hoi.
heb van de week de auto nog eens gedetaild.
ik ben als volgt te werk gegaan, velgen en wielkasten gekuist en de auto goed gewassen.
toen de motorruimte onderhanden genomen,alle vuil verwijderd met de engine cleaner en een paar doeken en borstels
en daarna de motorruimte ingespoten met de meguiars engine dressing en terug afgewreven met een microfiberdoek.
daarna heb ik dan de type aanduiding van mijn koffer verwijderd, zat er al 3.5 jaar op .
had aan de garage gevraagd dit te verwijderen maar dit was volgens hen niet mogelijk zonder lakschade.
7 op de 10 gevallen bij hun mislukte en gaf lakschade tot gevolg.
dus heb ik na veel aarzelen het dan maar zelf gedaan , letters verwarmd met een fohn en met een flosdraad achter
de letters doorgezaagd en de overgebleven lijm eerst zoveel mogelijk met mijn nagels losgepeuterd.
daarna de lijm opgelost met tar remover van autoglym,en eens goed gekleid waar de letters hebben gestaan
en er was bijna niets meer van te zien. is heel goed meegevallen ( ook dankzij de tips v rodders , bedankt rodders ^ )
daarna de hele wagen gekleid met meguiars clay en daarna drooggevreven met microfiberdoek.
toen dat gedaan was heb ik alles afgeplakt wat niet in aanraking mocht komen met polish.
na het afplakken de auto behandeld met ultimate compound en de g220 van meguiars
terug alles uitgepoetst met microfiberdoek . daarna de polish aangebracht met de g 220 en ook
weer alles uitgepoetst met microfiberdoek. na de polish heb ik de nxt tech wax aangebracht en de wax een paar uur laten curen.
na de tech wax heb ik ook nog een laagje gold class carnauba wax aangebracht als extra bescherming .
toen alles wat afgeplakt was verwijderd de ruiten gekuist met nxt glass cleaner.
toen ben ik aan de binnenzijde van de wagen begonnen,eerst de volledige auto gestofzuigd en daarna alles gekuist met quick interior detailer en een terry towel.
daarna al het leder behandeld met gold class rich leather cleaner-conditioner.
dan nog alle ruiten aan de binnenzijde gekuist met nxt glass cleaner.
en tot slot ook de velgen nog even voorzien van een laagje wax en de banden gevoed met endurance tyre gel.
zo dat was het zo een beetje , ik ben wel tevreden met het resultaat maar ben dan ook maar een amateur he:weetniet
je mag altijd zeggen wat je er van vindt , kan misschien nog een en ander bijleren
hier nog met lettertjes
en hier zonder lettertjes
nog een reflectie foto
en een beading foto
en zo gaat ie slapen
groetjes johan
heb van de week de auto nog eens gedetaild.
ik ben als volgt te werk gegaan, velgen en wielkasten gekuist en de auto goed gewassen.
toen de motorruimte onderhanden genomen,alle vuil verwijderd met de engine cleaner en een paar doeken en borstels
en daarna de motorruimte ingespoten met de meguiars engine dressing en terug afgewreven met een microfiberdoek.
daarna heb ik dan de type aanduiding van mijn koffer verwijderd, zat er al 3.5 jaar op .
had aan de garage gevraagd dit te verwijderen maar dit was volgens hen niet mogelijk zonder lakschade.
7 op de 10 gevallen bij hun mislukte en gaf lakschade tot gevolg.
dus heb ik na veel aarzelen het dan maar zelf gedaan , letters verwarmd met een fohn en met een flosdraad achter
de letters doorgezaagd en de overgebleven lijm eerst zoveel mogelijk met mijn nagels losgepeuterd.
daarna de lijm opgelost met tar remover van autoglym,en eens goed gekleid waar de letters hebben gestaan
en er was bijna niets meer van te zien. is heel goed meegevallen ( ook dankzij de tips v rodders , bedankt rodders ^ )
daarna de hele wagen gekleid met meguiars clay en daarna drooggevreven met microfiberdoek.
toen dat gedaan was heb ik alles afgeplakt wat niet in aanraking mocht komen met polish.
na het afplakken de auto behandeld met ultimate compound en de g220 van meguiars
terug alles uitgepoetst met microfiberdoek . daarna de polish aangebracht met de g 220 en ook
weer alles uitgepoetst met microfiberdoek. na de polish heb ik de nxt tech wax aangebracht en de wax een paar uur laten curen.
na de tech wax heb ik ook nog een laagje gold class carnauba wax aangebracht als extra bescherming .
toen alles wat afgeplakt was verwijderd de ruiten gekuist met nxt glass cleaner.
toen ben ik aan de binnenzijde van de wagen begonnen,eerst de volledige auto gestofzuigd en daarna alles gekuist met quick interior detailer en een terry towel.
daarna al het leder behandeld met gold class rich leather cleaner-conditioner.
dan nog alle ruiten aan de binnenzijde gekuist met nxt glass cleaner.
en tot slot ook de velgen nog even voorzien van een laagje wax en de banden gevoed met endurance tyre gel.
zo dat was het zo een beetje , ik ben wel tevreden met het resultaat maar ben dan ook maar een amateur he:weetniet
je mag altijd zeggen wat je er van vindt , kan misschien nog een en ander bijleren
hier nog met lettertjes
en hier zonder lettertjes
nog een reflectie foto
en een beading foto
en zo gaat ie slapen
groetjes johan