• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

my detail

AMG

Detailing rookie
26 mrt 2011
238
0
46
hoi.
heb van de week de auto nog eens gedetaild.
ik ben als volgt te werk gegaan, velgen en wielkasten gekuist en de auto goed gewassen.
toen de motorruimte onderhanden genomen,alle vuil verwijderd met de engine cleaner en een paar doeken en borstels
en daarna de motorruimte ingespoten met de meguiars engine dressing en terug afgewreven met een microfiberdoek.
daarna heb ik dan de type aanduiding van mijn koffer verwijderd, zat er al 3.5 jaar op .
had aan de garage gevraagd dit te verwijderen maar dit was volgens hen niet mogelijk zonder lakschade.
7 op de 10 gevallen bij hun mislukte en gaf lakschade tot gevolg.
dus heb ik na veel aarzelen het dan maar zelf gedaan , letters verwarmd met een fohn en met een flosdraad achter
de letters doorgezaagd en de overgebleven lijm eerst zoveel mogelijk met mijn nagels losgepeuterd.
daarna de lijm opgelost met tar remover van autoglym,en eens goed gekleid waar de letters hebben gestaan
en er was bijna niets meer van te zien. is heel goed meegevallen ( ook dankzij de tips v rodders , bedankt rodders :-)^ )
daarna de hele wagen gekleid met meguiars clay en daarna drooggevreven met microfiberdoek.
toen dat gedaan was heb ik alles afgeplakt wat niet in aanraking mocht komen met polish.
na het afplakken de auto behandeld met ultimate compound en de g220 van meguiars
terug alles uitgepoetst met microfiberdoek . daarna de polish aangebracht met de g 220 en ook
weer alles uitgepoetst met microfiberdoek. na de polish heb ik de nxt tech wax aangebracht en de wax een paar uur laten curen.
na de tech wax heb ik ook nog een laagje gold class carnauba wax aangebracht als extra bescherming .
toen alles wat afgeplakt was verwijderd de ruiten gekuist met nxt glass cleaner.
toen ben ik aan de binnenzijde van de wagen begonnen,eerst de volledige auto gestofzuigd en daarna alles gekuist met quick interior detailer en een terry towel.
daarna al het leder behandeld met gold class rich leather cleaner-conditioner.
dan nog alle ruiten aan de binnenzijde gekuist met nxt glass cleaner.
en tot slot ook de velgen nog even voorzien van een laagje wax en de banden gevoed met endurance tyre gel.

zo dat was het zo een beetje , ik ben wel tevreden met het resultaat maar ben dan ook maar een amateur he:weetniet
je mag altijd zeggen wat je er van vindt , kan misschien nog een en ander bijleren

myamgride019-1.webp

myamgride020-1.webp

hier nog met lettertjes
myamgride019.webp

en hier zonder lettertjes:)
detailing010.webp

myamgride007.webp

myamgride014.webp

myamgride009.webp

myamgride005.webp

myamgride013.webp

nog een reflectie foto
reflectie002.webp

en een beading foto
beading001.webp

en zo gaat ie slapen
myamgride032.webp

groetjes johan

Wat kunnen we daar nog als opmerkingen over hebben? Ziet er beter uit als nieuw :-)^

Blijkbaar ben je een Meguiars-fan...:-"

Ps : inderdaad veel beter zonder de embleempjes achter...:cool

mooie hoes trouwens :ja

Knappe C Johan! Spijtig dat het geen echte AMG is :)

Zie dat je van Hasselt bent, heb er meer als 3 maand gewerkt aan het nieuwe gerechtsgebouw ( in de vorm van een boom) aan het station :)

Grtz Nico

Erg dikke mercedes, mooie hoes ook om hem onder te laten "slapen"

Detail is ook goed gelukt, en zonder letters uiteraard altijd beter

Wat een verschrikkelijk mooie auto...!
Dan te bedenken dat ik stiekem ergens een bepaalde afkeur voel voor alles wat maar enigszins Mercedes heet!
Erg netjes, mooie wagen en dat dak....wauw:love

Nu de type aanduiding van de kont af is, is het er veel strakker opgeworden.
Gebruik je die hoes altijd en zoja, krast dat dan niet? En dan doel ik meer op het vuil wat dan op je auto ligt in combinatie met het aantrekken van deze mooie slaapzak :weetniet

AMG zei:
ben dan ook maar een amateur he:weetniet
je mag altijd zeggen wat je er van vindt
Ja en dat zijn we toch voor 99% allemaal ?
Wat ik er van vind:
pff vind er niet veel aan]d~^

GEINTJUHHHH .... de auto ziet er fantastisch goed uit zeg, wow :love
Zonder typeaanduiding is idd een hele mooie verbetering.
Hopelijk vaker wat van je te lezen / zien !

Klein verzoekje: foto binnenzijde mogelijk ? Persoonlijk altijd leuk en interessant om de binnenzijde te bekoekegluren

Toe maar, binnen slapen en nog in een pyjama ook :lol
Ik word niet snel warm van een Mercedes, maar dit is een van de uitzonderingen.
Het wit staat 'm bijzonder goed.

Hans

hoi iedereen
bij deze zou ik jullie allemaal van harte willen bedanken voor
al de gegeven complimenten en leuke opmerkingen.
daar doe je het tenslotte toch ook een beetje voor.
er zijn er hier bij mij die zeggen dat ik niet goed wijs ben
altijd aan de auto liggen te poetsen, maar ik heb wel bekijks als ik ermee buitenkom8-())

bedankt allemaal :-)^

@db9 ik gebruik de hoes altijd , deze is vanbinnen speciaal bekleed en is zo zacht dat ik niet
weet met wat ik deze zachtheid kan vergelijken .( enige wat ik kan bedenken , gelijk een nieuwe supreme shine microfiber)
de hoes gaat er altijd terug op nadat de wagen gewassen is , dus kan er in principe geen vuil
tussen de lak en de hoes terechtkomen.

groetjes johan