat is perfect.

Optimum No Rinse ligt nog als sample om een keer te testen: is nog zuiniger in gebruik (2 oz per gallon).
De eerste berichten van andere detailers klinken al goed. Maar eerst zelf nog testen.

Deze detaling spray zorgt voor een mooie wetlookglans. Het haalt veilig stof, vingerafdrukken en vegen weg en verbergt hologrammen en kleine krasjes. Het product bevat kleurversterkers en glansmiddelen. De perfecte finish! :roll

Wouter B zei:
Deze detaling spray zorgt voor een mooie wetlookglans. Het haalt veilig stof, vingerafdrukken en vegen weg en verbergt hologrammen en kleine krasjes. Het product bevat kleurversterkers en glansmiddelen. De perfecte finish! :roll
Ik geloof mijn eigen ogen liever dan een productbeschrijving. Ik zie geen glansmiddelen.

Even voor de nieuwsgierige ikkuh: hoe bepaal jij de aan- cq afwezigheid van glansmiddelen?
Getest op je eigen auto of meerdere of ???
Ik bedoel als je de Black Hole als voorbeeld neemt ( glaze ) dan zitten daar ook ook glansmiddelen in, maar bij de ene auto doet het geen drol ( raar maar waar ) en de andere vrij veel.
In die hoek zit ik zelf even te denken .... vertel vertel

Ik heb het over verschillende waxen, met verschillende glanskarakters, gebruikt. Altijd opgelet of de glans veranderde, en dat deed het niet. Het is iets waar ik kritisch op ben.

Maar ik zal morgen nog eens een extra zorgvuldige test doen, met 50/50 op 2 waxen met duidelijk verschillend glanskarakter.

Inmiddels heb ik de Showtime over verschillende waxen uitgeprobeerd. O.a. 50/50 over mijn gepolijste beschuitbus en het deksel van mijn voor experimenten in gebruik zijnde pedaalemmer. Ik heb het over Migliore Originale, Autoglym HD en Victoria Mayhem waxen geprobeerd, en over Migliore Endurance Spray. En de ultieme test om de brekingsindex van een middel te beoordelen: de gebogen daklijn aan de zijkanten van mijn Nissan Micra.

Als je goed kijkt, kun je op gebogen oppervlakken de optische illusie waarnemen dat glansmiddelen met een lage brekingsindex het object dikker doet lijken, en dat middelen met een hogere brekingsindex het juist dunner doet lijken. Dit is respectievelijk een warme en een koele uitstraling. Op de gebogen daklijn van mijn auto zie ik dit, als dat deze meer of minder gebogen lijkt te zijn.

Conclusie: Mothers Showtime laat toch iets achter wat glanst.
Ik neem dus terug wat ik eerder gezegd heb.

Overigens heb ik ook een minder uitgebreide test met Dodo Juice Born Slippy gedaan: ook dit laat een glansmiddel achter. De brekingsindex hiervan lijkt vrijwel gelijk te zijn aan die in Showtime, want de optische illusie die het geeft is hetzelfde. Misschien is het wel dezelfde silicone.