• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mothers wax

Onbekend hier, in de VS is het een heel ander verhaal. Daar is Mother's erg groot. Kijk maar eens naar OCC (van de motoren) of Overhaulin met Chip Foose op Discovery
 
Tim zei:
...

De Mothers gebruikers combineren het vaak met Step 2 Sealer & Glaze en dat werkt erg goed. De cleaners zijn dermate mild dat de Step 2 in tact blijft.

...


Denk dat ik (als ik me dit weekeind wat beter voel) deze combinatie eens zal aanbrengen op de auto van mijn moeder.

Ik heb wel nog een vraagje over de step 2. Tot nu toe heb ik die altijd aangebracht als een wax, maar kan je die ook met rechte lijnen aanbrengen? Mss dat de fillers (al denk ik dat er weinig fillers in de step 2 zitten) dan wat beter werken.

Nu als het milde cleaners bevat, kan ik het dan nog aanbrengen om een sealant (EXP) te toppen? Of ga ik dan m'n EXP te niet doen?

Reflections Car Wax en Top Coat zal ik me ook een keer aanschaffen denk ik. Alleen zal dat nog niet voor direct zijn.

Ik kan er niets aan doen Mothers vind ik een heel gebruikvriendelijk productengamma hebben. Stuk voor stuk goed spul dat makkelijk te gebruiken is en daarbovenop nog eens zuinig is.


Het enige product van Mothers dat in vergelijking met de rest wat minder presteert (maar daarom zeker niet slecht is), is de shampoo. Reinigt prima, maar ik werk liever met PB's SSS. Nu ja, dat is weer een kwestie van smaak natuurlijk.
 
Soepergrover zei:
Ik lees veel goeds over de Mothers producten.
Is aan de verkoop te zien dat dit merk populairder wordt?

We zien een voorzichtige trend. Mothers Wax is duidelijk ondergewaardeerd. Dat komt ook door het Meguiar's offensief in Nederland.
 
Dat mag, als er maar niet dezelfde prijzenpolitiek gebruikt wordt; Bij Meg's minder klei voor de kit. Bij Mothers meer klei en een doek voor een beetje meer (echt niet zoveel meer als wat de doek kost als je die apart koopt)
 
PT Cruiser zei:
Ik denk dat ik morgen heel wat Mothers producten krijg. :party:

Ik ben ieder geval helemaal fan van dat merk.

Ik heb gezien dat ik de FX Synwax :kado gekregen heb. :party: Is dit een sealant zoals de naam doet vermoeden?


TNT blijft nu redelijk lang weg ivg met de vorige keren. :sob:

Komt wel goed.:grinning:
 
Toch is het jammer dat Mother's in Europa ondergewaardeerd is, zeker ten opzichte van het net-zo-grote-en-net-zo-goede merk Meguiars.

In America inderdaad erg groot en overal beschikbaar, en prima materiaal overigens tegen een prima prijs.
 
Gisteren heb ik de Synwax geprobeerd. Even kort m'n bevindingen typen:

Zeer makkelijk om uit te poetsen, zelfs als je het een beetje te dik hebt aangebracht. Helaas gebeurde het regelmatig dat ik teveel product op m'n pad had doordat:
- Synwax zeer lopend is,
- de flacon nogal onhandig is om gedoseerd te werken. De flacons van Step 2 Sealer and Glaze werken veel prettiger.
Als je het dun aanbrengt, hoef je echt niet lang te wachten vooraleer je het kan afnemen.
Het product laat geen witte resten achter op kunststof.
Het is zuinig en geurt lekker.

Ik overweeg om bij m'n volgende bestelling een universeel dispenser flesje mee te kopen om de Synwax in over te gieten zodat ik er wat gecontroleerder kan mee werken. De oorzaak kan ook zijn dat het de eerste keer was dat ik met dit product gewerkt heb.

Nadien heb ik nog even de auto nagelopen met Reflections Spray Wax. Ook hier ben ik tevreden van. Al is de geur van California Gold Spray Wax meer mijn smaak.
 
Vandaag de Reflections Tire Care geprobeerd. Ik kan je zeggen dat die aangeschaft wordt als de Black Diamond op is.
Echt een hele mooie spray voor je banden!
 
dat is lekker om te horen dennis, aangezien ik de black diamond gewoon TE duur vind.

welke range is trouwens "hoger"
de reflexions , of de california gold?

voor alsnog alleen nog de california clay kit geprobeerd, en die beviel me PRIMA!
 
Reflections is wat beter, over duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen. Ga denk eens een testje doen met Black Diamond.
De Reflections laat een matte finish achter de gewone een wetlook. Ik hou meer van mat.
 
Omdat mensen daar redelijk ver uit elkaar kunnen wonen zijn er hele grote hypermarkten. Dus je hebt daar als producent weinig keus. Of je verkoopt het via een webshop of in een grote supermarkt anders verkoop je gewoon niet veel. Mensen rijden daar soms een uur naar de supermarkt dus tja dan wil je vaak in 1 klap klaar zijn en niet nog eens om rijden naar een speciaalzaak. Uiteraard in dichtbevolkte gebieden heb je wel speciaalzaken.
Maar omdat ze afspraken maken met een concern en geen inviduele winkels liggen ze overal bij "Walmart" ;)
 
Beperkt leverbaar:

Mother's FOOSE Overhaulin' shirts!

Voor diegene die overhaulin' niet kennen (helaas in het Engels):
Overhaulin

Voorkant:
front800x600.jpg


Achterkant:
back800x600.jpg


Mouw:
side800x600.jpg


Ik ben zelf 1,77m/60kg en maat M pas mij perfect dus echt groot vallen ze niet.

Links:
Maat M

Maat Large

Maat Extra Large

Echte must have voor de Mother's/Overhaulin'/Chip Foose fans! :party:
 
ja mooi is dat he?! :party:

Ik liep altijd rechtstreeks naar de 'tools' afdeling om daar te kijken :heart_eyes:

Rest vd familie naar kleding, electronica of eten; Tinus naar de detailingkant :grinning: