• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorkap gespoten stofdeeltjes onder lak, polijsten?

MickyB

Detailing chief
2 jun 2018
33
75
Harderwijk
Hallo allemaal,

Mijn motorkap is nu voor de tweede keer gespoten, dit in verband met een roestbultje van binnen uit. Gelukkig onder garantie, maar je zit er niet echt op te wachten. Nu heb ik hem weer terug en zie ik her en der hele klein bultjes wat volgens mij stof onder de lak is. Niet super schokkend en tot nu toe tel ik er 6 maar de vraag is, is dit acceptabel of ben ik een zeikerd? Tweede vraag is valt het op te lossen met polijsten?

Overigens vind ik de lak van de Japanners wel een drama. Wat een zachte roomboter is dat zeg, je kijkt er naar en er zit een kras in. Maar goed....

Gr!
 
De kap is opnieuw gespoten en nu zit er stof in? Lijkt mij niet de bedoeling.

Iets wat ander de blanke lak zit valt niet te polijsten, tenzij je de blanke lak helemaal verwijderd.
 
Zou eerst ff teruggaan, vragen wat dit is en ook vragen of ze dat onder goed werk afleveren verstaan.

Kan natuurlijk van alles zijn, stof, zand, roest, you name it, maar met een foto praat misschien ietsje makkelijker. Plak dan wel ff stukje tape waar 1) de camera moet scherpstellen en 2) wij moeten kijken.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
39C09B2F-21A6-4367-B612-9A71EDDA4055.png

Zie de foto en dit soort puntjes zitten er her en der op de motorkap.
 
Die blaasjes langs de verticale zwarte lijn zijn echt niet de bedoeling
Zoals eerder voorgesteld, terug gaan en vragen wat de spuiter er zelf van vindt

Mijn inschatting is dat je met polijsten die boel niet beter maakt
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Ik ben al naar de garage geweest en die hebben de spuiter gebeld. Die zegt dat het komt omdat dit oude steenslag zou zijn die nu opgevuld is, dus ik moest er maar blij mee zijn. Bijzonder want toen ik de auto inleverde zat er al bijna geen steenslag op, laat staan op deze plekken (hoog op de motorkap) Volgens mij zouden het dan ook kuiltjes moeten zijn i.p.v. bultjes. Daarbij als je de hele kap spuit dan doe je het toch goed? Ze hebben gewoon geen zin het nog een keer te spuiten. Maar ik krijg hem beroerder terug dan ik hem weg bracht.
 
Lijkt mij simpel genoeg, toch? Dit moet gewoon overnieuw.

Blij zijn met slecht werk? De bal bij de gedupeerde klant leggen... :O

Die ''blaasjes/bultjes'' zien eruit alsof er steenslag is opgevuld en het teveel aan lak nog niet is weggeschuurd en gepolijst.
 
Wat ook de reden zou geweest zijn - stof kan altijd, ook in de beste cabine: normaal ga je dit als spuiter "de-nibben" met een tungsten tool en dan bijwerken. Steenslag vul je op en schuur je weg vooraleer te spuiten. Het mag iig nooit de bedoeling zijn dat jij dit zelf moet oplossen.
 
  • Leuk
Reactions: Epicurean en RedCat
Dank voor de reacties! Ik heb ze nu een mail gestuurd dat dit inderdaad niet de bedoeling kan zijn en ik graag wil dat ze dit oplossen. Als ik een reactie krijg meld ik me weer.
 
De auto is weer terug, en helaas door het zeik weer heb ik het nog niet uitgebreid kunnen bekijken. Maar op het eerste oog lijkt het nu goed. Er zaten dus stofdeeltjes op en ze zijn te vlug geweest met de blanke lak spuiten waardoor dat dus bij het drogen omhoog gekomen was. Bijzonder.... maar goed ze hebben het dus geschuurd en de blanke lak opnieuw gespoten.
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
Dan is de spuiter wellicht vergeten nog een keer met de tack-rag oftewel kleefdoek rond te gaan vóór de eerste laag clear. Maximum 1 minuutje werk voor een kap (heel ruim gemeten), maar als het vergeten wordt krijg je precies wat jij had.

Maar eind goed al goed.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
raar dat ze dit opnieuw spuiten. wij schuren dit uit of effen en brengen de glans terug doormiddel van polijsten.
zonder stof spuiten is niet echt mogelijk... heb het alvast nog nooit gezien.
 
Het bleken niet alleen stofdeeltjes maar ook kookblaasjes. Dus ik gok dat ze daarom de blanke lak opnieuw gespoten hebben.