• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Na 5 stappen opnieuw wassen en glace gebruiken

Sympho

Detailing rookie
3 jul 2013
2
0
Hallo allemaal,
Vorige week voor het eerst het volledige 5 stappenplan uitgevoerd die mij door carclean werd aanbevolen te doen.
Heb de auto 2x gewassen met gold class van Mcguier's daarna kleien met detailspray Monello,met de dap 900 polijsten met medium polijstmiddel van Monello,daarna met de finish van Monello,toen met Black hole erover en als laatste een waxlaag aangebracht,ik moet toegeven na 2 volle dagen poetsen is het resultaat ook fantastisch.
Nu anderhalve week en regenbuien verder wil ik hem graag weer even wassen en met wat black hole poetsen,ik weet alleen niet of dit de waxlaag aantast???
Volgens carclean kon ik de black hole ook gewoon tussendoor gebruiken??
Heeft iemand hier een antwoord op?ik zou het zonde vinden om achteraf 2 dagen voor niets bezig te zijn geweest en helemaal opnieuw te moeten beginnen.
Mvg Rob
Mercedes CLK 200K Cabrio

Wassen is meer dan ok, maar zou de BH lekker in het flesje laten daar je die dan weer over een waxlaag heen zet en dan bij eerste beste regenbuitje er weer vanaf ligt.
Een glaze 'sluit' je namelijk in middels de wax.
Resume: lekker wassen en wellicht met een detailerspray / spraysealant even boosten ( niet noodzakelijk ) en op moment dat je denkt dat de wax verdwenen is kan je 2 dingen doen:
1 - alleen nieuw waxlaagje er op
2 - even een snelle paintcleaner ( of monello finale ), glaze en dan het waxlaagje

Hopelijk kan je hier wat mee

Volgens mij heeft blackhole niet veel zin over een wax heen.
Blackhole is een voeding ( glaze) voor de schone, net gepolijste lak.

Een mooi resultaat heb je behaald na twee dagen detailen. Zoals mk-us al aangeeft; gewoon wassen met shampoo zal volstaan. Let er wel op dat je de juiste dosering aanhoudt, liefst ietsje minder. PBW Black Hole bevat milde cleaners en zal dus je juist aangebrachte waxlaag (deels) verwijderen en is je arbeid voor niets geweest. Een volgende keer als je weer aan het "poetsen" gaat kun je cleanen, Black Hole, wax/ sealant doen.