Dan rijst bij mij de vraag (we hebben allemaal een ip adres is er sprake van selectie)
Deze had ik nog even gemist. Nee wij doen niet aan voorkeuren, voortrekken of een andere selectie of filtering. Iedereen had gelijke kansen om een box te bestellen. Ik snap er ook niets van dat je dat als een mogelijkheid noemt.
volgens mij kunnen jullie dit terugvinden in jullie google achtergrond gegevens.
ik heb namelijk wel een bericht gekregen dat mijn boodschappenlijst bewaard zou worden door C.C.
Wij gebruiken Google Analytics op een nette manier, dat betekent 100% geanonimiseerd. Ik kan die statistieken dan ook niet koppelen aan een persoon of account.
Ik heb net even in je winkelwagen gekeken, maar die is leeg. Ik heb ook naar je wensenlijst gekeken, maar die is ook leeg. Dus ik kan het niet meer beoordelen. Maar zover ik weet was vrijwel alles voorradig. We hadden in ieder geval geen structurele tekorten.
maar begrijp ook dat toen ik probeerde te bestellen er mankementen waren op de mobiele versie van jullie site.
Dat is mij niet bekend. Zover ik weet waren er geen technische problemen. De mobiele site is technisch hetzelfde als de normale site (responsive design). Ik heb geen andere meldingen gehad ervan.
Ga anders over op een systeem met spaarpunten staffelkorting o.id..
Wij werken met een leuke gift bij een bestelling als de order dat toelaat (dus op Black Friday was de korting je gift, dus geen extra cadeau) en we zijn een spaarsysteem aan het testen, maar dat systeem werkt nog niet helemaal mee. De introductie laat dus even op zich wachten.
Beste tim nogmaals ik wantrouw jou niet maar ik ga stoppen met carclean en ga een ander zoeken. e.e.a. best wel met met met spijt ,.
Ook ik snap er dus weinig van. Ik het respect voor je als klant, voor je werk dat je hebt gedaan enzovoort. Maar ik snap je logica, relaas en gemopper gewoon niet. Alle argumenten die je gebruikt hebben niets te maken met de beperkte beschikbaarheid van de Mystery Boxen. We beperken het met een aantal redenen:
1) Het is leuk om een actie te beperken, omdat er dan een competitiegevoel ontstaat bij onze klanten. Het maakt het volgens mij een spannend spel: gaat het me lukken om er één te bemachtigen? Hoe snel moet ik zijn? Welke voorbereidingen kan ik treffen om meer kans te maken op een box.
2) Zoals je hebt gezien zijn die boxen nogal afgeprijsd. Zijn onze marges dan zo torenhoog? Nee, dat zijn ze niet. Ik (eigenaar van Carclean.com) vind het leuk om traditioneel iets te doen voor klanten, een beetje een kerstgedachte zeg maar. Deze boxen gaan onder kostprijs de deur uit. Per box kost het mij dus best wel wat geld. Dat is ook een reden dat ik de aantallen limiteer, het moet beheersbaar blijven en betaalbaar (voor mij dus). Hoewel die boxen mij dus geld kosten, zie ik het als een investering. De verliezen op zo'n box boek ik dus op marketingkosten. Tegelijkertijd hoop ik op respect en waardering van onze klanten. Ik hoop dat die waardering omgezet wordt in goodwill en loyaliteit van onze klanten. Ik hoop dat ze het daarom leuk vinden om bij ons te blijven kopen, zodat we op lange termijn er iets aan hebben. Ik hoop op mond tot mond reclame enzovoort enzovoort. En ik denk dat dat werkt.
3) We beperken het ook, omdat we onze normale voorraad wel een beetje fatsoenlijk op peil moeten houden. Als ik zo'n box onbeperkt voor een dag in de verkoop doe, dan verkopen we misschien wel 2000 van die boxen, dat is niet te doen.
4) We beperken het ook, omdat we bij PostNL maar beperkt de ruimte hebben om pakketten in te leveren. Zie eerder Black Friday. PostNL heeft er meer dan een week over gedaan om al die pakketten bij ons op te halen, dat was met deze actie echt niet te doen om het nog een keer te herhalen. De kans was dan tevens té groot dat mensen na Kerst hun box kregen en dat is juist nu net niet de bedoeling.
Ik vind het spijtig dat je achter het net hebt gevist. De pakketten gingen dit jaar harder dan andere jaren en in vorige jaren ging het al erg snel. Om je een idee te geven we verkochten in de eerste 5 minuten dit jaar maar liefst 55 pakketten. En met de groeiende bekendheid, verwacht ik dat het volgend jaar nóg sneller zal gaan.
Maar je kunt het ons niet kwalijk nemen. We hebben vooraf duidelijk gezegd dat we de aantallen beperkten. We hebben gezegd op=op. We hebben gezegd 'wacht dus niet te lang'. Het zijn allemaal duidelijke hints waardoor er toch een belletje moest gaan rinkelen dat het niet verstandig is om te gaan slapen en de volgende dag om 07.30 een box te kopen op je gemak. Natuurlijk is het je goedrecht om dat wel te doen, maar reken ons er dan niet op af. Het is jouw keuze geweest, jouw verantwoordelijkheid.
Ik gun mijn collega-bedrijven de omzet, dus als je daar liever koopt, is dat geen probleem. Maar ik kan je perceptie niet volgen en vind je redenatie onjuist.
Misschien ff topic weer opschonen?
Jazeker, ik gooi er zo even een bezem door.
Hoewel ik de verbazing en irritatie van forumleden begrijp, moeten we niet vergeten dat we ook respectvol moeten blijven.