• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Na het poetsen witte auto nog steeds swirls.

TeeDeeItje

Detailing rookie
22 apr 2009
6
0
Ik heb een probeempje ik heb een wit vw golf uit 2008 en daar zitten wat swirls in die wou ik eruit poetsen dus na wat lezen hier op het forum heb ik zelf zo,n dap 500 met een zooitje pads aangeschaft.
Met de gedachte dat lukt mij ook wel dat ziet er niet zo moeilijk uit .( heb nog nooit een auto machinaal gepoetst)

Van de week was het lekker weer dus ik aan de slag gegaan.

Eerst de auto goed gewassen met Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash en meg's washmitt en af gezeemt met de meguirs zeem.
Daarna de hele auto gekleid met de claybar en spray and wipe van poorboys.

Toen het machinale gedeelte:
Eerst met de oranje pad en de ssr 2,5 van poorboys stand 5 op de dap 500
daarna ssr 1 van poorboys met de groene pad op stand 4
daarna de white diamond van poorboys met de blauwe pad stand 3
toen de Poorboys World EX Sealant with Carnauba op stand 2
daarna met de hand in de Poorboys World Natty's Paste Wax gezet.

Nu is de lak super glad en glimt als een spiegel.
MAAR er zitten nog steeds swirls in de lak weet iemand wat ik verkeerd het gedaan of heeft iemand tips??
Is witte lak soms moeilijker dan donkere lakken ofzo

Wie kan me helpen

Groet,
Alex

Een paar mogelijk (!) bekende fouten:
- te snel gewerkt
- niet voldoende nabewerkt
- mogelijk te zware combo (SSR2 op een oranje pad)

Foto's zouden veel helpen. ;) Overigens heeft medeforummer Rickk onlangs hetzelfde opgemerkt op zijn witte Golf V GTI.

DKBM zei:
Een paar mogelijk (!) bekende fouten:
- te snel gewerkt
- niet voldoende nabewerkt
- mogelijk te zware combo (SSR2 op een oranje pad)

Foto's zouden veel helpen. ;) Overigens heeft medeforummer Rickk onlangs hetzelfde opgemerkt op zijn witte Golf V GTI.

Ik heb er toch wel mijn tijd voor genomen ben een uurtje of 6 bezig geweest.
wat houdt nabewerken in :schaam
De swirls zijn niet erger geworden maar gewoon niet weg gegaan.
ik heb wel fotoos maar op de witte lak zijn ze op de foto niet te zien.

alsvast bedankt voor de reactie.

groet Alex

Je woont redelijk dichtbij, als je er niet uitkomt kun je wel een keer bij mij langskomen.
Uiteraard zou je ook even bij Carclean op visite kunnen gaan.

SSR op een licht groen pad lijkt me nogal grof om mee te finishen, wat Dennis ook al aangeeft. Probeer eens met een witte pad te finishen, als je combo te grof is dan zul je alleen maar meer swirls zien. Heb je al eens SSR1 op wit geprobeerd? Als dat geen verschil maakt dan ga je naar light green, dan naar Oranje. Heeft dat nog geen effect dan kan je een andere "grovere" compound gebruiken zoals SSR2 of SSR2.5

madtraxx zei:
Je woont redelijk dichtbij, als je er niet uitkomt kun je wel een keer bij mij langskomen.

Bedankt voor het aanbod heb jij een beetje ervaring met machinaal poetsen van auto's dan ( sorry hoor ben nieuw op dit forum en in het poets gebeuren :schaam )
Wat zijn de openingtijden bij carclean dan en waar zitten ze dacht dat ze alleen online verkochten ??

groet, Alex

Nabewerken houdt in dat je het polijsten opbouwt met steeds lichtere combinaties om de steeds fijner wordende krasses weg te halen. Met de zware combo haal je de diepe krassen weg, maar creeer je op de DAP weer meer kleine. Door vervolgens een lcihter combo te gebruiken haal je ook deze weer weg.

Niet om vervelend te doen, maar tijd zegt niet alles. Ik heb bij eerdere meetings mensen over de lak zien racen met de machine, met als resultaat nul. En zo deed ik het eerst ook. Als je 6 uur bezig bent met racen, is je resultaat alsnog nul.

Probeer eventueel extra passes en vooral lichte combinaties en bekijk dan het resultaat

TeeDeeItje zei:
Bedankt voor het aanbod heb jij een beetje ervaring met machinaal poetsen van auto's dan ( sorry hoor ben nieuw op dit forum en in het poets gebeuren :schaam )
Wat zijn de openingtijden bij carclean dan en waar zitten ze dacht dat ze alleen online verkochten ??

groet, Alex

Heb wel wat ervaring met de DAP :) ik heb ook precies dezelfde fout gemaakt, na wat lezen op het forum ben ik dus licht begonnen en steeds een testspot gedaan.

DKBM zei:
Nabewerken houdt in dat je het polijsten opbouwt met steeds lichtere combinaties om de steeds fijner wordende krasses weg te halen. Met de zware combo haal je de diepe krassen weg, maar creeer je op de DAP weer meer kleine. Door vervolgens een lcihter combo te gebruiken haal je ook deze weer weg.

Niet om vervelend te doen, maar tijd zegt niet alles. Ik heb bij eerdere meetings mensen over de lak zien racen met de machine, met als resultaat nul. En zo deed ik het eerst ook. Als je 6 uur bezig bent met racen, is je resultaat alsnog nul.

Probeer eventueel extra passes en vooral lichte combinaties en bekijk dan het resultaat

Ik heb het gedaan zoals omschreven in mijn eerste post en toch wel per stap denk ik 4 passes gedaan is dit te weinig en niet te snel ook gewoon op het gemakkie en telkens half laten overlappen
, dus van links naar rechts en dan van boven naar beneden. is dat 1 pas ??
Sorry hoor voor al de vragen maar wil graag van mijn swirls af

Hmmm. Lastig.

Een pass is inderdaad een keer een stuk behandelen. En met 4 passes moet je toch het nodige bereikt kunnen hebben. Misschien is de combinatie pad/SSR nog te zwaar geweest, maar dat is lastig te bepalen.

Overigens: geen probleem, vooral blijven vragen! ;)

Hoi Alex,

Ik heb veel ervaring met de VW lakken, zowel oude als nieuwere auto's, en merk dat het bij sommige lakken extreem lastig is om met de SSR serie en de Lake pads echt alles aan swirls weg te halen. Idd, je komt een heel eind, maar soms ontkom je er gewoon niet aan. Lichter beginnen, of lichter eindigen, meer druk op de machine, of minder druk geven, langer doorwerken in 1 pass/hit, of juist meerdere korte hits, soms zijn er zoveel variabelen die het polishen van VW/VAG lak net ff anders maken, dat je er heel wat werk aan hebt.
Blijven proberen is natuurlijk het beste advies, maar staar je niet blind op bepaalde gewoontes en middelen.
In 80% van de topics hier lees je de inmiddels bekende combi's oranje-ssr2.5, en wit/groen-ssr1, niet dat het fout is, maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden :)
Experimenteer met andere dingen, die tip heb ik ook gekregen. Probeer een woolpad of ander merk/type pad, gebruik is wat andere compounds, andere toepassingen etc.
Zoals je vast en zeker al hebt gelezen is niet elke lak hetzelfde, ongeacht merk/type. Denk dat het in dit geval ook zeker voor jou geldt.

madtraxx zei:

SSR op een licht groen pad lijkt me nogal grof om mee te finishen, wat Dennis ook al aangeeft.

De groene (light) pad is toch minder grof dan de witte ( minder cutting) dus in mijn ogen zeker niet te grof om te finishen?

Ik heb net een witte pad besteld dan zal ik die is proberen met de ssr 1misschien dat dat het is.
Meer tips en tricks en adviezen zijn natuurlijk altijd welkom.

bram zei:
De groene (light) pad is toch minder grof dan de witte ( minder cutting) dus in mijn ogen zeker niet te grof om te finishen?

Hangt helemaal van de lak af. Er zijn genoeg lakken waar zelfs de licht groene pad te zwaar is om mee te finishen!

Xizer zei:
Hangt helemaal van de lak af. Er zijn genoeg lakken waar zelfs de licht groene pad te zwaar is om mee te finishen!

Ok, maar feit is toch dat deze groene toch fijner is dan de witte ? Tdi'tje gaat het nu met een witte pad proberen dus de groene was dan misschien té zacht om na te bewerken als ik goed volg.... :weetniet

madtraxx zei:

SSR op een licht groen pad lijkt me nogal grof om mee te finishen, wat Dennis ook al aangeeft. Probeer eens met een witte pad te finishen, als je combo te grof is dan zul je alleen maar meer swirls zien. Heb je al eens SSR1 op wit geprobeerd? Als dat geen verschil maakt dan ga je naar light green, dan naar Oranje. Heeft dat nog geen effect dan kan je een andere "grovere" compound gebruiken zoals SSR2 of SSR2.5

Even om de groene pads te verduidelijken: je hebt er 2 soorten van een heavy en een light.
De light: Lake Country SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad
Deze zit tussen de zwarte en de witte in, kun je dus gebruiken om mee te finishen.
De heavy:Lake Country SmartPads CCS 5.5 inch Green Heavy Polishing Pad
Deze zit tussen de witte en de oranje in, is dus om te polijsten en NIET om te finishen.

Wat je bijvoorbeeld nog kan proberen is Poorboys Pro polosh op een light groen of zwarte pad om mee te finishen.

Zoals hier vaker gezegd wordt prof. polish echt onderschat. Ik vind het een rot product om op de pad te doen, aangezien het redelijk waterig is. Maar je kan er zoveel mee bereiken.

Als finish op light green / zwarte pad, of als tussenstap tussen de 2.5 en 1 icm met een oranje / green / witte pad.

Maar oefenen, oefenen en oefenen en van loop van tijd zie je denk ik steeds sneller bij welke lak, welke combinaties horen (na de test-spot of course :D)

stimpy68 zei:
Topic titel aangepast, Opmerkingen zoals "HELP!" zijn wat overbodig ;)

Excusses had niet zosnel zo veel reactie verwacht dus dacht ff een HELP erbij.

Iedereen bedankt voor je tips en triks.

Ik ga binnenkort de witte pad met ssr 1 proberen kijken wat dat geeft evt daarna de licht groene en dan verder de stappen die ik in mijn eerste post heb gezet.
Eens kijken wat er gebeurd.

Ik zeg Menzerna op een groene pad, denk dat het best een kan werken.

Hehehe...helemaal true Dennis :)
Menzerna ~ Swirls ~ VAG = fijne combi :cool Wou dat ik het spul een jaar eerder had aangeschaft, super fijn om mee te werken.