• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Na het wassen ook waxen?

Blancmeister

Detailing trainee
17 jun 2008
11
47
Hallo mede poetsers,

Zo een 3 weken geleden heb ik mijn auto gedaan met het 5 stappen principe van Meguiars;

Wassen , kleien, paint cleaner, Polish en daarna NXT wax.

Ik was zeer tevreden met het resultaat alle kleine krasjes heb ik kunnen weg poetsen.

Nu 3 weken later was mijn auto weer een beetje vervuild en heb ik de auto gefoamd en gewassen echter nadat ik klaar was zag ik dat alle kleine krassen nu weer duidelijk zichtbaar zijn.

Heb ik nou iets fout gedaan?

Ik ben niet van plan elke keer de 5 stappen plan te doen (ik dacht dat je dit maar 2 keer in het jaar hoefde te doen)

Of moet ik nu elke keer als ik mijn auto was hem ook weer in de wax zetten dus foamen , wassen en waxen??

Hoe doen jullie het en wat is een beetje de regelmaat wanneer je de volledige 5 stappen doet en wat doe je tussendoor?
 
@Blancmeister,
Die krasjes zijn nooit weggeweest waarschijnlijk en krijg je alleen weg dmv goed (machinaal) polijsten.
Na iedere wasbeurt waxen doet bijna niemand en al is NXT geen hoogvlieger in standtijd zal ie wel lander zitten dan 1 wasbeurt hoor.
Wat ik wel vaker na een wasbeurt doe is een rondje met bv:
Ddj Red mist
Scholl Sw30
1 van deze bv om de wax wat te boosten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: tembaco
Ben ook een oud Meg gebruiker,
Ik wil je niets in de mond leggen maar ik zou ook eens kijken voor wat andere producten,
die goedkoper zijn en ook beter zijn werk doen;)
 
Dus als ik de krasjes echt weg wil hebben polijsten dus het echte werk.

Ben maar een beginnende detailer en dacht dat je met meguiars altijd goed zit maar er zijn tegenwoordig zoveel merken.

Is polijsten met de meguaiars Dual action power system (kop op boormachine) goed genoeg?

Of geld hier ook hoe duurder de spullen hoe beter.
 
Hoe duurder, hoe beter... Dat gaat voor veel producten/materialen juist niet op, vind ik. Zo vind ik bij Meguiars juist dat dingen vaak te duur zijn in verhouding met de kwaliteit.

Als je Meguiars gebruikt en niet polijst, dus eigenlijk een stapje terug blijft, dan kom je al snel de All-in-One producten tegen die de gemiddelde autopoetser wel kent. Verscheidene blitse flesjes met een hoop beloftes uit 1 flesje. :)

De boorkop-set ken ik niet uit ervaring. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik o.a. een DAP heb. :)

Polijsten betekent krassen er dergelijke écht verwijderen. Met middelen als glaze en fillers verdoezel je de boel en kan het binnen no-time weer opduiken.
 
Ik heb die meguiars dual Action op accuboor zelf niet geprobeerd, maar sprak laatst iemand die hem gekocht en geprobeerd had.
"Het was troep", is daarna handmatig verder gegaan en vervolgens mijn "oude" DAP 900 overgenomen .
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Ok bedankt voor de reacties ik zal eens kijken of ik de volgende stap durf te nemen in het detailen.

Even wat geld opzij zetten voor een DAP machine zijn er goede instap modellen voor redelijke prijzen?
 
Kijk eens in de webshop van CC. Een DAP500 met wat spulletjes erbij zit op ongeveer 160,-, dus hangt er vanaf wat je een redelijke prijs vindt. Een andere mogelijkheid is het te koop gedeelte in de gaten houden voor een gebruikte DAP (of via Facebook CC volgen, daar verschijnen ook met enige regelmaat machines te koop)
Heb hier zelf een DAP gescoord voor 70 euro (DAP500, maar nog niet gebruikt....)
 
Mijn advies; Spaar iets door en neem een DAP900 V3 - pakket. Een wat sterkere machine + toebehoren. Daarbij zitten ook polijstmiddelen + pads, doeken en tape. Kortom, met die set kan je voorlopig vooruit en je resultaat is beter én sneller behaald.

(+ het zijn nieuwe spullen en garantie! Een DAP900 is ook goed verkoopbaar, mocht je er vanaf willen)

Geen geklooi meer met verschillende producten van Meguiars die de wereld beloven, maar gewoon goed polijsten en dan is je resultaat beter en dit blijf je veeeeeeeeeeeeel langer zien. Dit bescherm je met een goede wax en je inderhoud de auto door op de juiste manier te wassen. (Een goede wax heb je al voor 20-25 euro!)



Greeeetz
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en 350Z