• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorruimte klassieker schoongemaakt

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
325
85
De laatste dagen eens flink bezig geweest met het schoonmaken en netjes maken van de motorruimte van mijn CX 25 GTi Turbo 2 ;)

Foto's voordat ik begon:

IMG_5702.webp

IMG_5704.webp

IMG_5705.webp

IMG_5706.webp

IMG_5707.webp

Foto's na het schoonmaken:

IMG_5714.webp

IMG_5715.webp

IMG_5717.webp

IMG_5719.webp

IMG_5721.webp

IMG_5721.webp

Geen perfect resultaat, maar het is er zeker op vooruit gegaan ;)
Ben benieuwd hoelang het een beetje netjes blijft.

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk detail dat je er zelfs aan hebt gedacht om de reserveband in de tyregel te zetten, rest is trouwens ook netjes geworden :-)^

Thanx!

Ik heb alleen megs APC gebruikt en PC Trim Restorer ;)
Verder niets.

Die band kon ook wel beetje zwart gebruiken, die zag er eerst roest bruin uit ;)

Lekker opgeknapt!
Hoe oud is die band eigenlijk al niet? Het profiel doet me denken an banden die we vroeger onder een E-Kadett hadden zitten, dus zeg maar tweede helft jaren tachtig.

Ik vermoed de orginele band. Behalve dat die normaal wat vies is geen scheurtje te bekennen. Ik zou eens met die codes aan de gang kunnen om het jaar te achterhalen. Ik vind het ook wel leuk dat die rode lijn er nog op zit ;)
De band voelt ook erg hard aan, nog nooit hoeven oppompen in ruim 1 jaar dat ik hem heb.

Moderne banden hebben een asymetrisch profiel, oudere auto's hadden dat niet.
De CX staat zelf op TRX banden 390 mm. Het reserve wiel is een standaard 14" maat.
De (te smalle) TRXen doen met droog weer prima hun werk en kunnen het volledige vermogen ook kwijt. In de bochten doe ik geen rare dingen met deze auto, dus dat gaat ook prima. Met nat weer wordt het een heel ander verhaal, maar meestal blijft die dan ook thuis ;)

Ziet er goed uit!
Deze profielen worden trouwens gewoon nog gemaakt, er is altijd vraag naar gebleven.

Je kan idd door de code's het jaartal achterhalen.

Onder mijn Alpine Turbo zaten banden van 1986:lol

Thanks voor de complimenten, ben zelf ook wel tevreden over het resultaat :)

Laat ik het anders zeggen, ze worden nog wel gemaakt, maar niet meer standaard onder nieuwe auto's geleverd over het algemeen ;)