Nou, ik heb inmiddels 1 motor gedaan! De bedoeling was om beide motoren in een dag te doen, maar daar heb ik mij flink in vergist.
Ik wilde zoals altijd foto's nemen tijdens de details, maar ik merkte al snel dat ik moest doorrammen om beide motoren af te krijgen. Dus ik nam amper foto's en dacht het we te halen.
Jammer joh...
Uiteindelijk een dag bezig geweest om de motor in nieuwstaat te brengen en dat is zeker gelukt. De eigenaar was zéér tevreden en had eigenlijk niet verwacht dat het zó zou uitpakken.
(Een volle dag met de nodige pauzes, uitgebreide lunch van de eigenaar en geen tijdsdruk)
- 10.00 uur begonnen met mijn volgepropte Beamert uit te pakken en de spullen naar de tuin te brengen.
- 13.30 uur klaar met reinigen. (CPW, Artico Mgico, afspoelen, APC+D en kwasten/melamine, remmenreiniger, Artico Magico, afspoelen, kleien)
Motor schoon en dof --->
Dit was al een hele vooruitgang.
Goede reiniging is al de helft van het werk.
lakdefecten --->
Bijna alle kappen gedemonteerd om in hun geheel te polijsten --->
Polijsten heb ik gedaan met de DAP900 V3, spotbuff pads (geel + oranje + wit) 3,5'' van Monello op de Dual Action Soft Backingpate 74mm met Veloce / Mezzo / Finale + S3 / S30. Ook enkele stukken met de Uni-Cone en Uni-Ball.
Stalen delen zoals de steps, schakelpook, remhendel, uitlaatpijpen, schroeven/bouten stuur en dergelijke zijn opgeschuurd met staalwol 0000.
Kunststof behandeld met Scholl - Purple, in laten werken en goed afnemen.
Lakwerk is gewaxed met Collinite - 915
MarcDeScheleGans
Velgen gewaxed met Collinite 476s.
Raam is gepolijst met Raffinni Geel / Oranje / Wit + Scholl / Monello
Koplamp/achterlicht dezelfde stappen.
Zadel is bij de reinigings-stap ook meegenomen en geborsteld met paardenhaar. Nadien behandeld met S100 zadelreiniger.
Tank is gepolijst nadat er allemaal vreemde stickers op zaten.
Protector is eveneens simpelweg mee-gepolijst.
Resultaat --->
Greeeetz