• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorolie van lak, bodemplaat en kunststof delen halen

franq

Detailing rookie
19 apr 2009
30
0
Ik heb een behoorlijke olielekkage gehad op de snelweg, auto is zojuist gerepareerd en gelukkig geen motorische schade. (wel fijn als je 50km terug naar huis moet)

Maar nu zit de complete onderkant van de auto onder de olie.
En de achterkant van de auto is gewoon nat van de motorolie, op de kunststof delen zitten nu ook olie vlekjes.

Is dit er gewoon af te krijgen met foamen? (onderzijde auto foamen lukt wel als ik de auto scheef op assteunen zet.)
Of heb ik hier speciale goedjes voor nodig? (met name de lak en de kunststofdelen)

Mvg
Frank
 
Bodem zal ik zo laten. Scheelt weer oxidatie.

Ik zou hem met APC inspuiten en met water afspuiten. Daarna gewoon wassen.

Ik heb bij mijn vorige auto de motor stuk gereden in Dld. Toen zat hij ook onder de olie en koelwater. Met de bovenstaande methode weer netjes gekregen. Daarna uiteraard weer waxen.
 
Nou de onderkant neem ik ook mee, want anders staat hij te druppelen op mn oprit.

Maar APC doet het hem dus?

Mvg,
Frank
 
Ik zou dasty gebruiken, goede ontvetter en kost geen bout....

Op de lak niet te lang laten zitten en/of eerst even testen op een onopvallende plek.

Je kunt het eventueel nog wat verdunnen.
 
Het ging makkelijker dan verwacht.

Gewoon met super snow foam, 1:1 op de bodemplaat, 1:6 op het motorblok, en 1:12 op de autolak zelf.

Een voorbijganger dacht dat ik een motorbrand geblust had rofl


Na ruim 10 min:
2013-06-05190729_zpsf4ea727e.jpg


2013-06-05190738_zps59832ab9.jpg


Na +-3min
2013-06-05190746_zps6992edd5.jpg


2013-06-05190753_zps98b37476.jpg


Na +-3min
2013-06-05192839_zps3be779f9.jpg


2013-06-05192850_zps487ab751.jpg


Groetjes,
Frank
 
Goed om te horen. Volgens mij ben je ook de eerste die de onderkant zo be-foamed (?) in beeld heeft gezet !
 
Ik foam vanalles, maar niet mijn motorruimte.. Het schuim komt namelijk op plaatsen waar water niet komt. (En juist onder de motorkap, wil je dat niet)


Ik geef nog steeds de voorkeur aan borstelen met Meg''s Super Degreaser, daarna Auto Glym Engine Cleaner, afspuiten (vermijd de elektrische verbindingen), inspuiten met AutoGlym Vinyl & Rubber care, en na een uurtje of 2 de kap openmaken om het geheel na te wrijven.
 
Achteraf de auto in de DJ Rainforest rub gezet, en de velgen in de pb weelwax.

Resultaat:

2013-06-06125955_zpscb2cb968.jpg


2013-06-06125927_zps8539cc6a.jpg


Groetjes,
Frank